طاهری: پرس و گرفتن توپ‌های سوم رمز موفقیت استقلال مقابل تراکتور بود

طاهری: پرس و گرفتن توپ‌های سوم رمز موفقیت استقلال مقابل تراکتور بود

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد آبی های پایتخت با در اختیار داشتن سه مهاجم آماده با خصوصیت های مختلف می توانند برای هر تیمی خطرناک باشد. 

به گزارش فوتبالی، بیژن طاهری در خصوص برتری 3-1 استقلال برابر تراکتور اظهار داشت: «بازی دیروز بازی سختی برای استقلال بود و استقلال همیشه در تبریز مثابل تراکتور با مشکل مواجه می شود؛ درست است سال گذشته به تراکتور 4 گل زدیم اما باور کنید این بازی همیشه سخت است. به نظرم دیروز شاهد بهترین ترکیب و بهترین بازی استقلال بودیم.»

وی تصریح کرد: «چینش بازیکنان و سیستمی که کادرفنی استقلال انتخاب کرده بود بسیار خوب بود. پرس و گرفتن توپ‌های سوم رمز موفقیت استقلال در بازی دیروز بود و همه دیدند که استقلال شاداب، حالا هم خوب بازی می کند و هم برنده می شود.»

او در پاسخ به این سوال که «برخلاف نیمه دوم بازی دربی استفاده از سه مهاجم به صورت همزمان توسط محمود فکری در بازی با تراکتور جواب داد» گفت: «تفکر یک مربی در یک بازی و شاید در یک فصل هم جواب ندهد اما نمی توانیم بگوییم سیستم فکری در نیمه دوم بازی پرسپولیس جواب نداد. به نظرم این سیستم کامل است و به قول معروف جنس استقلال در خط حمله جور است. استقلال در خط حمله سه مهاجم با سه خصوصیت مختلف دارد. شیخ دیاباته با گام بلند، ارسلان مطهری با گام متوسط و مهدی قایدی با گام ریز؛ این یعنی جنس استقلال در خط حمله جور است و هیچ تیم و مدافعی نمی تواند از دست این سه مهاجم در امان باشد.»

طاهری در مورد گلی که استقلال با پاس در عمق از تراکتور دریافت کرد بیان کرد: «هیچ تیمی بدون نقطه ضعف نیست. امیدوارم استقلال در هفته های آینده این ضعف را پوشش دهد. پاسی که دیروز در قلب خط دفاع استقلال داده شد فقط از بازیکنی مثل مسعود شجاعی بر می آید که یک ضرب چنین پاس در عمقی بدهد. در هر حال بازیکن های بزرگ کار های بزرگ می کنند اما امیدوارم این ضعف هم بر طرف شود تا استقلال فاصله امتیازش را به رقبا بیشتر کند و سرود قهرمانی را سر بدهد.»

مربی اسبق استقلال در پایان تاکید کرد: «این تیم فرصت می خواست زیرا بازیکان خوبی دارد. استقلال از نظر فنی نیاز به یک مدیر داشت که الان دارد. تیم دیر بسته بسته شده بود، زمان بدنسازی مناسب نبود و بازیکنان مصدوم زیادی داشت. حالا میبینم که استقلال هم خوب بازی می کند و هم امتیاز می گیردو پس انتقاد از فکری جایز نیست البته ممکن است در دل انتقاد راه چاره ارایه شود اما انتقاد خالی به نظرم خصومت شخصی است.»

9697