حسینی: پرسپولیس شایسته قهرمانی بود

حسینی: پرسپولیس شایسته قهرمانی بود

پایگاه خبری فوتبالی- مربی سابق پرسپولیس حضور دوباره یک تیم ایرانی در فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را منوط به فراهم شدن یک پیش‌شرط می‌داند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، مجتبی حسینی سرمربی فعلی نفت مسجد سلیمان و دوست و همکار قدیمی یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس، این روزها توانسته علیرغم تمام مشکلات ساختاری و مالی، تیمش را در پایان هفته هفتم با کسب 9 امتیاز به رتبه هشتم جدول رده بندی برساند و تنها 4 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.

این مربی در رابطه با آخرین دیدار تیمش برابر فولادخوزستان که با سه امتیاز ارزشمند برای نفت مسجد سلیمان مقابل شاگردان جواد نکونام همراه شد، اینطور حرف هایش را آغاز کرد:« بعد از بازی با مس رفسنجان که البته بچه‌های ما خوب بازی کردند، ولی اسیر یک سری اشتباهات شدیم و بازی را واگذار کردیم، می‌دانستیم قرار است با یکی از بهترین تیم های فوتبال ایران بازی کنیم. با بچه‌ها قرار گذاشتیم، پرفشار در این بازی وارد زمین شویم. لطف خدا هم کمک کرد و توانستیم برنده شویم.»

او سپس در رابطه با دیدار بعدی تیمش برابر ماشین سازی که روز پنج شنبه 4 دی ماه در تبریز برگزار خواهد شد، توضیح داد:« ماشین سازی تیم شایسته‌ای است که بازی های خوبی انجام داده؛ می‌دانیم این تیم چیزی برای از دست دادن ندارد. باید قوی‌تر ظاهر شویم و بازی برابر فولادخوزستان را فراموش کنیم تا بتوانیم یک مسابقه خوب دیگر را پشت سر بگذاریم.»

سوال بعدی از مجتبی حسینی در رابطه با شرایط خوب این تیم بود و اینکه او توانسته تیمش را حالا در پایان هفته هفتم به ثباتی نسبی در جدول رده بندی برساند. او در واکنش به این سوال گفت:« خب پس از تمریناتی که پشت سر گذاشتیم و بازی‌های ابتدایی پرفشار، حالا بچه‌ها به یک خودباروری نسبی رسیده‌اند و می‌خواهند خودشان را در لیگ برتر اثبات کنند. باید همین شرایط را حفظ کنیم و امیدوارم مدیران باشگاه نیز به بچه‌ها برای حفظ این شرایط و بهتر شدن روندشان انگیزه بدهند.»

یکی از معضلات این روزهای فوتبال ایران، حضور افرادی در کادر فنی تیم‌های مختلف است که در کنار خط برای تاثیرگذاشتن در جریان بازی پس از هر سوت داور فریاد می زنند. حسینی که از مربیان آرام لیگ برتر به شمار می رود و سابقه کار در لیگ یک را هم دارد، این موضوع به دلیل نبودن تماشاگران می‌داند و می گوید:« چون تماشاگر در استادیوم ها نیست باعث می شود که نیمکت ها سر و صدا کنند. قبلا که بود اینطور اثرگذار نبود و این موضوع هم کمتر دیده می شد ولی حالا اینطور شده است.»

از سرمربی 46 ساله تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که دوستی دیرینه‌ای با یحیی گل‌محمدی دارد، در رابطه با فینال آسیا و شرایط فنی این مسابقه سوال شد و حسینی در واکنش به این سوال بیان کرد:« خب در دو سه روز گذشته خیلی در مورد فینال صحبت شده؛ خود بچه‌های کادر فنی پرسپولیس به نظرم بهتر از هر کسی می توانند در این مورد صحبت کنند؛ چون به موضوع و شرایط تیم اشراف کامل‌تری دارند. من اما با توجه به شناختی که از کادر فنی پرسپولیس دارم، می‌دانم برای این مسابقه خیلی وقت گذاشته بودند.»  

