خواندنی های هفته دوم بوندس لیگا؛ وقتی دورتموند نقره داغ شد و کیمیش گلزن!

خواندنی های هفته دوم بوندس لیگا؛ وقتی دورتموند نقره داغ شد و کیمیش گلزن!

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته دوم رقابت های بوندس لیگا با برگزاری چند مسابقه حساس پیگیری شد. هفته دوم را می توان هفته نتایج عجیب و بازگشت های عجیب تر دانست.

به گزارش وبسایت نود، پیروزی دشوار بایرن مونیخ مقابل شالکه سختکوش در گلزنکرشن، شکست بوروسیا دورتموند در واپسین دقایق به لایپزیگ تازه وارد، بازگشت رؤیایی فرایبورگ و لورکوزن به بازی، شکست دردناک آینتراخت فرانکفورت با گلی دیرهنگام در داربی هسن و بازی سرد وولفسبورگ در حضور ماریو گومز را می توان اهم رویدادهای هفته دوم بوندس لیگا 17-2016 دانست.

وقتی در بازی بایر لورکوزن-هامبورگ همه نگاه ها به چیچاریتو دوخته شده بود تا ورکسلف را از شکست دردناک خانگی نجات بدهد، ناگهان یک بازیکن نسبتاً گمنام در دقیقه 72 به بازی رفت و تنها 7 دقیقه بعد، گل خورده لورکوزن را پاسخ داد اما این گل تنها هنر یوئل پویانپائولو فنلاندی نبود. او طی بازه زمانی 15 دقیقه ای، هت تریک کرد و شکست 1-0 لورکوزن را به برتری 3-1 تبدیل کرد. بازگشت رؤیایی لورکوزن به بازی، هت تریک یوئل پویانپائولو و البته گلزنی بابی وود ملی پوش آمریکایی هامبورگ در دو بازی نخست خود در بوندس لیگا را به عنوان چند اتفاق از جالب ترین رویدادهای هفته دوم بوندس لیگا معرفی می کنیم.

یوئل پویانپائولو طی 30 دقیقه حضور در زمین طی دو هفته نخست بوندس لیگا، 4 گل زده است! او سومین بازیکن تاریخ باشگاه لورکوزن است که در 2 بازی نخست برای این باشگاه، گلزنی می کند. اولف کرشتن مهاجم افسانه ای لورکوزن اولین بازیکنی بود که به چنین افتخاری دست یافت. همچنین بابی وود نیز که در هر دو بازی نخست بوندس لیگا برای هامبورگ گلزنی کرده، اولین بازیکن این باشگاه پس از بوباکار سانوگو است که چنین رکوردی را به ثبت رسانده آن هم پس از 10 سال!

با این که تورگن آزار یک گل زیبا را برای مونشن گلادباخ به ثمر رساند، اما فرایبورگ توانست یک بازگشت شیک را رقم بزند. شاید کمتر کسی فکر می کرد که ماکسیمیلیان فیلیپ برای فرایبورگ دو گل بزند ولی جالب تر از آن، گلزنی نیلس پترسن بود. دارنده مدال نقره المپیک ریو و مهاجم سابق بایرن مونیخ، با پیراهن فرایبورگ در بوندس لیگا گلزنی کرد. شاید اعتبار این پیروزی را به کریستین استرایش سرمربی فرایبورگ بدهند یا ماکسیمیلیان فیلیپ را ستاره میدان بنامند اما سایت رسمی بوندس لیگا اعتقاد دارد که ستاره این میدان، یک مدافع وسط جوان ترکیه ای به نام ساغلار شویونجو است با 91 درصد پاس سالم و برتری در 90 درصد درگیری های تن به تن. آماری که اعجاب آور است. ماکس فیلیپ 11 گل برای فرایبورگ زده که 8 گل آن در بازی های خانگی بوده است.

