تاکتیک های مشابه استقلال و گل‌گهر

تاکتیک های مشابه استقلال و گل‌گهر

خبرگزاری فوتبالی- رقابت های هفته نخست لیگ بیستم در روزهای جمعه و شنبه پیگیری شد و برخی تیم ها در هفته نخست فراتر از توقع ظاهر شدند.

به گزارش فوتبالی، گل گهرسیرجان و استقلال در بازی هفته اول برابر سپاهان و مس رفسنجان بازی خوبی به نمایش گذاشتند. گل گهر تحت هدایت امیر قلعه نویی و استقلال زیر نظر محمود فکری در بازی هفته اول بازی موفق شدند سپاهان و مس رفسنجان را با نتیجه 3-1 و2-0 شکست دهند. اما نکته مهم در سبک بازی گل گهر و استقلال این بود که سرعت انتقال توپ از خط دفاع به خط حمله با سرعت بالایی انجام می شد و بازیکنان این دو تیم بدون ضربه اضافه به توپ سعی می کردند مهاجمان تیمشان را در موقعیت گلزنی قرار بدهد و ارسال از کناره ها یکی دیگر از برنامه این دو تیم بود.

در هر سه گلی که گلهر به ثمر رساند این نکته کاملا واضح بود که ارسال های تند و تیز و مستقیم در دستور کار بازیکنان قرار داد. گل اول گل گهر با سه ضرب به ثمر رسید، پمدافع این تیم روی یک ضربه شروع مجدد توپ را به پشت محوطه سپاهان فرستاد و یونس شاکری با سر توپ را برای صادقی ارسال کرد او هم با یک شوت تماشایی دروازه سپاهان را باز کرد. گل دوم گل گهر هم روی یک ارسال دقیق توسط بهنام برزای که در دفاع راست به بازی گرفته شده بود برای منشا ارسال شد و این بازیکن با ضربه سر دروازه نیازمند را برای بار دوم باز کرد. گل سوم گل گهر هم در شرایطی به ثمر رسید که منشا روی یک ضد حمله صاحب توپ شد و با حرکت در میانه میدان توپ را برای شاکری فرستاد و شاکری گل سوم را به ثمر رساند. استقلال هم در بازی با مس رفسنجان روی پاس های بلند عمقی و از کنار برنامه ریزی کرده بود هر دو گل استقلال با پاس های عمقی و سانتر پایه گذاری شد. گل اول استقلال در شرایطی به ثمر رسید که ریگی با یک ارسال بلند توپ را برای آرش رضاوند ارسال کرد و پاس رضاوند را وریا غفوری وارد دروازه کرد. روی گل دوم هم باز این ریگی بود که با یک توپ ربایی صاحب توپ شد و با یک پاس عمقی مهدی قایدی را صاحب توپ کرد و قایدی با یک پاس تماشایی از بالای سر مدافعان مس رفسنجان تو را به ارسلان مطهری فرستاد تا مطهری با یک شوت رو پا دروازه مس رفسنجان را برای بار دوم باز کند. 

9697