خواهروبرادرهایی که از ستاره های فوتبال پیشی گرفته اند

خواهروبرادرهایی که از ستاره های فوتبال پیشی گرفته اند

سایت رسمی فوتبالی- جانلوئیجی بوفون، تیبو کورتوا، داوید اوسپینا، کیکو کاسیا...چهار دروازه بان تراز اول دنیای فوتبال هستند که خواهران و برادرانشان در رشته والیبال سوپراستار هستند وحتی به موفقیت های به مراتب بیشتری نسبت به این دروازه بانان دست یافته اند.

دو خواهر والیبالیست بوفون

گوئندالینا، خواهر بزرگتر جانلوئیجی بوفون، جام قهرمانی ای را در ویترین افتخاراتش دارد که جانلوئیجی بوفون همیشه آرزویش را داشته: قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا که در فصل 96-1995 با پیراهن تیم ماترای ایتالیا کسب کرده بود.

خود بوفان اخیرا در صحبت هایی گفته:« دو خواهر من، گوندالینا و ورونیکا در سری آ و تیم ملی ایتالیا، والیبال بازی کرده اند؛ یکی از آنها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده ولی من هنوز نتوانسته ام این افتخار را کسب کنم.»

والری خواهر کورتوا، بهترین لیبروی یورو2013

والری کورتوای 28 ساله، در رقابتهای یورو2013 به عنوان بهترین لیبرو انتخاب شد. او که خواهر تیبو کورتوا است در حال حاضر در تیم استاد فرانسوای پاریس بازی می کند. والری کورتوا درمورد برادرش 26 گفته:« در روزهای ابتدایی فعالیتم در دنیای فوتبال، برادرم انگیزه بزرگی برای من بود. وقتی می بینی که برادرت درتیم ملی درترکیب اصلی است، این به تو انگیزه مضاعفی می دهد. او در تیم ملی بود و من هم تلاش کردم تا به جایگاه بالایی برسم.»

برادر ملی پوش کیکو کاسیا

کیکو کاسیا، دروازه بان اسپانیایی اما، برادرش را درتیم والیبال کشورش می بیند. خوسه آنتونیو کاسیای 39 ساله درتیم ملی بسکتبال اسپانیا در المپیک سیدنی حضور داشت و 150 بازی ملی برای تیم ملی والیبال کشورش برگزار کرده. او همیشه الگوی بزرگی برای کیکو که 7 سال از او کوچک تر است، بوده. خوسه آنتونیو دراین رابطه گفته:« برادرم از بچگی همیشه دوست داشت تا با هم ورزش کنیم. معمولا فوتبال بازی می کردیم ولی او از والیبال هم خوشش می آمد. وقتی کیکو 13 ساله بود، برای تمرین کردن در تیم بلومه بارسلونا تست داد و او را پذیرفتندولی در همان هنگام پیشنهادی ازتیم ناستیک گرفت و ترجیح داد وارد دنیای فوتبال شود. اگر کیکو والیبال بازی می کرد، فکرکنم می توانست موفق باشد. خیلی بازیهای والیبال را تماشا می کند ووقتی با هم به ساحل می رویم و والیبال ساحلی بازی می کنیم، می بینم که عملکرد خوبی هم دارد.

خواهر اوسپینا وهمسر سابق خامس

دانیلا اوسپینا، خواهر 26 ساله داوید اوسپینا و همسر سابق خامس رودریگس هم یکی از بازیکنان موفق دنیای والیبال است که در سن 15 سالگی برای اولین بار به تیم ملی والیبال کلمبیا دعوت شده بود.برادرش داوید که 4 سال از او بزرگتر است درسن 16 سالگی فوتبال را درباشگاه اتلتیکو ناسیونال آغاز کرد ودرسن 17 سالگی اولین جام قهرمانی اش را کسب کرد و جوان ترین فوتبالیستی لقب گرفت که در تاریخ فوتبال کلمبیا به جام قهرمانی رسیده.

6363