انتظاری: برنامه ریزی سازمان لیگ باید منظم باشد

انتظاری: برنامه ریزی سازمان لیگ باید منظم باشد

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک تیم نفت مسجد سلیمان گفت: تیم ما جوان است و بازیکنان گمنامی دارد اما نشان دادیم کسب رتبه تک رقمی را داریم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، نیما انتظاری در مورد شرایط تیم نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: فعلا در تعطیلات هستیم و با این حال تیم شرایطی خوب و رو به جلو دارد. از زمانیکه محمود فکری هدایت تیم را بر عهده گرفته، سه بازی بدون شکست را پشت سر گذاشتیم و توانستیم خودمان را از پایین جدول جدا کنیم و به رتبه دهم برسانیم. این روند رو به رشد برای تیم ما خیلی خوب است.

وی در مورد اینکه نفت مسجد سلیمان با کادرفنی جدید در بازی‌های انجام شده گلی را دریافت نکرده، گفت: تاثیر محمود فکری و کادرفنی جدید کاملا مشخص است. وقتی در سه بازی 7 امتیاز گرفتیم مشخص است که روند رو به جلویی داشتیم. تیم ما کلا بر پایه این فکر شکل گرفته که اول گل نخورد و بعد از آن به گل برسد. مدتی از این موضوع فاصله گرفتیم اما با آمدن سرمربی جدید روی این مساله کارو تمرکز کردیم. در سه بازی مقابل سپاهان، مس رفسنجان و ماشین‌سازی روی نظم دفاعی کار و تمرین کردیم.

هافبک نفت مسجد سلیمان با اشاره به پیروزی مقابل ماشین‌سازی گفت: برای این بازی اصلا به جدول نگاه نکردیم که بگوییم این تیم در انتهای جدول است و کار راحتی داریم. با تمرکز و هوشیاری کامل به زمین رفتیم چون ماشین سازی چیزی برای از دست دادن ندارد و ممکن بود در هر لحظه بازی دروازه ما را باز کند. تلاش کردیم دروازه را بسته نگه داریم، وقتی تیم شما گل نخورد تا دقیقه 90 می‌تواند حداقل یکبار به گل برسد.

انتظاری در خصوص اینکه آیا نفت مسجد سلیمان پتانسیل این را دارد که اگر در هر بازی گلی دریافت نکند به پیروزی برسد، عنوان کرد: این مساله در فوتبال طبیعی است. در مصاف با سخت‌ترین حریفان هم اگر دروازه را بسته نگه‌دارید تا پایان بازی حداقل 4-3 موقعیت خوب به دست می‌آورید. وقتی گل نخورید، هم اعتماد به نفس تیم بالا می‌رود و هم اینکه در بدترین حالت یک امتیاز دارید. ما در بسیاری از بازی‌ها نشان دادیم تیم خوبی هستیم و پتانسیل و توانایی بردن و پیروز شدن را داریم.

وی در مورد زمان بازی معوقه مقابل فولاد از هفته بیست و دوم لیگ برتر، گفت: هنوز چیزی به ما اعلام نشده، کادرفنی قصد داشت برای تعطیلات برنامه ریزی کند اما نمی‌تواند تصمیم دقیقی بگیرد چون چیزی مشخص نیست. البته به سازمان لیگ حق می‌دهیم چون بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی را داریم ولی حداقل انتظار این است که برنامه ریزی درستی داشته باشند و زمان برگزاری بازی‌ها را به موقع اعلام کنند. تیم‌ها سردرگم هستند و این مساله مشکل ساز است.این بلاتکلیفی بد است. سازمان لیگ هم باید به تیم‌ها کمک کند. چه تیم‌هایی که در انتهای جدول برای بقا می‌جنگند و چه تیم‌هایی که بالای جدول در کورس قهرمانی و سهمیه هستند، نیاز دارند که برنامه ریزی منظمی داشته باشند.

هافبک نفت مسجد سلیمان در خصوص بلاتکلیفی این تیم عنوان کرد: ما روز بیست و ششم اردیبهشت با ماشین سازی بازی کردیم و هنوز زمانی برای بازی با فولاد اعلام نشده به همین خاطر نمی‌توانیم برنامه ریزی داشته باشیم که در تعطیلات چگونه کار کنیم. ممکن است این بازی اوایل خرداد، اواسط خرداد یا در روزهای پایانی آن انجام شود. هیچ چیزی نمی‌دانیم و به همین خاطر نمی‌توانیم برای تمرینات برنامه ریزی کنیم. از طرفی اگر به اواخر خرداد موکول شود، حدود یک ماه بدون بازی هستیم.

انتظاری در مورد اینکه به نظر می‌رسد نفت مسجد سلیمان و محمود فکری به ساحل آرامش رسیده‌اند، اظهار داشت: من برای داریوش یزدی احترام قائلم و از زحمات او تشکر می‌کنم. محمود فکری از تیم بزرگ استقلال آمده، این مساله خیلی مهم است و باعث شده تیم ما شخصیت و دیسیپلین پیدا کند. ضمن اینکه فکری قبلا دراین تیم کار کرده و با شرایط آن آشنا است. این موضوع خیلی تاثیر گذار بود، کمک کرد که او خیلی زود جا بیفتد و تیم با او خیلی زود هماهنگ شود.

وی تصریح کرد: اما آن حمایتی که باید از تیم انجام شود، انجام نشده، الان در نهایت دریافتی‌های ما به 55 درصد می‌رسد در حالیکه تیم‌های دیگر به 70 درصد رسانده‌اند. حمایت شامل پرداخت پاداش و تشویق هم می‌شود که ما از آن محروم هستیم. این موضوع خیلی مهم است چون وقتی بازیکن زحمت می‌کشد و تیم نتیجه می‌گیرد، به این صورت متوجه می‌شود برای او ارزش قائل می‌شوند.

انتظاری در مورد ادامه راه نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر، گفت: لیگ یک ماراتن است و ما با این سه بازی نباید در خوشحالی غرق شویم. ادامه لیگ برای‌مان مهم است. وقتی طی 3-2 هفته توانستیم خودمان را به خوبی از انتهای جدول جدا کنیم، قطعا توانایی این را داریم که به رتبه تک رقمی برسیم با اینکه تیم جوانی هستیم و بازیکنان گمنامی داریم.

7474