خواندنی های آماری چلسی - وست بروم؛ و باز هم دیگو کاستا!

خواندنی های آماری چلسی - وست بروم؛ و باز هم دیگو کاستا!

وبسایت رسمی برنامه نود - چلسی در ادامه موفقیت های خویش توانست تیم وست بروم را در هفته پانزدهم شکست بدهد. نگاهی متفاوت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های چلسی و وست بروم در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر با تک گل حیاتی دیگو کاستا به سود آبی ها خاتمه یافت تا نهمین برد پیاپی شاگردان آنتونیو کونته در لیگ برتر رقم بخورد. این بازی یازدهمین رویارویی بدون باخت چلسی مقابل وست بروم در ورزشگاه استمفورد بریج در تاریخ لیگ برتر بود. البته از آخرین برد وست بروم در زمین چلسی، 38 سال و از آخرین کلین شیت وست بروم در استمفورد بریج، 49 سال می گذرد!

تونی پولیس سرمربی وست بروم در 5 تقابل اخیر با چلسی فقط دو بار شکست خورده است. شاگردان تونی پولیسدر این بازی هم نمایش بسیار خوبی را مقابل چلسی ارائه داده و چلسی را به زحمت فراوانی انداختند.

تک گل دیگو کاستا در این مسابقه، هفتاد و یکمین گل وی طی 104 بازی در لالیگا و لیگ برتر از فصل 14-2013 به بعد بود. او در این فصل 12 گل زده و 5 پاس گل داده است تا مؤثرترین بازیکن لیگ برتر باشد. گل زیبای دیگو کاستا با پای چپ به قدری زیبا بود که حتی تونی پولیس نیز زبان به تعریف و تمجید گشود.

دیگو کاستا طی 17 بازی اخیر چلسی توانسته در 15 بازی گل زده یا حداقل پاس گل بدهد. مهاجم سابق اتلتیکو مادرید فقط در دو بازی مقابل منچستر یونایتد و آرسنال به چنین موفقیتی دست پیدا نکرده است. از 6 شوت اخیر داخل چارچوب توسط دیگو کاستا، 5 شوت تبدیل به گل شده است. جالب این که کاستا در دیدار با آرسنال 4 اخطاره شد ولی طی دو ماه اخیر حتی یک کارت زرد هم نگرفته و شاید نگرفتن کارت زرد عجیب تر از رکوردهای گلزنی خارق العاده دیگو کاستا در این روزها باشد.

چلسی کمترین تغییرات را در ترکیب اصلی خویش در فصل جاری نسبت به کلیه تیم های لیگ برتر داشته و آنتونیو کونته فقط 9 بار طی 15 بازی، ترکیب اصلی چلسی را تغییر داده است. در این بازی، نمانیا ماتیچ به ترکیب اصلی بازگشت تا مجدداً سسک فابرگاس نیمکت نشین شود.

باز هم حضور ویلیان در زمین باعث شد تا جریان بازی به سود چلسی تغییر کرده و این تیم به گل دست یابد. در دیدار با منچستر سیتی نیز چنین اتفاقی افتاد.

به جز فصل 13-2012، نتایج کنونی وست بروم را می توان بهترین شروع آنها در تاریخ لیگ برتر دانست. بگی ها پس از 4 بازی بدون باخت، بالاخره طعم تلخ آن را چشیدند.

برای پنجمین بار در تاریخ باشگاه چلسی، آنها موفق به کسب 9 برد متوالی یا بیشتر در لیگ برتر می شوند. هیچ تیم به اندازه چلسی در تاریخ لیگ برتر به چنین موفقیتی دست پیدا نکرده است.

میزان مالکیت توپ چلسی در این بازی، 66.9% درصد بود که بیشترین مقدار مالکیت توپ در تاریخ لیگ برتر است.

چلسی در این بازی فقط 2 شوت داخل چارچوب و وست بروم فقط یک شوت داخل چارچوب داشت.

488 پاس سالم برای چلسی با دقت 85% و 183 پاس سالم برای وست بروم با دقت 65%

بیشترین تعداد پاس در این بازی به ترتیب با 80، 71 و 67 پاس به نمانیا ماتیچ، انگولو کانته و سزار آزپیلیگوئتا تعلق داشت.

گری کیهیل و سزار آزپیلیکوئتا دو مدافع چلسی در این بازی مجموعاً 16 دفع توپ، 4 تکل و 11 نبرد تن به تن داشتند.

شایعاتی مبنی بر کسر امتیاز از تیم های چلسی و منچستر سیتی به علت حوادث بازی این دو تیم در هفته چهاردهم به گوش می رسد. آنتونیو کونته این شایعات را جوک دانست ولی به علت تکرار بی انضباطی ها، احتمال وقوع چنین رخدادی کم نیست.

کلیه ارقام و آمار از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

4464