سوال روز/ مشکلات استقلال و پرسپولیس با خصوصی سازی حل می شود؟

سوال روز/ مشکلات استقلال و پرسپولیس با خصوصی سازی حل می شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال و پرسپولیس به عنوان دو باشگاه دولتی همچنان آواره هستند و ماجرای بدهی فدراسیون فوتبال به شستا هم نشان داد ساختمان‌هایی که در آن مستقر هستند هم متعلق به خودشان نیست.

به گزارش فوتبالی، وضعیت حال حاضر باشگاه استقلال و پرسپولیس دست‌کمی از فدراسیون فوتبال ندارد. دو باشگاهی که احسان قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با برنامه شب های فوتبالی گفت مدیران دولتی آن مانند مسئولان فدراسیون فوتبال تا جایی که توانسته‌اند بدهی از خود به جا گذاشته‌اند و ثبت کرده‌اند، دو باشگاهی که گفته می‌شود ماه‌های آخری است که دولتی هستند و خصوصی‌سازی‌شان در مراحل آخر است. 

آن‌طور که وزارت ورزش وعده داده و مسعود سلطانی‌فر هم 10دی بر آن تاکید کرده، قرار است این دو باشگاه دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند. سرخابی‌ها در شرایطی قرار است از زیر سایه حمایت‌های دولت پس از چند دهه که وعده آن داده می‌شود جدا شوند که ماجرای توقیف ساختمان‌های‌شان به دلیل طلب شستا از فدراسیون فوتبال، وضعیت آشفته این دو باشگاه دولتی را نمایان می‌سازد. این دو تیم با وجود اینکه جزو دو باشگاه بزرگ ایران هستند، اما ساختمانی به نام خود ندارند.

وقتی یک باشگاه از داشتن امکانات اولیه مانند ساختمان اختصاصی محروم است و فکری به حال آن در بخش زیرساخت و امکانات نشده است چنین مدیریتی سبب شده هم استقلال و هم پرسپولیس صف طلبکاران‌شان هر سال طولانی‌تر شود.

حال در این شرایط، استقلال و پرسپولیس هم مانند فدراسیون فوتبال که منتظر انتخاب رئیس جدید این فدراسیون است به نظر می‌رسد باید برای تغییرات اساسی و بیرون آمدن از این وضعیت تا مشخص شدن مالکان جدید و نهایی شدن پروسه خصوصی‌سازی‌شان منتظر بمانند تا مدیران جدید این تیم‌ها بتوانند وضعیت آنها را سر و سامان بدهند.

7655