مقایسه آمار رونالدو و مسی در فینال؛ چه کسی موفق تر است؟

مقایسه آمار رونالدو و مسی در فینال؛ چه کسی موفق تر است؟

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا یکشنبه شب با شکست در فینال سوپرجام اسپانیا در مقابل بیلبائو کاملا شوکه شد. کاتالان ها که تا دقیقه 90 با نتیجه دو بر یک پیش بودند، در نهایت با نتیجه سه بر دو مغلوب شدند که البته یکی از اتفاقات عجیب بازی مربوط به اخراج لیونل مسی در دقیقه 120 بود.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا که فصل 20-2019 را بدون جام به پایان برده بود، امید زیادی داشت تا با کسب سوپرجام بتواند از زیر فشار خارج شود و بحران های گذشته را فراموش کند. در پایان بازی بسیاری از شبکه های اجتمای به این نکته اشاره کردند که مسی در سن 33 سالگی در فینال سوپرجام اسپانیا شکست خورد در حالی که رونالدو در همین سن در سال 2018 پنجمین چمپیونزلیگ دوران فوتبالش را در فینال مقابل لیورپول برد.

همین موضوع باعث شد تا عملکرد رونالدو و مسی در فینال های دوران فوتبالشان مورد مقایسه قرار بگیرند. رونالدو در دوران فوتبال خود 70 درصد از فینال هایش را برده در حالی که مسی 65.71 درصد فینال ها را برده است. مسی دوازده بار در فینال ها شکست خورده که سه بارش با تیم ملی آرژانتین بوده در حالی که رونالدو در 9 فینال شکست خورده که فقط یکی از آنها با تیم ملی پرتغال بوده است.

البته آمار انفرادی مسی در فینال ها بهتر بوده است. در حقیقت لئو 10 گل و 12 پاس گل بیشتر از رونالدو در پنج فینال بیشتری که داشته، به ثبت رسانده است. در حقیقت می توان گفت که ستاره آرژانتینی از نظر انفرادی در فینال ها موفق تر بوده در حالی که ستاره پرتغالی از نظر تیمی موفق تر بوده و جامهای بیشتری برده است.

مسی مجموعا 35 فینال داشته که حاصلش 29 گل و 14 پاس گل بوده در حالی که رونالدو 30 فینال داشته که 19 گل زده و دو پاس گل داده است.

4125