خواندنی های آماری منچستر سیتی - اورتون؛ نبرد بدون بَرنده دو شاگرد مکتب کرایف

خواندنی های آماری منچستر سیتی - اورتون؛ نبرد بدون بَرنده دو شاگرد مکتب کرایف

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر سیتی پس از شروعی توفانی این فصل، در سومین بازی متوالی پیروز نشد. این بار، نوبت توقف یاران گواردیولا در مقابل اورتون فرا رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به دیدار تیم های منچستر سیتی و اورتون از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، در روزی که دو فوق ستاره منچستر سیتی یعنی کوین دی بروینه و سرخیو آگوئرو دو ضربه پنالتی را در ورزشگاه امارات از دست دادند، تنها یک امتیاز نصیب سیتیزن ها شد. منچستر سیتی باید خوشحال باشد که با گل تساوی نولیتو (تعویض طلایی گواردیولا)، از شکست خانگی مقابل اورتون گریخت تا هفتمین بازی متوالی بدون باخت آبی های شهر منچستر مقابل آبی های مرسی ساید در لیگ برتر رقم بخورد. همچنین، سیتی در 6 بازی اخیر مقابل تافی ها در ورزشگاه امارات، شکست نخورده است. اورتون طی 5 بازی اخیر مقابل منچستر سیتی فقط 2 گل زده است.

تقابل پپ گواردیولا و رونالد کومان یکی از جالب ترین اتفاقات این بازی بود. این دو چهره مطرح دنیای فوتبال، در نیمه اول دهه 1990 میلادی در آن تیم رؤیایی بارسلونا هم بازی بودند و در این بازی، برای نخستین بار به عنوان سرمربی، رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

منچستر سیتی در 3 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، 6 گل خورده اما در 11 بازی رسمی این فصل تحت هدایت پپ گواردیولا، فقط 7 گل دریافت کرده است!

روملو لوکاکو مهاجم ارزشمند اورتون پس از یک دوره افت موقت و عدم گلزنی در 11 بازی پیاپی، هم اکنون روزهای خوبی را پشت سر می گذرد. لوکاکو در این بازی هم گلزنی کرد تا آمار فوق العاده 6 گل طی 5 بازی اخیر را به ثبت برساند.

اورتون تحت هدایت رونالدو کومان نتایج بسیار خوبی را به دست آورده است. تافی ها بهترین شروع ممکن در تاریخ لیگ برتر را تا پایان هفته هشتم فصل جاری تجربه می کنند. سطح کیفی اورتون نیز به طرز محسوسی افزایش یافته و میانگین دوندگی بازیکن های اورتون، 7 کیلومتر بیشتر از میانگین دوندگی کل بازی های لیگ برتر در این فصل است.

سرخیو آگوئرو در دومین بازی متوالی، ضربه پنالتی اش را از دست داد. ابتدا با پیراهن آرژانتین مقابل پاراگوئه و سپس با پیراهن سیتی مقابل اورتون. و اما ستاره بزرگ این بازی؛ مارتین استکلنبرگ که دو ضربه پنالتی را مهار کرد. 8 پنالتی برای سیتی در کلیه رقابت های این فصل گرفته شده ولی 50% این ضربات پنالتی، خراب شده است!

توقف سیتی در خانه هرگز اتفاق خوبی برای گواردیولا نبود اما بازگشت ونسان کمپانی به میدان، بهترین خبر ممکن برای هواداران سیتی بود. کمپانی یکی از بهترین مدافعان حال حاضر جهان فوتبال، برای اولین بار در فصل جاری لیگ برتر به میدان رفت و برای سیصدمین بار، پیراهن سیتی را بر تن کرد.

نولیتو در این بازی لقب تعویض طلایی گواردیولا را به خود اختصاص داد و پس از 59 ثانیه حضور در زمین، گلزنی کرد. نکته عجیب اینجاست که نولیتو هر 3 گل خویش در لیگ برتر را به عنوان بازیکن تعویضی به ثمر رسانده است! مهاجم سابق سلتا ویگو در روز تولد 30 سالگی اش، موفق به گلزنی شد تا سومین بازیکنی باشد که در روز تولد خویش، موفق به گلزنی در فصل جاری لیگ برتر می شود.

عملکرد مارتین استکلنبرگ دروازه بان و فیل جاگیلکا مدافع اورتون در این بازی، دو روی یک سکه بود. جاگیلکا دو بار مرتکب خطای پنالتی شد و استکلنبرگ هر دو پنالتی را گرفت و بعد از پایان بازی، از جاگیلکا خواست که به دلیل جبران دسته گل هایی که به آب داده بود، باید به وی شام بدهد!

حضور لروی سانه در ترکیب اصلی سیتی و تقابل جان استونز با اورتون، جزو جالب ترین نکات این بازی بود اما از همه جالب تر، استفاده پپ گواردیولا از سیستم دفاع سه نفره، شاید به تأسی از تصمیم آنتونیو کونته در چلسی

مالکیت توپ؛ 73% برای منچستر سیتی، 20 شوت برای سیتی و فقط 3 شوت برای اورتون، 573 پاس صحیح برای سیتی و فقط 160 پاس برای اورتون، 13 کرنر برای سیتی و فقط یک کرنر برای اورتون

تافی ها دو شوت داخل چارچوب زدند که یکی گل شد!

به بیشترین تعداد پاس های مربوط به بازیکن های سیتی توجه کنید: ایلی گوندوعان 95 پاس، فرناندینیو 83 پاس و داوید سیلوا 73 پاس (تعداد پاس های این سه هافبک سیتی بسیار ستودنی است)

این بازی مساوی شد ولی پپ گواردیولا از عملکرد فنی تیمش ابراز رضایت کرد و رونالد کومان نیز تیم منچستر سیتی را بهترین تیمی نامید که تاکنون به عنوان مربی در مقابلش قرار گرفته است. اگر به چند نکته آماری اخیر بنگریم، جایی برای تعجب از اظهارات این دو مربی باقی نمی ماند. آمار نشان دادند که کومان قصد تعارف با گواردیولا را نداشت!

4464