هزینه 500 میلیونی بارسلونا، برای ساختن مثلث جدید خط‌حمله

هزینه 500 میلیونی بارسلونا، برای ساختن مثلث جدید خط‌حمله

پایگاه خبری فوتبالی- در سایه مثلث ام‌اس‌ان، بارسلونا برای جستجوی یک ترکیب سه‌نفره جدید در خط حمله، متحمل هزینه 500 میلیون یورویی شده‌است.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا یک مثلث هجومی جدید دارد. ژاوی هرناندز سیستم کلاسیک 3-3-4 را که بسیار مترادف با فلسفه باشگاه است، بازگردانده و همه چیز در نیوکمپ مجددا درحال معنا پیدا کردن است.

در مقابل اسپانیول، ژاوی می تواند با آداما ترائوره، فران تورس، و پیر امریک اوبامیانگ به عنوان سه بازیکن هجومی خود در ترکیب اصلی شروع کند و دوره جدیدی را در خط‌حمله باشگاه رقم بزند.

از زمان جدایی نیمار در سال 2017، بارسلونا نتوانسته مثلث هجومیای در کیفیت MSN خود یعنی لیونل مسی، لوئیس سوارز و نیمار برزیلی پیدا کند. این نیز ناشی از عدم تلاش نبوده است، بلکه آن‌ها از آن زمان تاکنون در تلاش برای داشتن خط حمله‌ای ترسناک، 552 میلیون یورو هزینه کرده‌اند.

بیشترین هزینه‌ها بلافاصله پس از خروج نیمار انجام شد، باشگاهی که فیلیپه کوتینیو و عثمان دمبله را در مجموع با پرداخت 275 میلیون یورو به‌خدمت گرفت. جرارد دلوفئو نیز در همان فصل بازگشت.

در فصل 2017-2018، ارنستو والورده سیستم 2-4-4 را برای بازی‌های بزرگ انتخاب کرد و پائولینیو بازیکنی بود، که از مسی و سوارز در خط حمله حمایت می‌کرد. این در حالی بود، که کوتینیو و دمبله در ترکیب بارسلونا با مشکل مواجه بودند.

سپس مالکوم با 41 میلیون یورو به جمع آبی‌اناری‌ها پیوست، اما تقریباً هیچ تاثیری در تیم نداشت. آرتورو ویدال در فصل بعد زیر نظر والورده، نقش حمایت از مهاجمان را در خط هافبک برعهده گرفت و دمبله و کوتینیو به ترتیب 14 و 11 گل برای کاتالان‌ها به‌ثمر رساندند.

ناراحتی گریزمان

در فصل 2019-2020، بارسلونا به دنبال راه چاره گشت. آنتوان گریزمان با 120 میلیون یورو از اتلتیکو مادرید، به عنوان خریدی تضمین‌شده راهی نیوکمپ شد. اما این انتظار برآورده نشد و او نتوانست مثلث خوبی با مسی و سوارز تشکیل دهد. مهاجم فرانسوی در 48 بازی تنها 15 بار دروازه حریفان را گشود.

سوارز، خروجی بعدی

این بازیکن اروگوئه ای یک سال پس از آمدن گریزمان از تیم کنار گذاشته شد و رونالد کومان به دوران حضورش در نیوکمپ پایان داد. سپس، کاتالان‌ها 31 میلیون یورو برای ترینکائو خرج کردند، اگرچه او حداقل تا این لحظه، شانسی برای خودنمایی در بارسلونا پیدا نکرده است.

آندره گومز، دنیس سوارز، رافینیا، کوین پرینس بواتنگ و مارتین بریتویت از دیگران بازیکنانی هستند که پس از پیوستن به بارسلونا، موفق به درخشش چشمگیری نبودند.

با این حال، آداما ترائوره دراولین حضورش نمایش خوبی داشته است، فران تورس آماده‌ی گلزنی است و کارنامه حرفه‌ای اوبامیانگ نیز این امید را می‌دهد که بتواند در خط‌حمله بارسلونا موفق باشد. بارسلونا خط حمله‌ای دارد که ممکن است بار دیگر تیم‌های لالیگا را به دردسر بیندازد. اما باید این نکته را در نظر گرفت، که سایه MSN این‌بار از همیشه سنگین‌تر خواهد بود.

9719