سعید آذری در گفت‌وگو با فوتبالی: در انتخابات فدراسیون فوتبال به فرد با برنامه رای می‌دهم!

سعید آذری در گفت‌وگو با فوتبالی: در انتخابات فدراسیون فوتبال به فرد با برنامه رای می‌دهم!

پایگاه خبری فوتبالی- سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان که قرار بود برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کند، در حالیکه نه فرمی ارائه کرده بود و نه تلاشی کرده بود و حتی ثبت نام هم نکرده بود خبر داد به نفع علی کریمی کنار رفته است!

به گزارش فوتبالی، او که حالا به عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است، درباره انتخابات فدراسیون فوتبال با پایگاه خبری فوتبالی گفت و گو کرد و نظراتش را درباره این انتخابات و تایید صلاحیت ها بر زبان آورد. گفت و گو با آذری را بخوانید:

سوال: شب گذشته اسامی نامزد هایی که برای حضور در انتخابات تایید صلاحیت شدند اعلام شد. در خصوص اسامی تایید و رد صلاحیت شده چه نظری دارید؟
جواب: اطمینان داشتم علی کریمی تایید صلاحیت می شود. خبر خوشحال کننده برای من این بود که خداراشکر مهدی مهدوی کیا تایید صلاحیت شد. در مورد آنهایی که رد صلاحیت شدند هم صحبت نمی کنم و شاید بازنشستگی یکی از دلایلی بود است که منجر به این موضوع شده است.

سوال: به نظر شما رییس جدید فدراسیون فوتبال، باید چه خصوصیات و ویژگی هایی باید داشته باشد؟
جواب: کنترل کننده یک سازمان ورزشی، دانش مدیریت سازمان ورزشی، تبحر در مدیریت مالی، داشتن مهارت های فنی و ادراکی و مفهومی، محبوبیت در جامع فوتبال، داشتن اعتبار بین المللی، داشتن توانمند و ارتباطات اجتماعی خوب و واقف بودن به مسائل سیاسی. امیدوارم این توانایی ها را داشته باشند.

سوال: هیات رییسه جدید باید متشکل از چه کسانی و با چه خصوصیاتی باشد؟
جواب: زمان نشان داد مخصوصا در 8 سال گذشته که افراد هیات رییسه به همان نسبت رییس و نواب رییس فدراسیون باید اطلاعات کامل در مورد مسائل فنی فوتبال، اشراف به قوانین بین المللی فوتبال، اشراف به آیین نامه هایی که به جهت قانون گذاری در فوتبال اعمال می شود، اشراف به بخش نامه ها و مهارت کارگزینی. در هر حال باید همه افراد بتوانند باری را از روی دوش فدراسیون فوتبال در حوزه فنی، اقتصادی و اجتماعی بردارند. اگر این افراد در این حوزه ها انتخاب شوند کار رییس فدراسیون فوتبال آسان می شود.

سوال: به برنامه رای می دهید یا فرد؟
جواب: کسی که الان بگوید من برنامه 10 ساله برای فدراسیون فوتبال دارم این از نظر من به عنوان یک مدیر که تحصیل کرده حوزه ورزش و استراتژیک هستم و سابقه 16-17 سال مدیریت باشگاه دارم به نظرم حرف غیر کارشناسی است. برای داشتن برنامه استراتژی باید 4 محور را پشت سر بگذارید. یک: تجزیه و تحلیل درونی و برونی سازمان(تهیه چشم اندازها). 2: تدوین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت. 3: اجرای استراتژی.4: کنترل و نظارت بر استراتژی. وقتی کسی داخل یک سازمان نشده و از دور نیم نگاهی به فعالیت ها داشته است، چطور می تواند تجزیه و تحلیل داخلی سازمان را مشخص کند؟ ترجیح می دهم به فردی رای بدهم که این دیدگاه استراتژیک و راهبردی داشته باشد و این شاخصه ها را داشته باشد.

سوال: رسانه ها و برنامه ها و مناظره ها در رسانه ها روی شما اثر می گذارد یا نه؟
جواب: رسانه ها می توانند فوق العاده زیاد روی انتخابات تاثیر گذار باشند. رسانه ها از این بابت می توانند تاثیر گذار باشند زیرا در جریان اتفاقات 8 سال اخیر قرار دارند و تجزیه و تحلیل کرده اند. می توانند اشخاص اصلح را به اعضای مجمع معرفی کنند و در شفاف سازی و مشخص کردن قابلیت های کاندیداها 100 درصد تاثیر گذار باشند.

سوال: چالش های پیش رو مثل بدهی سنگین به شرکت شستا، هزینه های سنگین تیم ملی و بدهی به آژانس های هواپیمایی و پرونده ویلموتس و ... دیگر مسایل را رییس جدید باید چطور مدیریت کند؟
جواب: چالش های رییس فدراسیون فوتبال در حوزه اقتصاد که شامل تامین منابع برای پرداخت بدهی ها در پیش رو چه داخلی و چه خارجی، حوزه سیاسی، حوزه سازماندهی و نیروی انسانی و حوزه فنی است. کاندیداها باید توضیح بدهند که چه برنامه ای دارند تا این مسائل را مدیریت کنند من نمی توانم در این مورد نظر بدهم.

سوال: آیا فدراسیون برای رییس جدید یک زمین سوخته است یا اینکه می شود دوباره فدراسیون را از همه نظر احیا کرد؟
جواب: این اعتقاد را ندارم. چرا؟ برای اینکه هر جا کار کردم چالش های زیادی وجود داشته است. اگر یک نفر شهامت این را پیدا می کند که بیاید در یک سازمان کار کند حق نق زدن را ندارد و برای اصلاح امور آمده است. اگر می خواهند زمین سوخته را تحویل نگیرند اصلا نیایند چون می دانند چه چیزی را دارند تحویل می گیرند. فدراسیون فوتبال و تیم های ملی ما پتانسیل بالایی دارند که می توان با اتکا به آن این مشکلات را از پیش برداشت.

گفت و گو از سعید لطفی/ پایگاه خبری فوتبالی


9697