واکنش باشگاه لالیگایی به خرید بازیکن متهم به قتل

واکنش باشگاه لالیگایی به خرید بازیکن متهم به قتل

سایت رسمی فوتبالی - باشگاه هوئسکا اعلام کرد که هیچ نقشی در زندگی شخصی روبن سمدو نداشته و از این بازیکن حمایت نمی کند. این در حالی است که این مدافع در انتظار برگزاری دادگاه خود به اتهام تلاش برای قتل، آدم ربایی و سرقت است. 

سمدو به صورت قرضی از ویارئال به هوئسکا پیوست و یک هفته بعد باشگاه تایید کرد که او بعد از پرداخت جریمه 30 هزار یورویی از زندان آزاد شده است. او 141 روز را در بازداشت به سر برده بود. این بازیکن 24 ساله در تاریخ 20 فوریه دستگیر شد و در حال حاضر در انتظار برگزاری دادگاه است.

مدیر ورزشی هوئسکا، امیلیو وگا به رادیو کادناسر گفت: " هیچ نظارتی بر سبک زندگی سمدو در بیرون زمین نبود. ما کسی را مامور دنبال کردن بازیکنان نمی کنیم. سمدو باید قوانینی که 23 بازیکن دیگر در تیم رعایت می کنند را رعایت کند و اگر کسی این کار را نکند، جریمه خواهد شد. او به ما گفت که از این فرصت سپاسگزار است و می خواهد خودش را در زمین ثابت کند و رفتار خوبی داشته باشد. همه شایسته یک فرصت دوم هستند. "

ویارئال این بازیکن را در ژوئن سال گذشته با مبلغ 14 میلیون یورو از اسپورتینگ لیسبون به خدمت گرفته بود و بازیکن سابق تیم ملی زیر 21 سال پرتغال 6 بازی برای زیر دریایی های زرد انجام داده بود که در این میان 3 بازی در لالیگا نیز انجام شده بود.

وگا اظهار داشت: " ما می دانیم که اگر این موقعیت پیش نمی آمد ما نمی توانستیم این بازیکن را به خدمت بگیریم. هیچ گزینه ای برای خرید وجود نداشت. ما می خواهیم در این فصل از نمایش او لذت ببریم و ایمان داریم که او می تواند در بالاترین سطح ممکن برای ما بازی کند. خواهیم دید که پس از آن چه اتفاقی رخ خواهد داد. ما بخشی از دستمزد او را پرداخت کرده ایم. این معامله از هر نظر برای ما بسیار عالی بوده است. ما از ابتدا می دانستیم که سمدو می تواند گزینه خوبی برای ما باشد. ما قاضی نیستیم، وقتی تصمیمی می گیرم تنها از نظر ورزشی آن را بررسی می کنیم. این وظیفه دستگاه قضایی است که برای سایر ابعاد تصمیم گیری کند. در عین حال او ممکن است بی گناه باشد. سمدو حالا آزاد است و یک بازیکن است، یک بازیکن خوب. "

وگا شکی ندارد که هوئسکا تیمی مناسب برای سمدو در این فصل است.

او در این باره گفت: " این باشگاه و این شهر متفاوت و خاص هستند. او مشکلی برای تطبیق با این فضا نخواهد داشت. فضای اینجا بسیار آرام است. شهری بسیار مهمان نواز است و باشگاه مانند یک خانواده است. این شرایط برای او خوب است. ما می خواهیم به او آرامش بدهیم تا بتواند کارش را به نحو احسن انجام دهد. "

سمدو نمی تواند از کشور خارج شود و هر هفته باید به دادگاهی در هوئسکا برای اعلام حضور برود. او آخرین بار در تاریخ 10 دسامبر در یک بازی رسمی در شکست 2 – 0 ویارئال برابر بارسلونا در لالیگا به میدان رفت. 

وگا معتقد است: " تنها چیزی که او کم دارد ریتم رقابتی است. او با وزنی ایده آل به اینجا آمد چرا که در زندان تمرین می کرد. او از نظر فیزیکی قوی است و در شرایط بسیار خوبی به سر می برد. او همچنین در زندان چند بازی نیز انجام داده است. "

وگا در پاسخ به این سوال که آیا تبصره ای در قرارداد او در صورت محکوم شناخته شدنش وجود دارد، گفت: " قراردادها محرمانه هستند و من نمی توانم تبصره های خاص که در آن قید شده را توضیح دهم. نمی خواهم فرضی صحبت کنم اما فعلا او به صورت پیش فرض بی گناه است و ما به این بازیکن اعتماد کامل داریم. اگر محکومیتی اعمال شود می نشینیم و درباره کاری که باید انجام شود بحث می کنیم. ما باشگاهی جدی و مسئولیت پذیر هستیم. تصمیمی عاقلانه و حساب شده خواهیم گرفت. "

در عین حال سمدو می گوید که نمی تواند برای آغاز کارش در هوئسکا صبر کند.

این بازیکن در یک مصاحبه گفت: " من بسیار هیجان زده هستیم و اعتماد به نفس و اشتیاق زیادی برای شروع لالیگا دارم. می خواهم نقش مهمی داشته باشم. فکر می کنم ما تیمی جنگنده هستیم و می توانیم به هدفمان که دفاع از مقام خودمان است، برسیم. "

هوئسکا در رقابت های فصل 18 – 2017 سگوندا دوم شد و توانست برای اولین بار در تاریخ 58 ساله خود به لالیگا راه یابد.