گفت و گوی فور فور تو با جادوگر کوچک؛ ورون: ای کاش بیشتر در منچستریونایتد می‌ماندم!

گفت و گوی فور فور تو با جادوگر کوچک؛ ورون: ای کاش بیشتر در منچستریونایتد می‌ماندم!

پایگاه خبری فوتبالی - خوان سباستین ورون با مجله فور فور تو گفت و گوی جالبی انجام داده و در آن در رابطه با دوران حضورش در انگلیس و منچستر یونایتد صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، بخش‌هایی از مصاحبه ورون با مجله فور فور تو به شرح زیر است:

به پدرت لقب جادوگر دادند و به تو جادوگر کوچک. ماجرای این لقب چیست؟

واقعا نمی‌دانم. می‌تواند دلایل زیادی وجود داشته باشد. یکی از این دلایل می‌تواند فرم بینی پدرم باشد که شبیه جادوگران در کارتون‌هاست. دلیل دیگر هم شاید شباهت سبک بازی باشد (با خنده) زیرا بازیکنی تکنیکی بود که یک تنه تیم را برنده می‌کرد. من هم به همین ترتیب لقب را از او به ارث بردم. او زمانی که ۱۲ سال داشت به استودیانتس پیوست و رابطه خانواده ما با باشگاه نزدیک به ۶۰ سال قدمت دارد. من هم عشق به استودیانتس را از پدرم یاد گرفتم و زمانی که ریاستم به پایان برسد هم هنوز رابطه‌ام را با باشگاه حفظ خواهم کرد.

قهرمانی به همراه لاتزیو در روز آخر و هنگامی که یوونتوس بازی خود را شکست خورد چه احساسی داشت؟

یک روز باورنکردنی بود. ما بازی خودمان مقابل رجینا را به تمام رسانده بودیم اما باید 45 دقیقه دیگر صبر می‌کردیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. بازی یوونتوس مقابل پروجا ادامه داشت. باید خودمان را کنترل می‌کردیم. روز سخت و پرتنشی بود. هواداران هم در انتظار بودند و بازی رقیب را گوش می‌دادند. فکر می‌کنم کاملا مستحق قهرمانی بودیم. کارمان را با شکست دادن منچستر یونایتد در سوپرکاپ آغاز کردیم و بازی‌های زیبایی در طول فصل انجام دادیم. هنوز هم از هواداران لاتزیو پیام دریافت می‌کنم. بابت قهرمانی که ۲۰ سال پیش به دست آوردیم. فکر نمی‌کنم به اندازه کافی در آن دوران شادی کردیم. اگرچه که به عنوان یک بازیکن فوتبال چند روز مانده به آغاز تعطیلات، در ذهنم اهداف جدید داشتم.

بابت حضور در منچستر یونایتد پشیمان هستی؟

خیر. هرگز. من به دلیل مشکلات پاسپورتم در ایتالیا با منچستر قرارداد بستم و می‌‌خواستم فضای جدیدی را امتحان کنم. در رابطه با حضور در انگلیس خوش بین بودم. ۲ سال فوق‌العاده را در منچستر یونایتد گذراندم و هنوز با دوایت یورک، اسکولز،‌ فردیناند و ... در ارتباطم. باعث افتخار بود که با ستارگان زیادی هم تیمی بودم اما اگر قرار باشد از یک نفر به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن یاد کنم از پل اسکولز نام می‌برم. او به خوبی هم در حمله شرکت می‌‌کرد هم توپ را می‌گرفت و هم شوت های خوبی می‌زد.


فرگوسن در کتابش نوشته تو در رختکن احساس تنهایی می‌کردی. آیا اینگونه بود؟
زبان چیز مهمی برای من بود اما باز هم روابط خوبی با هم‌تیمی‌ها داشتم. هیچ وقت از یادگرفتن در زندگی‌ام لذت نبردم. منچستر یونایتد برای من یک معلم گرفت اما خسته شدند!

بهترین لحظه‌ات در منچستر یونایتد؟

قهرمانی در فصل ۰۳-۲۰۰۲. من در بازی آخر مقابل اورتون بازی نکردم اما اتفاق فوق‌العاده‌ای بود.

چه چیزی باعث شد در چلسی بمانی؟

چلسی در اوایل فاز انتقال و تغییر بود. حس کردم حضور در چلسی می‌تواند فرصت خوبی باشد تا بیشتر بازی کنم اما تصمیم اشتباهی بود. به خاطر تیم چلسی نمی‌گویم بلکه زندگی در لندن برایم بسیار سخت‌تر از منچستر بود زیرا من اهل لاپلاتا هستم که شهری کوچک است. ای کاش بیشتر در منچستر یونایتد مانده بودم و اعتقاد دارم در آن صورت می‌توانستم کارهای متفاوتی کنم.

آیا پس از بازی مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۹۸ بازیکنان شما انگلیسی‌‌ها را مسخره می‌کردند؟

فرقی با کاری که هر بار پس از برد انجام می‌دادیم نداشت. ما مانند همیشه جشن گرفتیم و شعر خواندیم اما کسی را مسخره نکردیم. اینگونه کارها صحیح نیست.

تجربه کار زیر نظر مارادونا در جام جهانی ۲۰۱۰ چگونه بود؟

قبل از اینکه جام جهانی آغاز شود رابطه خوبی داشتیم و حتی زمانی که من را نیمکت نشین کرد هم رابطه خوبی داشتیم. او برای نسل ما همه چیز بود. یک بازیکن بی‌نظیر اما به عنوان مربی نظرات متفاوت خواهد بود زیرا در آن صورت باید ۲۰ نفر را تحت هدایت داشته باشد. می‌دانستیم که مارادونا و جام جهانی کنار هم چه عبارات خوبی را تشکیل می‌دهند.

او به تو زمانی که بازیکن بوکا بودی یک ساعت هدیه هدیه داد. آن را هنوز داری؟

بله اما آن را به دستم نمی‌اندازم. چنین چیزهایی نباید استفاده شود. ۶ ماه در کنار او در بوکا بازی کردم در سال ۹۶ و دوران خوبی بود اما نمی‌دانم چرا آن ساعت را به من داد. بازی کنار او رویای من بود و با دیدن بازی‌های او بزرگ شدم. همیشه آن حرکت در خاطرم می‌ماند.

1101