یاشوا کیمیش که تا همین هفته قبل حتی یک بار هم برای بایرن مونیخ و تیم ملی بزرگسالان آلمان گلزنی نکرده بود، به ناگاه متحول شده و طی چند روز، ابتدا برای مانشافت و سپس بایرن گل زد! شالکه جانانه جنگید و بسیار عالی بود اما فقط 80 دقیقه، در حالی که فوتبال 90 دقیقه است. وقتی روبرت لواندوفسکی می تواند ظرف 9 دقیقه، چهار گل بزند، شاید ضرورتی نداشته باشد که بابت 4 گل زده وی طی 2 هفته نخست بوندس لیگا، متعجب شویم. لوا یک گل زد و یک پاس گل داد تا ستاره بی بدیل میدان باشد. مهاجم لهستانی در فصل گذشته، 9 بار موفق شد که بایرن را 1-0 جلو بیندازد.

شش تغییر در ترکیب اصلی شالکه پس از باخت هفته اول صورت گرفت. ماتیا ناستاسیچ مدافع شالکه پس از 13 ماه دوری از میادین، اولین حضور خود را در فصل جدید به همراه بنیامین استانبولی و یوهِنی کونوپلیانکا تجربه کردند. دستاورد شالکه با مارکوس واینتزیرل تاکنون «هیچ» بوده ولی بدون شک، هیچ باقی نخواهد ماند. عبدالرحمان بابا هم نمایشی کم نظیر داشت.

تغییر نام ورزشگاه اختصاصی دارمشتات به هوادار فقید این باشگاه و بازیکن سابق تنیس یعنی یوناتان هایمس به قدری خوش یمن بود که آنها موفق به کسب پیروزی در دقیقه 90 با گل ساندرو سیریگو بازیکن تعویضی خود شدند. تعویض های خوب سرمربی دارمشتات در نیمه دوم و عملکرد عالی میشائیل اسر دروازه بان نیلوفرهای آبی از مهم ترین اتفاقات بازی بود. گیِرمو وارلا مدافع قرضی منچستر یونایتد فقط 7 دقیقه در زمین حضور داشت و به علت مصدومیت، از ترکیب فرانکفورت خارج شد.

شاید سردترین بازی هفته، برازنده دیدار تیم های وولفسبورگ و کلن باشد. ماریو گومز پس از 3 سال به بوندس لیگا بازگشت ولی بر خلاف پیش بینی لواندوفسکی، فعلاً که موفق به گلزنی نشده و شانس جدی آقای گلی بوندس لیگا نیست. کلن طی 7 بازی خارج از خانه اخیر بدون باخت بوده و وولفسبورگ پس از 11 بازی خانگی پیاپی، در امر گلزنی ناکام ماند.

هرتا برلین یک برد کم دردسر را مقابل اینگولشتات به دست آورد. کاپیتان وداد ایبیشویچ که گل نخست را زد و گنکی هاراگوچی که دو پاس گل داد، تأثیرگذارترین ستاره های هرتا در این بازی بودند. آیا هرتای 6 امتیازی و هاراگوچی سرشار از انرژی قادر به رقم زدن یک سهمیه اروپایی دیگر برای هرتا خواهند بود؟ اینگولشتات با مارکوس کاژینسکی بر خلاف فصل قبل، تیم چندان چغری به نظر نمی رسد.

باخت بوروسیا دورتموند در هفته دوم به لایپزیگ غیر منتظره بود آن هم با گلی که در دقیقه 89 زده شد. به نظر می رسد که ماجراجویی های لایپزیگ تمام نخواهد شد. دو بازی در بوندس لیگا 1 و بدون شکست. دو تعویض طلایی از رالف هازن هاتل سرمربی خلاق لایپزیگ باعث شد تا اولیور بورکه جوان ترین بازیکن لایپزیگ یک پاس گل بدهد و نبی کیتا پدیده لایپزیگ پس از 6 دقیقه حضور در زمین، دورتموند را نقره داغ کند. ماریو گوتسه برای اولین بار پس از بازگشت به دورتموند، در ترکیب اصلی حضور داشت و زوج مخوف اوبامیانگ-شورله در مقابل خط دفاعی لایپزیگ ناکام ماندند.

4464