آمار خیره کننده یک مهاجم/ گلزنی بیشتر از تعداد گل‌های ۱۴ تیم

آمار خیره کننده یک مهاجم/ گلزنی بیشتر از تعداد گل‌های ۱۴ تیم

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجمی که در فصل‌های اخیر دقیقه شمار برای شمارش دقایق طولانی گل نزنی وی به کار افتاده بود، امسال تبدیل به یک ماشین گلزنی تمام عیار شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، شاید اگر در ابتدای فصل به هر تیم مدعی لیگ برتری گادوین منشا را حتی با ارقامی کم پیشنهاد می‌دادند، تیم‌های مدعی این پیشنهاد را رد می‌کردند و حاضر به جذب مهاجمی که در سه فصل آخر فوتبالش به تعداد انگشتان دو دست گل نزده بود، نمی‌شدند. اما موتور گلزنی همین مهاجم در هفته‌های نخست لیگ برتر چنان به کار افتاده که داشتن مهاجمی مثل او برای تیم‌های مدعی آرزو شده است.

گادوین منشا با پیکان به فوتبال ایران معرفی شد و در همان سال اول حضورش در این تیم عملکردی فوق‌العاده داشت تا به دلیل همین عملکرد فوق‌العاده مورد توجه تیم پرسپولیس قرار بگیرد و به این تیم منتقل شود.

منشا دو فصل برای سرخ پوشان به میدان رفت و با اینکه در فصل نخست حضورش در این تیم عملکرد خوبی داشت، در فصل دوم نتوانست انتظارات را برآورده کند و در لیست مازاد برانکو قرار گرفت که این آغاز حضور او در سراشیبی بود.

جدایی منشا از پرسپولیس با یک حضور جنجالی و پر سر و صدا در استقلال همراه بود. اما منشا کماکان در سراشیبی قرار داشت و با یک فصل حضور در بین آبی پوشان تهران تنها یک بار موفق به گلزنی شد. عملکرد منشا در استقلال به حدی ضعیف بود تا نه تنها این تیم حاضر به ادامه همکاری با او نشود، بلکه هیچ پیشنهادی هم از لیگ برتر نداشته باشد و برای همین او بار سفر از ایران بست و به عجمان پیوست.

منشا در عجمان ضعیف‌ترین عملکرد ممکن را داشت و بعد از نیم فصل حضور همراه با ناکامی در این تیمی تازه لیگ برتری شده به اسم گل گهر پیوست که برای بقا می‌جنگید.

هرچند منشا ۲ بار در نیم فصل برای گل گهر گلزنی کرد، اما عملکرد وی همچنان با انتقاد همراه بود. با این وجود قلعه نویی سرمربی جدید گل گهر حاضر به حفظ این بازیکن و استفاده از وی شد.

منشا اما لیگ بیستم را با چهره‌ای جدید آغاز کرد و فوتبالی کاملاً متفاوت از خود ارائه داد. «منشا» ی جدید حالا تبدیل به یک ماشین گلزنی شده تا هر تیم مدعی در لیگ برتر آرزوی داشتن مهاجمی مثل او را داشته باشد. منشا برای گل گهر همه جور گل زده است. از گل با ضربه سر گرفته تا گل با هر دو پای چپ و راست، از داخل و خارج محوطه جریمه و حتی گل از روی نقطه پنالتی.

مهاجم نیجریه‌ای گل گهر در پایان هفته هشتم با ۹ گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد و حتی تعداد گل‌هایش از تعداد بازی‌هایش نیز بیشتر است. اما آنچه ارزش این آمار را دو چندان می‌کند، فقر گلزنی در لیگ بیستم است. در حالی که تا پایان هفته هشتم منشا ۹ بار موفق به گلزنی شده است، به جز تیم خود منشا (گل گهر)، تنها تیمی که بیشتر از تعداد گل‌های منشا گلزنی کرده، سپاهان (۱۱ گل) است. بازیکنان صنعت نفت آبادان نیز ۹ بار (به اندازه تعداد گل‌های منشا) در این فصل گلزنی کرده‌اند و هیچیک از تیم‌های دیگر تعداد گل‌های زده شان به اندازه گل‌های زده این مهاجم ۳۱ ساله نیست.

در واقع منشا به تنهایی از ۱۳ تیم لیگ برتری بیشتر گل زده و تنها یک تیم است که تعداد گل‌هایش با تعداد گل‌های این بازیکن برابری می‌کند.

7474