آذری: داور بازی باپرسپولیس تمرکز نداشت/ فولاد را با پارک اشتباه گرفته‌اند

آذری: داور بازی باپرسپولیس تمرکز نداشت/ فولاد را با پارک اشتباه گرفته‌اند

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل باشگاه فولاد با بیان اینکه اعلام پنالتی اشتباه به سود این تیم مقابل پرسپولیس بازی را خراب کرد، گفت: پیراهن فولاد برای یکسری از بازیکنان گشاد است و آنها را نیم فصل کنار می‌گذاریم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، سعید آذری با اشاره به باخت تیم فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر گفت: در چنین مسابقاتی، هر تیمی که از فرصت‌هایش استفاده کند و تمرکز داشته باشد، برنده می‌شود. بر اساس نظر کارشناسان، پنالتی که محمدحسین زاهدی فر داور مسابقه به ضرر پرسپولیس گرفت، اشتباه بود. همین مسئله باعث شد جو مسابقه ملتهب شود و حاشیه‌هایی به دنبال داشته باشد. این پنالتی کار را خراب کرد و در واقع تمرکز فولاد را نیز به هم زد. ما بازی خوبی انجام دادیم و دو بار توپ را به تیرک دروازه زدیم. مستحق این باخت نبودیم.
گفته بودم زاهدی‌فر را داور نگذارید

مدیرعامل باشگاه فولاد تاکید کرد: ما داشتیم کار خودمان را می‌کردیم و فوتبالمان هجومی و رو به جلو بود. دو روز قبل از بازی با پرسپولیس به سهرابی مسئول دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفته بودم قضاوت این مسابقه را به زاهدی فر نسپارید چون قضاوت دربی را به این داور نداده‌اند و قطعاً تمرکز نخواهد داشت.

دو تصمیم اشتباه باعث شد گل بخوریم

آذری ادامه داد: پنالتی که برای ما در این بازی گرفته شد، طبق گفته کارشناسان صد درصد اشتباه بود. زاهدی فر یک اوت هم به نفع پرسپولیس گرفت که در ادامه همان توپ سانتر شد و وارد دروازه فولاد شد. همینطور داور یک خطا روی وحید امیری اعلام کرد که خطا نبود و بازهم همان توپ به گل پرسپولیس تبدیل شد. البته این حرف‌ها برای بعد از بازی است. هر تیمی که تمرکز داشت و از فرصت‌هایش استفاده کرد، در نهایت به پیروزی رسید.

بعضی از بازیکنان را بیرون می‌گذاریم

وی خاطرنشان کرد: تیم ما در خط دفاع خیلی بی تمرکز بود و دو گل ساده خوردیم. به سختی گل می زنیم اما به راحتی گل دریافت می‌کنیم. اگر همینطور ادامه داشته باشد، تعدادی از نفراتمان را برای نیم فصل بیرون می‌گذاریم. فولاد یک تیم بزرگ با مربی بزرگ است. من هم آبرویم را از سر راه نیاورده‌ام. تا بازی با پرسپولیس هم حرفی نزده بودم. یک عده از بازیکنان در تیم زحمت می کشند و بقیه هم باید با شرایط مبارزه و تلاش خودشان را وفق بدهند.

هرکسی دنبال اهداف تیم نیست بهتر است برود

مدیرعامل باشگاه فولاد درباره اینکه منظورش کدام بازیکنان هستند؟ تصریح کرد: این نفرات شناسایی شده‌اند. اگر نخواهند با اهداف تیمی و شرح وظایفی که جواد نکونام تعریف کرده است خودشان را هماهنگ کنند، باید از فولاد بروند. من هم نمی‌توانم زیر بار فشار هواداران باشم. همانطور که حق و حقوق بازیکن را می‌گیرم، حق و حقوق باشگاه را هم می‌گیرم. هرکسی اهداف تیمی فولاد را دنبال نکند، بهتر است در تیم نباشد.

واکنش به «خاص» بودن پرسپولیس

«مهدی هاشمی نسب مربی فولاد در نشست خبری بعد از بازی از پرسپولیس به عنوان تیم "خاص" یاد کرد که مورد حمایت است. آیا شما هم همین دیدگاه را نسبت به پرسپولیس دارید؟» آذری در پاسخ به این سئوال گفت: من در این مورد دیدگاهی ندارم. من قبلاً در پرسپولیس نبوده‌ام ولی این را می دانم وقتی مستحق باخت نباشید و شکست بخورید، عصبانی می‌شوید.

از آنالیزور پرسپولیس توقع نداشتم

آذری ادامه داد: تا وقتی که پنالتی اعلام نشده بود، نیمکت دو تیم کارشان را دنبال می‌کردند ولی بعد از آن تنش‌ها شروع شد. این روزها در فوتبال ما حاشیه بر متن می چربد. تیمی موفق می‌شود که وارد این جنگ‌ها نشود. البته شخصاً از آقای عسگری آنالیزور پرسپولیس توقع نداشتم. عسگری با ما در ذوب آهن کار کرده بود ولی الفاظی را به کار برد که مناسب نبود.

پیراهن فولاد برای یکسری بازیکنان گشاد است

وی در خصوص میزان تغییرات فولاد در نقل و انتقالات نیم فصل، اظهار کرد: منتظر رای نهایی دادگاه عالی ورزش هستیم. دو روز دیگر هم جلسه‌ای را با شورای حقوقی باشگاه داریم. پیراهن فولاد برای یکسری از بازیکنان گشاد است. من چند ماه است که حرفی نزده‌ام. یک عده از بازیکنان جانشان را برای فولاد می‌گذارند. نمونه آنها «لوسیانو پریه‌را» است که حتی باوجود از دست دادن برادرش برای فولاد بازی کرد. یک عده هم فولاد را با پارک اشتباه گرفته‌اند ولی نمی‌دانند با چه کسی طرف هستند. سعید آذری دنبال حق و حقوق بازیکن است اما نمی‌گذارد حق و حقوق باشگاه و مجموعه هم ضایع شود.

صعود در آسیا با بعضی از این بازیکنان سخت است

مدیرعامل باشگاه فولاد درباره احتمال برگزاری پیوسته مسابقات نیم فصل دوم و تعطیلات نیم فصل در عید نوروز هم گفت: در این مورد باید مربیان نظر بدهند اما در بحث ساختاری فکر می‌کنم اگر مسابقات لیگ برگزار شود، بهتر است بخصوص برای تیمی مثل فولاد که اگر در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، ۲۲ روز باید درگیر باشد. البته صعود از مرحله پلی آف با بعضی از بازیکنانی که داریم سخت است و حتماً باید تغییر و تحول اساسی داشته باشیم.

سازمان لیگ نباید فرصت را از دست بدهد

آذری در پایان تاکید کرد: به نظرم سازمان لیگ نباید فرصت را از دست بدهد. مسابقات باید تا جایی که امکان دارد به صورت متوالی برگزار شود. در بحث فنی هم باید مربیان نظر بدهند و فکر می‌کنم سازمان لیگ با آنها مشورت لازم را داشته باشد.

6641