وقتی جام حذفی روسیه، بازی زنیت و سپاهان را به تعویق انداخت!

وقتی جام حذفی روسیه، بازی زنیت و سپاهان را به تعویق انداخت!

 پایگاه خبری فوتبالی – سازمان لیگ برنامه بازی‌های حذفی را بر اساس دیدار دوستانه سپاهانزنیت چیده اما چند ماه قبل تیم روسی در شرایطی مشابه، بازی دوستانه را عقب انداخته بود. 

 به گزارش فوتبالی، زنیت پایان هفته جاری به اصفهان سفر خواهد کرد تا در دیداری تدارکاتی به مصاف سپاهان برود.

 با این حال برگزاری این بازی دوستانه در این مقطع، صدای رقیب مستقیم طلایی‌پوشان در هر دو جام یعنی پرسپولیس را درآورده است. اعتراض اصلی آن‌ها به فاصله‌ای 9 روزه میان دیدارهای هفته بیستم لیگ و مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی است؛ جایی که سرخ‌پوشان باید به اصفهان سفر کنند و به مصاف مورایس و شاگردانش بروند.

 آن طور که سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفته،این برنامه‌ریزی را مطابق با خواست باشگاه سپاهان تنظیم شده و اضافه کرده که زنیت تیمی در کلاس اروپایی است و دیدار دوستانه این تیم روسی با سپاهان برای فوتبال ایران آورده دارد. موضوعی که پرسپولیسی‌ها در خصوص آن با مهدی هم نظر نیستند و می‌گویند بازی زنیت با سپاهان تنها برای تیم اصفهانی آورده دارد و فاصله 9 روزه، بازیکنان‌شان را برای دیدار حساس حذفی از آمادگی خارج می‌کند.

 تشخیص آنکه در این ماجرا حق با کدام باشگاه است اما بهتر است فراموش نکنیم که این مسابقه تدارکاتی، یک بار از سوی طرف روسی به تعویق افتاده بود. شهریور ماه امسال سرکنسول روسیه در اصفهان که میهمان محمدرضا ساکت شده بود، 6 آذر را به عنوان زمان برگزاری این دیدار دوستانه اعلام کرد؛ تاریخی که در تعطیلات جام جهانی، فرصت مناسبی برای دیدارهای دوستانه باشگاهی به شمار می‌رفت.

 همه چیز مهیای برگزاری این دیدار دوستانه بین‌المللی در بهترین تاریخ ممکن بود تا اینکه اتحادیه فوتبال روسیه، برنامه جام حذفی این کشور را اعلام کرده که طبق برنامه‌ریزی، زنیت باید در همان ششم آذر ماه به مصاف اسپارتاک مسکو می‌رفت. در آن برهه زنیت اولویت بر مسابقات داخلی و در عوض، بازی با سپاهان را به تاریخ دیگری موکول کرد.

 در واقع زنیت برای دیدار حذفی روسیه، مصاف دوستانه را عقب انداخت و سازمان لیگ ایران برای سپاهان – زنیت، جام حذفی را! سوال اصلی اینجا است که قرارداد همکاری امضا شده و وقتی طرف مقابل می‌تواند به بهانه مسابقات داخلی بازی را به عقب بیاندازد، چرا سپاهان از این امکان بهره نمی‌برد؟ 

از طرف دیگر، مسابقه‌ای که چندین بار از سوی طرف دیگر قرارداد به تعویق افتاده، چرا باید درست در اوج کوران مسابقات لیگ و حذفی ما برگزار شود؟

 

۲۵۰۹