محمودزاده: انتقال ارسلان مطهری به استقلال قانونی ست

محمودزاده: انتقال ارسلان مطهری به استقلال قانونی ست

پایگاه خبری فوتبالی- فریبرز محمودزاده روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ورزش آمد و با چیا فوادی، سردبیر سایت فوتبالی به گفت‌وگو پرداخت. 

به گزارش فوتبالی، فریبرز محمودزاده در ابتدای سخنانش گفت: زمان نقل و انتقالات از ابتدای فصل مشخص شد و می‌بایست طبق قوانین برای بحث پنجره TMS به فیفا اعلام می‌شد. با توجه به اینکه نقل و انتقالات تابستانی باید حداکثر 84 روز و نیم فصل 28 روز باشد، برخلاف فصل‌های گذشته چون مسابقه‌ای در جریان نیست، سعی کردیم تیم‌ها بدانند نه به خاطر خواسته بلکه به دلیل قوانین ویژه بین‌المللی قابل تمدید نیست. پس نمی‌توانیم نقل و انتقالات زمستانی را که از 26 آذر شروع شد و 23 دی ماه به پایان می‌رسد نمی‌توانیم تمدید کنیم.

وی ادامه داد: در بحث صدور مجوز به تیم‌های بدهکار، خیلی از موارد از جمله تیم‌های بزرگ در ابتدای فصل حل شد. اما با توجه به اینکه کمیته تعیین وضعیت پرونده‌های مفتوح ماهانه دارد، مثلا فرض کنید باشگاهی پنجره‌اش بسته باشد اما احتمال باز شدن پرونده‌اش بوده و کمیته تعیین وضعیت در مکاتبه‌ای به ما اعلام کرده تا تیم‌ها مجددا باید مجوز نقل و انتقالات را دریافت کنند. به همین دلیل تا این مجوز رسمی صادر نشود ما قادر به ثبت نقل و انتقالات تیم‌ها نیستیم. هر باشگاهی این مجوز را داشتهباشد قراردادش ثبت می‌شود. 

محمود زاده درباره قراداد مطهری با استقلال گفت: در ابتدای فصل نشان دادیم تا مجوز کتبی صادر نشود قراردادی ثبت نخواهد شد. عین همین موضوع هم در نیم‌فصل برقرار است. مجوز ثبت قرارداد ارسلان مطهری هم چند روز پیش صادر شد. درباره فسخ یک‌طرفه قرارداد: طبق ماده 15 آیین نامه نقل و انتقالات، فقط فسخ یک‌طرفه را برای بازیکنانی لحاظ می‌کند که بندی در قرارداد بازیکن وجود داشته باشد که در تاریخ قید شده در متن قرارداد توسط باشگاه رعایت نشده باشد. برای نمونه همین ارسلان مطهری که ذوب آهن شاکی آن است، چون در بند 4 و 5 قراردادش قید شده در صورت عدم دریافت مطالبات می‌تواند قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند قادر به این کار بوده است. هرچند این موضوع ریسکی ست و ممکن است باشگاه گیرنده در تحریک بازیکن یا بازیکنی که قراردادش را فسخ کرده، دچار محرومیت تا 6 ماهه شود. قرارداد ارسلان مطهری هم به همین دلیل ثبت شد. 

وی ادامه داد: در موضوع آقای ترکمان که باشگاه مبدا، یعنی پارس جنوبی جم، قبل از ارائه مدارک توسط باشگاه سپاهان شاکی شده بود، این پرونده و قرارداد به کمیته تعیین وضعیت ارسال می‌شود و اگر این کمیته برای صدور کارت بازی مجوز دهد این قرارداد قانونا ثبت خواهد شد. 

محمودزاده سخنانش را اینگونه ادامه داد: میلیچ یا بشار رسن در نیم فصل این کار را کرده اند. اما نکته کلیدی این است که آیین نامه نقل و انتقالات مربوط به بازیکنان است نه مربیان و هیچکدام از این قوانین شامل مربی نخواهد بود. در خصوص فسخ یک‌طرفه فقط بازیکنان مشمول آیین‌نامه ها هستند. اما این به معنای آن نیست که مربی هر زمانی اراده کرد به قوانین و قراردادش پشت کند و برود. یا باشگاه به راحتی او را اخراج کند. طرفین هم می‌توانند در این صورت شکایت خود را ارسال کنند تا در کمیته تعیین وضعیت تعیین تکلیف شود. 

وی در انتهای سخنانش گفت: مراحل جذب بازیکن سه مرحله است: 1- مذاکره، 2- انعقاد و 3- ثبت قرارداد. دو مرحله اول هیچ ارتباطی به ما ندارد. ما فقط به ثبت قرارداد کار داریم که تیم‌ها برای آن باید مجوز داشته باشند. انعقاد قراداد فخرالدینی با تراکتور قانونی ست زیرا ارتباطی به پنجره نقل و انتقالات ندارد. ما فقط می‌توانیم جلوی ثبت و رجیستر شدن قرارداد را بگیریم. 

7413