سپاهان اصفهان 2 شهرداری بم 1/ مدافع عنوان قهرمانی در طوفان زرد گرفتار شد

سپاهان اصفهان 2 شهرداری بم 1/ مدافع عنوان قهرمانی در طوفان زرد گرفتار شد

پایگاه خبری فوتبالی- هفته پنجم دور پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان به پایان رسید و سپاهان توانست با نتیجه‌ی 2-1 از سد شهرداری بم بگذرد. 

به گزارش فوتبالی، از ساعت 13 در ورزشگاه صفائیه شهر مبارکه بازی حساس دو تیم با سوت سلما رضوی آغاز شد تا ماراتن حساس میان سپاهان و مدافع عنوان قهرمانی به جریان افتد. 

تیم متحول شده‌ی سپاهان که با همکاری شقایق روزبهان و هاجر دباغی، دو عنصر کلیدی خود، از یک باخت خارج از خانه در هفته قبل نجات پیدا کرده بودند، به گرفتن امتیاز از شهرداری بم امید زیادی داشتند. 

در سوی دیگر شهرداری بم هفته قبل با یک نتیجه کاملاً اقتصادی از سد شهرداری سیرجان گذشت و جای این تیم را در صدرجدول قرق کرد. بمی‌ها با روحیه بالایی مقابل حریف حاضر شدند و برای رسیدن به جام باید عملکرد خوب هفته های پیش خود را تداوم می‌بخشیدند. 

بازی در ابتدا خشک و بی موقعیت دنبال شد. دو تیم جوانب احتیاط را مد نظر داشتند و بازی بدون ریسکی را به نمایش گذاشته بودند. منا حمودی برای بم و شقایق روزبهان برای سپاهان در هفته های اخیر حکم شاه‌کلید را داشتند و در این بازی امید هردو تیم به ساق های این دو بازیکن بود. 

سپاهان در فصل جاری سابقه غلبه بر شهرداری بم آن هم در ورزشگاه صفائیه را در کارنامه داشت و همین باعث تزریق روحیه خودباوری و تداعی آن بازی را به بازیکنان زردپوش می‌داد. 

همین امر سبب شد تا هرچه از زمان بازی می‌گذشت این اصفهانی‌ها باشند که سوار بر بازی باشند و سرانجام در دقیقه‌ی 30 از اشتباه مدافعین بم بهره ببرند و با ضربه ثنا صادقی روی یک ضربه کرنر به گل اول برسند. 

سپاهان کاری که شهرداری سیرجان و وچان نتوانست با شهرداری بم کند را به خوبی تکرار کرد و بازهم خط دفاع منسجم و کم اشتباه کرمانی را به زانو درآورد تا ارزش های بازیکنان گلزنش را به اثبات برساند. 

شهرداری بم با این نتیجه عملاً صدرجدول را به سیرجانی‌ها تعارف می‌زد و هرطور که بود باید به گل می‌رسید. مرضیه جعفری بازیکنان را به جلو فراخواند و با فریاد های بلند از کنار خط تیم خود را کوچ می‌کرد. 

مدافع عنوان قهرمانی رفته رفته جلو آمد و اختیار عمل را از زردپوشان گرفت. آن‌ها در واپسین دقایق نیمه نخست صاحب یک ضربه پنالتی شدند که زهرا سربالی با یک ضربه دقیق، علی رغم تشخیص درست گلر سپاهان توپ را به سمت چپ و دور از دستان مینا نافعی زد تا کار را به تساوی بکشد. 

نکته جالب آنکه تیم سپاهان پنالتی‌ده ترین تیم دورنهائی رقابت ها شناخته شده و در سه بازی اخیر حداقل یک پنالتی به رقبا داده است که یک ضربه توسط دروازه‌بان مهار شده و دو ضربه دیگر به ضرر سپاهان به گل تبدیل شده است. 

در ادامه فرصتی برای گلزنی دو تیم باقی نماند و بازی در نیمه نخست با همان نتیجه تساوی به پایان رسید تا هر یک از دو تیم با به ثمر رسانده یک گل راهی رختکن شوند. 

نیمه دوم بازی همانند نیمه نخست با احتیاط از سوی بازیکنان دو تیم آغاز شد. شهرداری بم قصد سوخت دادن به زردپوشان را نداشت و همچنین سپاهان طالب پیروزی و رسیدن به دره‌ای بهتر از سوم بود. 

رفته رفته بازیکنان دو تیم رو به بازی فیزیکی آوردند و خستگی ناشی از دوندگی بیش از حد تمرکز آن‌ها پایین آورده بود. در اواسط نیمه دوم بازی با خشونت بیشتری پیگیری شد و همین امر سبب رخ دادن نقطه عطف بازی شد. 

منا حمودی بازیکن همه چیز تمام این روز های شهرداری بم و عصای دست مرضیه جعفری در دقیقه 67 مرتکب خطا شد و از سوی داور بازی کارت قرمز گرفت. ده نفره شدن شهرداری بم برای دقیقایق بعدی بازی، کار را بسیار برای این تیم سخت کرد. 

همچنین که حمودی بازی حساس و سرنوشت ساز هفته پایانی تیمش مقابل وچان کردستان را از دست داد تا تقریباً نقشی در بازی تعیین کننده قهرمان لیگ سیزدهم نداشته باشد. 

ده نفره شدن مدافع عنوان قهرمانی همانگونه که انتظار می‌رفت کار دست این تیم داد و باعث شد سپاهان از داشتن یک یار بیشتر نسبت به حریف بهره ببرد. 

سپاهانی‌ها در دقیقه‌ی 73 بازی توسط هاجر دباغی به گل دوم رسیدند تا برای دومین بار در بازی از حریف پیش بیفتند. این گل عملکرد درخشان دباغی در هفته های اخیر را تکمیل کرد و مرهمی بر باخت های ابتدایی زردپوشان در دورنهائی رقابت‌ها بود. 

بمی‌ها که فرصت کمی داشتند به تک امتیاز بازی هم راضی بودند و به هر دری زدند تا به گل تساوی دست پیدا کنند. اما کمربند دفاعی سپاهان محکم‌تر از هر زمان دیگری بسته شد و اجازه خودنمایی به مهاجمین بم را نمی‌داد.

سرانجام 90 دقیقه تلاش بازیکنان دو تیم با نتیجه 2-1 به سود سپاهان اصفهان به پایان رسید تا دختران زاینده‌رود که پیش‌تر به رکورد شکست ناپذیری شهرداری بم خاتمه داده بودند بازهم این تیم را مقهور عملکرد درخشان خود کنند. 

در دیگر بازی این هفته شهرداری سیرجان از سد وچان کردستان گذشت و با 10 امتیاز به صدرجدول بازگشت. شهرداری بم با این شکست 8 امتیازی باقی ماندند و به رده دوم جدول رسیدند. 

سپاهان اصفهان نیز با این برد 7 امتیازی شد و اختلاف را با بالانشینان جدول به حداقل رساند. این تیم هفته آینده در ورزشگاه تختی سیرجان به مصاف شهرداری این شهر می‌رود و هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. 

وچان کردستان، تیم کم فروغ این مرحله نیز باید در هفته آخر رقابت‌ها همزمان با دیدار دیگر، روز چهارشنبه در ورزشگاه فجر بم به مصاف شهرداری بم برود.

گزارش از احمدرضا احمدیان/ پایگاه خبری فوتبالی

4209