درباره «عمر»های تیم ملی سوریه؛ قاتلین بیرانوند

درباره «عمر»های تیم ملی سوریه؛ قاتلین بیرانوند

پایگاه خبری فوتبالی- برای تیم ملی سوریه یک اتفاق بد افتاده است.

به گزارش فوتبالی، بزرگترین نقطه قوت سوریه در بازی‌های ملی برابر تیم ملی شکل نخواهد گرفت و خبری از زوج عمر سوما و عمر خربین برابرمان نخواهد بود. خربین برخلاف بازی رفت، بازی برگشت را به دلیل مصدومیت از دست داده و سوما برخلاف بازی رفت که مصدوم بود، در بازی برگشت اصلی‌ترین مهره تهاجمی بازی سوریه برابر تیم ملی خواهد بود.

 این 2 نفر روی هم 35 گل در لیگ قهرمانان آسیا زده‌اند که 15تایش وارد دروازه تیم‌های ایرانی شده است. از این 15 گل، 10 گل را علیرضا بیرانوند خورده که بازهم باید برابر قاتلینش قرار بگیرد هرچند با توجه به اشتباه او در بازی با لبنان، احتمال بازی کردن امیر عابدزاده برابر سوریه زیاد است. بیرانوند درون دروازه تیم ملی هم برابر یکی از این دو نفر مغلوب شده است.

* عمر سوما

  اصلی‌ترین بازیکن تیم ملی سوریه است در رویارویی پیش رو. مهاجمی که در هر 2 بازی اخیر ملی‌اش گل زده: تک گل بازی با عراق که یک یک تمام شد و یکی از 2 گل بازی با لبنان که به شکست 3 بر 2 سوری‌ها انجامید.

 سومای 32 ساله به عنوان بازیکن تیم ملی موفق شده 16 گل در 21 بازی بزند که آمار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. یکی از این 16 گل وارد دروازه تیم ملی شده است در تساوی خانگی 2 بر 2 در مقدماتی جام جهانی 2018. سوما اما در پیراهن الاهلی عربستان، آمار خیره‌کننده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا دارد شامل 23 گل و 3 پاس گل در تنها 33 بازی. 

از 23 گلی که سوما در لیگ قهرمانان زده، 10 گل وارد دروازه تیم‌های ایرانی شده است. او در سال 2015، 2 گل به نفت تهران زد و 2 گل هم وارد دروازه تراکتور کرد. در سال 2017، یک بار دروازه پرسپولیس را باز کرد و یک بار هم موفق به گلزنی برابر ذوب‌آهن شد. در سال 2019 دو بار موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند و در سال 2021 هم برابر استقلال دبل کرد.

 مجموع 11 گلی که سوما به تیم‌های ایرانی زده (شامل یک گل به تیم ملی، 2 گل به استقلال، 2 گل به نفت، 2 گل به تراکتور، یک گل به ذوب‌آهن و 3 گل به پرسپولیس)، 6 گل وارد دروازه‌ای شده که علیرضا بیرانوند درونش قرار داشت. دروازه‌بان اول‌مان، 2 گل با پیراهن نفت، 3 گل با پیراهن پرسپولیس و یک گل درون دروازه تیم ملی از عمر سوما خورده است. سوما 3 بار هم موفق به باز کردن دروازه رشید مظاهری شده (2 گل به استقلال و یک گل به ذوب‌آهن) و 2 گل دیگر هم وارد دروازه حامد لک شده است. از 3 پاس گل او در لیگ قهرمانان هم یکی برابر تراکتور بوده است.

* عمر خربین

  خبرگزاری‌های مختلف از غیبت او برابر تیم ملی خبر داده‌اند؛ مهاجمی که البته مدت‌هاست برای سوریه گل نزده است و با توجه به ترک الهلال و حضور در الوحده در افت کامل قرار دارد.

خربین با وجود زدن 14 گل در 35 بازی هرگز موفق نشده برابر ایران گل بزند یا پاس گل بدهد و از این نظر به سوما نمی‌رسد. این مهاجم 27 ساله در لیگ قهرمانان سابقه زدن 12 گل و دادن 2 پاس گل در 21 بازی‌ای را دارد که با پیراهن الهلال عربستان و الوحده امارات انجام داده است. از 12 گلی که خربین در لیگ قهرمانان آسیا زده، 5 گل وارد دروازه تیم‌های ایرانی شده است. او سابقه یک هت‌تریک و یک دبل را برابر پرسپولیس در سال 2017 دارد. هر 5 گلی هم که او به تیم‌های ایرانی زده وارد دروازه علیرضا بیرانوند شده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی