بختیاری زاده: آمدن کی‌ روش را به فال نیک میگیرم

بختیاری زاده: آمدن کی‌ روش را به فال نیک میگیرم

پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت تیم ملی درباره وضعیت این تیم پیش از مسابقات جام جهانی به گفت و گو پرداخت.

به گزارش فوتبالی، سهراب بختیاری زاده پیشکسوت تیم ملی در گفت و گو با برنامه فوتبال برتر گفت: به هر حال حضور در جام جهانی برای هر بازیکنی افتخار بزرگی است و خوشحالم که با تیم ملی کشورم در جام جهانی حضور داشتم. برای یک لحظه احساس می کنید روی قله فوتبال هستید، اما بعد از آن همه چیز به وضعیت عادی بر میگردد و شما باید بیشتر تلاش کنید تا آن چیزی که بدست آوردید را نشان دهید.

وی درباره عملکرد تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی گفت: ما بازیکنان خوبی داریم و بازیکنان دفاعی مان کیفیت خوبشان را در مرحله مقدماتی نشان دادند. در بازی های سختی که در بحرین داشتیم و حق اشتباه هم نداشتیم، بچه ها توانستند تقریبا تمام امتیازات را بدست آوردند تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. همه اینها نشان می دهد بازیکنان باکیفیتی داریم اما ما روزهای سختی در جام جهانی داریم و شاید سخت ترین دیدار ما در این سالها مقابل انگلیس باشد که امیدوارم بازیکنان تیم ملی بتوانند نمایش خوبی را از خود نشان دهند.

بختیاری زاده درباره بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی گفت: آمدن آقای کی روش را به فال نیک میگیرم. او مربی صاحب سبکی است و نام بزرگی در فوتبال جهان دارد. آقای کی روش سالها در تیم ملی ما حضور داشته و نسبت به بازیکنان و روحیات آنها شناخت دارد، که این مسائل می تواند به ما کمک کند. باید قبول کنیم ما مثل تیم هایی که در این گروه حضور دارند خودمان را خوب آماده نکرده ایم و فکر میکنم قدر حضورمان در جام جهانی را نمی دانیم. من امیدوارم اتفاقات بدی را تجربه نکنیم و بازیکنان بتوانند در جام جهانی آبروداری کنند تا بتوانیم نماینده خوبی برای آسیا باشیم.

وی افزود: یکی از مسائلی که من در سال ۲۰۰۶ تجربه کردم، بار روانی هست که رسانه ها می توانند ایجاد کنند. امیدوارم این بار روانی منفی نباشد. از الان نباید فشار بیاوریم که ما باید صعود کنیم. باید منطقی باشیم و بپذیریم که بازی کردن در مقابل تیم هایی مثل انگلیس کار سختی است و نیاز است که اگر می خواهیم صعود کنیم، برنامه ریزی قوی تری داشته باشیم. اینکه برای صعود تلاش کنیم خوب است اما نباید بازیکنان و مجموعه تیم ملی را در یک شرایط سخت قرار دهیم. فکر میکنم یکی از عواملی که باعث شد ما در سال ۲۰۰۶ نتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم، انتظاراتی بود که در جامعه فوتبال جا افتاده بود. گرچه ما در مقابل مکزیک فوق العاده بودیم یا یک نیمه خوب مقابل پرتغال داشتیم. این تفکر و بار روانی منفی باید از تیم ملی دور شود، حضور ما در جام جهانی نکته مثبتی است که بنظرم ما باید قدرش را بدانیم.

۷۷۶۸