بزرگترین تورنمنت تاریخ لیگ قهرمانان و نحوه صعود تیم ها در آستانه قرعه کشی

بزرگترین تورنمنت تاریخ لیگ قهرمانان و نحوه صعود تیم ها در آستانه قرعه کشی

پایگاه خبری فوتبالی- در هفته پیش رو قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار با حضور ۴۰ تیم برگزار می شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت AFC، برای اولین بار تعداد تیم های لیگ قهرمانان آسیا به ۴۰ تیم افزایش پیدا کرده است و در این دوره شاهد حضور تیم هایی هستیم که اولین حضور خودشان را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه می کنند. 

از جمله باشگاه هایی که آماده انجام اولین بازی خود در مرحله گروهی در لیگ قهرمانان آسیا هستند می توان به ال وحدات، قهرمان لیگ اردن که اخیراً این عنوان را کسب کرده است  اشاره کرد. همچنین اف سی گوا هند و استقلال تاجیکستان از منطقه غرب تیم هایی هستند که اولین حضور در لیگ قهرمانان را تجربه می کنند. افزایش تعداد تیم های این رقابت ها باعث شده است تا این باشگاه‌ها نیز فرصت حضور در لیگ قهرمانان را پیدا کنند.  

اولسان هیوندای قهرمان فصل قبل این رقابت ها در سید دوم رقابت ها قرار گرفته است. این تیم کره ای می خواهد بعد از الاتحاد عربستان اولین تیمی لقب گیرد که برای نخستین بار از عنوان قهرمانی خود دفاع می کند. 

پرسپولیس نایب قهرمان فصل قبل نیز در سید یک قرار گرفته است.

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود و سه تیم ایرانی حریفان خود را خواهند شناخت. فولاد نیز باید در مرحله پلی آف برابر العین امارات قرار گیرد.

نحوه صعود تیم ها نیز به این ترتیب است که ۱۰ تیم سرگروه رقابت ها مستقیم راهی مرحله بعد می شوند و ۶ تیم برتر از تیم های دوم نیز به مرحله یک هشتم نهایی راه خواهند یافت.

7474