سلطانی مهر: ابقای مهدوی کیا تصمیمی هوشمندانه بود

سلطانی مهر: ابقای مهدوی کیا تصمیمی هوشمندانه بود

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک تیم ذوب آهن می‌گوید که تیم امید ایران با انجام بازی‌های دوستانه می‌تواند نتایج خوبی را در بازیهای قهرمانی آسیا بگیرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، محمد سلطانی مهر هافبک ذوب آهن که در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا در کشور تاجیکستان هم در تیم ملی امید حضور داشت، درباره دربی اصفهان و همچنین شرایط تیم ملی امید صحبت کرد.

سلطانی مهر در ابتدای صحبت هایش درباره تقابل ذوب آهن و سپاهان در هفته نوزدهم لیگ برتر گفت: دربی اصفهان حساسیت کمتری نسبت به دربی تهران ندارد. هر دو تیم برای برد وارد بازی شده‌ بودند؛ سپاهان با توجه به شرایط بالای جدول و ما هم با توجه به عدم نتیجه گیری در هفته های اخیر می‌خواستیم بازی را ببریم. خدا را شکر مقابل تیم خوب و پر مهره سپاهان توانستیم یک امتیاز کسب کنیم.

او ادامه داد: ما بازی به بازی جلو می‌رویم و در هر بازی پلن های خاص خودمان را داریم. تیم سپاهان پر ستاره و خوب است و ما می‌خواستیم بسته بازی کنیم و از ضد حملات استفاده کنیم و در چند موقعیت هم می‌توانستیم به گل برسیم. سبک ما اینطور است که دفاعی بازی می‌کنیم و در ضد حملات می‌توانیم به حریف ضربه بزنیم.

هافبک ذوب آهن درباره دلیل عدم نتیجه گیری ذوب آهن در لیگ بیست و یکم عنوان کرد: امسال ذوب آهن مثل سالهای گذشته درگیر بدشانسی شده است. تیم ما در نیم فصل دوم بهتر بازی می‌کند اما روی بدشانسی گل می‌خورد و توپ هایمان گل نمی‌شود. انشاالله بتوانیم این هفته تیم پدیده را شکست بدهیم. درست است که پدیده هم انتهای جدول است اما نمی‌توانیم بگوییم بازی آسانی داریم و امیدواریم سه امتیاز این بازی را بگیریم و در جدول صعود کنیم. من که در تمرینات و بازی های تیم حضور دارم می‌بینم که تیم از لحاظ رفاقتی به حد مطلوبی رسیده و از لحاظ فنی هم تیم ما رو به جلو بازی می‌کند و خلق موقعیت بیشتری نسبت به نیم فصل اول دارد. امیدواریم بدشانسی دست از سر تیم ما بردارد تا بتوانیم امتیازات لازم را جمع آوری و تیم ذوب آهن را در نیمه بالای جدول ببینیم.

وی با اشاره به انتقاداتی که به کادرفنی این تیم وارد می‌شود گفت: صحبت هایی هم از تغییر کادرفنی به گوش می‌رسد اما به نظر من که در تیم حضور دارم ما کادرفنی خوبی داریم و نیاز به تغییر نداریم و مشکل از جای دیگری است. انشاالله مشکلات حل شوند تا بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

بازیکن تیم ملی امید در واکنش به رسمی شدن قرارداد مهدی مهدوی‌کیا بیان کرد: در ابتدا از آقای ماجدی تشکر می‌کنم که تصمیم هوشمندانه ای گرفتند. به نظر من انتخاب آقای مهدی مهدوی‌کیا هیچ جای تردیدی نداشت و نمی‌دانم چرا انقدر طول کشید. اگر به سابقه ایشان هم نگاه کنیم می‌بینیم که به بهترین شکل قبل از مسابقات تاجیکستان تیم را جمع کردند و ما توانستیم در گروه اول شویم و با نمایش خوب، جواز حضور در مسابقات نهایی که خرداد ماه برگزار خواهد می‌شود را کسب کنیم. من به نوبه خودم خیلی خوشحال شدم.

او از فدراسیون فوتبال درخواست کرد: مسابقات المپیک که در پیش داریم خیلی مهم است و انشاالله مثل دوره های قبل نباشد که نزدیک تورنمنت اردو بگذارند. امیدوارم تدارک خوبی ببینند و اردوهای خارجی و بازی های دوستانه خوبی برگزار کنند تا بتوانیم در مسابقات پیش رو قهرمان آسیا شویم. از تمام مسئولان خواهش می‌کنم به این تیم کمک کنند. در هر کشوری مهم است که تیم زیر ۲۳ سال فوتبال، همان امکانات تیم ملی بزرگسالان را در اختیار داشته باشد. اینکه هر دو ماه یک اردو و بازی دوستانه برای تیم ملی امید برگزار کنند هزینه زیادی برای فدراسیون ندارد. از فدراسیون فوتبال خواهش می‌کنم تدارک لازم را ببینند چون این تیم پتانسیل زیادی دارد و بازیکنانی در این تیم حضور دارند که مطمئنا در آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید. امیدوارم بتوانیم تیم را قهرمان آسیا کنیم و به المپیک صعود کنیم.

سلطانی مهر با تمجید از مهدی مهدوی‌کیا بیان کرد: آقا مهدی در آلمان کار کرده و عملکرد خوبی داشته و نظم و انضباط اولویت اول ایشان است. مسلما برای تیم امید هم برنامه ریزی خوبی کرده و انشاالله که نتایج خوبی هم در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان کسب خواهند کرد. هدف اصلی ما صعود به المپیک است. امیدوارم بتوانیم تیم ملی متفاوتی نسبت به دوره های قبل تشکیل بدهیم و با کمک هم بتوانیم تیم را به المپیک ببریم.

او در پایان در ارزیابی از گروه ایران در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا گفت: در گروه سختی افتادیم. در تیم های زیر ۲۳ سال اکثر بازیکنان به پختگی لازم رسیده‌اند. قطر در چندین سال اخیر مربیان خارجی خوبی داشته و سرمایه گذاری خوبی هم انجام داده است، ازبکستان هم که میزبان مسابقات است و قطعا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت اما از ترکمنستان شناخت زیادی ندارم.

۴۱۵۴