بازیکن سابق تیم‌های ذوب آهن و نساجی مازندران حرف‌هایش را در مورد فینال لیگ قهرمانان سال 2020 آسیا، از سر گرفت و ادامه داد:« همه چیز درست انجام شده بود؛ از نظر دفاع تیمی و سایر مسائل تاکتیکی. پرسپولیس سازماندهی خوبی در این بازی داشت، ولی یک مقدار عدم تمرکز در تیم دیده شد.»

حسینی در ادامه با اشاره غیرمستقیم به اشتباهات فردی رخ داده توسط بازیکنان پرسپولیس در فینال اضافه کرد:« در چنین بازی‌های بزرگی اگر اشتباه کنید تنبیه می شوید و همین اتفاق هم افتاد. بچه ها نباید آن اشتباهات را در 18 قدم انجام می‌دادند. پرسپولیس بازی خوبی انجام داد، ولی چوب اشتباهات لحظه‌ای را خورد. تیم حریف خسته بود ولی در مجموع پرسپولیس شایستگی پیروزی در این بازی را داشت.»  

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که دو سال پیاپی با ذوب‌آهن در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده، سپس به انتقاد از تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت و تاکید کرد:« نوع برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی بحث برانگیز بود. جدول برگزاری بازی‌ها به ضرر غربی‌هاست. تیم حریف با شرایط خوبی به بازی فینال رسید. آنها در شرایط بازی بودند و در سوی دیگر پرسپولیس با ترس و استرس آماده این مسابقه شد. آنها می‌ترسیدند که مبادا بازیکنانشان به کرونا مبتلا شوند و یک بحران در تیم ایجاد شود ولی در اردوی تیم مقابل به هیچ وجه این شرایط حاکم نبود.»

همکار سابق گل محمدی در ذوب‌آهن و تراکتور ضمن ابراز افسوس برای فوتبال ایران بابت از دست دادن این قهرمانی، ادامه داد:« یک طرفه نباید به قاضی برویم. باید شرایط را ببینیم. شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی آسیا این پرسپولیس بود. این قهرمانی می‌توانست خون جدیدی به فوتبال ما بدهد. خیلی حیف شد و اگر این اتفاق افتاده بود، برای فوتبال ما خیلی خوب می شد و اتفاقات خوبی در آینده رخ می‌داد.»  

از مجتبی حسینی در رابطه با شانس رسیدن تیم‌های ایرانی به فینال آسیا در سال‌های آینده سوال شد و او در پاسخ به این سوال توضیح داد:« واقعیت این است که هر سال شانس ما کمتر می‎‌شود؛ آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا توسط تیم پاس تهران به دست آمده که آن مسابقات به صورت مجتمع برگزار شد و شکل مسابقات مانند این سال‌ها نبود. الان شرایط خیلی سخت شده و تیم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. من دو دوره ای در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته‌ام؛ یک دوره به عنوان دستیار و یک دوره به عنوان سرمربی. در این دو دوره تیم‌های حاضر در مسابقات را از نزدیک رصد کردم؛ آنها در تمامی زمینه‌ها از جمله ریکاوری، سخت‌افزار و به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی که سه فاکتور مهم به شمار می‌روند، از ما خیلی جلوتر هستند.»

مربی سابق پرسپولیس سپس به شرایطی اشاره کرد که بار دیگر امکان حضور یک تیم ایرانی را در فینال مسابقات فراهم می‌کند و اینطور حرف‌هایش را خاتمه داد:« فوتبال پدیده عجیبی است و هنوز هم تیم‌های ایرانی می‌توانند به فینال برسند، ولی این موضوع مستلزم این است که یک گروه مستعد مربیگری و بازیکنان خوب، دور هم جمع بشوند تا نتیجه بگیریم. با توجه به شرایطی که تیم‌های خارجی دارند و هر سال پیشرفت می‌کنند، باید دلمان را خوش کنیم که یک گروه از بازیکنان و مربیان خوب دوباره دور هم جمع بشوند.»

7474