تراکتور به دنبال تکرار خاطرات آسیایی در لیگ قهرمانان

تراکتور به دنبال تکرار خاطرات آسیایی در لیگ قهرمانان

پایگاه خبری فوتبالی- تراکتور بعد از سه سال غیبت در لیگ قهرمانان آسیا امسال در این مسابقات به عنوان نماینده ایران حضور دارد.

به گزارش فوتبالی، قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا در حالی ظهر امروز در کوالالامپور مالزی برگزار شد که تراکتور ایران در گروه B باید با تیم‌های شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده دیدار پلی‌آف الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق رقابت کند.

تراکتور آخرین بار سال ۲۰۱۸ در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و در حالی که با ساکت الهامی فصل گذشته به قهرمانی در جام حذفی رسید و در لیگ برتر هم جایگاه چهارم را به دست آورد موفق شد امسال سهمیه مستقیم حضور در این مسابقات را به دست بیاورد.

تراکتور در آخرین حضورش در این مسابقات که به سال 2018 بر می گردد با تیم های الجزیره امارات،الاهلی عربستان و الغرافه قطر همگروه بود که در پایان مرحله گروهی با عملکرد ضعیفی که در این مسابقات داشت با کسب تنها 2 امتیاز در قعر جدول قرار گرفت.

تراکتور با حضور دوباره در لیگ قهرمانان آسیا تلاش می کند به مانند سال 2016 نمایش خوبی در مرحله گروهی ارائه کند و بتواند در تقابل با شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده بازی الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق سربلند بیرون بیاید.

شارجه امارات

شارجه امارات فصل گذشته در مرحله گروهی با پرسپولیس هم گروه بود که در دیدار رفت مقابل قرمزها بازی خوبی به نمایش گذاشتند اما در دیدار برگشت مغلوب این تیم شد. شارجه در حالی جزو سید یک فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و در یک گروه با تراکتور قرار گرفت که سال گذشته عملکرد خوبی در لیگ برتر امارات نداشت و به دلیل نیمه‌کاره ماندن لیگ امارات بخاطر شیوع ویروس کرونا، شارجه به علت قهرمانی در فصل قبل ، درست مثل سال قبل به‌عنوان اولین نماینده امارات در آسیا شرکت داده شد.

پاختاکور

پاختاکور ازبکستان نشان داده که می تواند مانند فصل گذشته لیگ قهرمانان برای تیم های ایرانی حریف قدرتمندی باشد، آنها سال گذشته به قهرمانی در لیگ برتر و سوپر کاپ دست یافتند و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز نمایش خوبی برابر پرسپولیس ارائه کردند که با قبول شکست مقابل این تیم فرصت حضور در نیمه نهایی را از دست دادند. تراکتور پیش از این در سال 2016 سابقه تقابل با پاختاکور را دارد که در بازی رفت با یک گل در زمین پاختاکور شکست خورد، اما در دیدار برگشت به برتری دو بر صفر برابر ازبک‌هادست یافت که همین نتیجه درخشان در نهایت منجر به صعودشان به‌عنوان صدرنشین مرحله گروهی شد.

نیروی هوایی عراق یا الوحده عربستان

نیروی هوایی عراق که در حال حاضر صدرنشین لیگ عراق است در صورت برتری مقابل الوحده عربستان می تواند حریف سر سختی برای تراکتور و یاران مسعود شجاعی باشد.

الوحده عربستان که سابقه قهرمانی در جام پادشاه عربستان، جام ولیعهد عربستان و لیگ دسته اول عربستان را نیز در کارنامه خود دارد یکی از تیم های ثروتمند عربستان محسوب می شود که در صورت صعود به مرحله گروهی می تواند حریف سختی برای قرمزهای تبریز باشد

7655