پیشنهاد دو پیشکسوت به سرمربی پرسپولیس؛ در دربی با دو مهاجم بازی کن

پیشنهاد دو پیشکسوت به سرمربی پرسپولیس؛ در دربی با دو مهاجم بازی کن

پایگاه خبری فوتبالی- این احتمال وجود دارد سرمربی پرسپولیس از دو مهاجم در ترکیب ابتدایی تیمش در دربی استفاده کند. 

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس از بازی با دو مهاجم در دربی خاطره خوبی دارد و فصل گذشته و در دربی برگشت بود که زوج عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو در پیشانی خط حمله پرسپولیس به میدان رفتند و آن بازی با گل آل کثیر به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید.

در چنین شرایطی برخی پیشکسوتان پرسپولیس به یحیی گل‌محمدی توصیه کرده‌اند که در بازی عصر پنجشنبه هم از دو مهاجم تخصصی در ترکیب تیمش بهره ببرد.

سهراب انتظاری مهاجم اسبق پرسپولیس که سابقه گلزنی در دربی را دارد، در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی درباره این موضوع می‌گوید:" این تشخیص سرمربی است که با یک یا دو مهاجم بازی کند، اما من معتقدم پرسپولیس در فاز حمله بازیکنان خوبی دارد و با هر سیستمی بازی کند، می‌تواند استقلال را شکست دهد. با توجه به اختلاف امتیاز استقلال با پرسپولیس، شاگردان مجیدی در این وضعیت محتاط‌تر بازی خواهند کرد و در مقابل یحیی باید یک سیستم هجومی برای این بازی اتخاذ کند. با وجود بازیکنان باکیفیتی مانند ترابی، پهلوان، تمیروف و عبدی باید با دو مهاجم بازی را شروع کنیم."

انتظاری در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره می‌کند که چرا استفاده از یک مهاجم در ترکیب پرسپولیس، ایده خوبی نخواهد بود:"  استقلال به مساوی در دربی هم راضی است و همچنین با توجه به سیستم 3 دفاعه این تیم که در زمان دفاع به 5 دفاع تبدیل می‌شود، اگر پرسپولیس با یک مهاجم بازی کند مدافعان استقلال به راحتی تک مهاجم حریفشان را مهار خواهند کرد."

برمک: یحیی از این دو مهاجم استفاده کند

کورش برمک هم نظری مشابه انتظاری دارد. مهاجم اسبق پرسپولیس به خبرنگار فوتبالی می‌گوید: " تیمی که قهرمان 5 دوره قبلی لیگ بوده، باید در دربی هجومی بازی کند. پرسپولیس تمیروف را نیز در اختیار دارد که نشان داد خیلی سرحال است و می‌تواند توان هجومی تیمش را افزایش دهد. هر چند تصور من این است یحیی اول می خواهد بازنده نباشد و سپس با استفاده از ضد حملات به گل برسد اما اگر تمیروف و عبدی کنار هم بازی را آغاز کنند، می‌توانند به استقلال ضربه بزنند. زوج عبدی و تمیروف می تواند در این بازی کارساز باشد. تمیروف در درگیر کردن مدافعان تبحر دارد و عبدی هم در تمام کنندگی و گلزنی."

برمک به سرمربی پرسپولیس توصیه کرده که تیمش را با کدام نفرات هجومی به مصاف استقلال بفرستد:" او می‌تواند امیری را به دفاع چپ ببرد و 2 نفر از بین عالیشاه ، ترابی و پهلوان را هم در پشت 2 مهاجم به کار گیرد تا بازیکنان خلاقش در زمین حضور داشته باشند."

7655