شاهین از کنار قربان تکان نمی‌خورد!

شاهین از کنار قربان تکان نمی‌خورد!

پایگاه خبری فوتبالی - شاهین ثاقبی در یازده هفته گذشته تبدیل به یک نیمکت‌نشین صرف در تراکتور شده است.

به گزارش فوتبالی، اگر به لیست بازی‌های تراکتور در یازده هفته گذشته از لیگ برتر نگاهی بیندازیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که قربان بردیف  به جز یک نفر، به تمام نفراتی که نامشان را در لیست بازی نوشته، بازی داده است. 

شاهین ثاقبی دومین مقطع حضور خود در تراکتور را می‌گذراند. وی برای اولین بار و به عنوان بازیکن سرباز به تراکتور تحت هدایت رسول خطیبی پیوست. شاهین که در آن برهه سن و سال زیادی هم نداشت توانست با ارائه بازی‌های خوب برای خود در فوتبال ایران اسم و رسمی پیدا کرده و به نوعی چهره شناخته شده‌تری باشد. هافبک انزلی‌چی حتی توانست دروازه سرخابی‌ها را نیز با پیراهن تراکتور باز کند و شاید ویژه‌ترین خاطره از وی، گل سه امتیازی‌اش به پرسپولیس باشد که باعث غلبه تیم تحت امر تونی اولیویرا بر پرسپولیس حمید درخشان شد.

اما پایان سربازی برای ثاقبی پرچالش بود. ملوان تیم سابق وی که از سرباز شدن بازیکن تحت قراردادش در تراکتور ناراحت بود، به لیگ دسته یک سقوط کرده بود و به هیچ وجه راضی به صادر کردن رضایتنامه بازیکن بومی خود به مقصد هیچ تیمی علی‌الخصوص تراکتور نشد. شاهین بالاجبار و بعد از دو فصل درخشان در جمع سرخ‌پوشان به لیگ یک کوچ کرد تا یک سال باقی مانده قراردادش را بدین صورت در جمع قوهای سفید انزلی بگذراند.

وی بعد از اتمام قرارداد با ملوان، به تیم‌هایی چون سپاهان، پیکان، نساجی و ماشین‌سازی پیوست و بالاخره بعد از گذشت چندین سال دوباره تراکتوری شد. اوضاع ابتدای کار و در دو فصل بعد از بازگشت گرچه فوق‌العاده نبود ولی ثاقبی در فصول بد تراکتور در ترکیب این تیم قرار می‌گرفت و بازی می‌کرد اما روزگار برای این بازیکن در فصل جاری چندان خوب پیش نمی‌رود. شاهین در یازده مسابقه این فصل تراکتور در اغلب بازی‌ها نیمکت‌نشین بوده و حتی توسط بردیف برای گرم کردن هم فراخوانده نمی‌شود!

موضوعی که در یکی از نشست‌های خبری سرمربی ترکمن از وی سوال شد که پاسخ بردیف چنین بود: "شاهین به خوبی تمرین می‌کند و هیچ بحث دیگری وجود ندارد. قطعا این بازیکن هم در ادامه بازی خواهد کرد. شاید از برخی بازیکنان در زمان تغییر سیستم استفاده کنیم."

البته سرمربی ترکمن علاوه بر ثاقبی به نفراتی چون علی نجفی، بهزاد سلامی و رضا سیف‌احمدی نیز میدان نداده ولی این بازیکنان جوان و کم نام و نشان حتی در لیست بازی تراکتور هم به جز یکی دو بار قرار نگرفته‌اند ولی شاهین بازیکنی است که باوجود حضور در لیست در اکثر بازی‌ها، به میدان فرستاده نمی‌شود.

هافبک باتجربه تراکتور که شایعات زیادی در فضای هواداری نیز علیه خود می‌بیند، باوجود نیمکت نشینی مطلق روزه سکوت گرفته و اعتراضی تا بدینجا از خود نشان نداده است. حال باید منتظر ماند و دید در چهار هفته باقی مانده از نیم فصل شرایط برای این بازیکن چگونه پیش می‌رود و آیا این وضعیت برزخی برای وی به اتمام خواهد رسید یا اتفاقات دیگری در نیم فصل رقم خواهد خورد.

1997