گزارش ویژه/ وقتی هیچ چیز تمام نشده؛ هفته «ایرانی» بازگشت!

گزارش ویژه/ وقتی هیچ چیز تمام نشده؛ هفته «ایرانی» بازگشت!

پایگاه خبری فوتبالی- هفته بیست و دومِ بیست و دومین دوره لیگ برتر را باید ویژه دانست: معدل 3 گل در هر بازی ثبت شد که نوبرانه‌ای برای این فصل است و البته گزاره «فوتبال 90 دقیقه نیست» را بازهم ثابت کرد.

به گزارش فوتبالی، هفته بیست و دوم، هفته بازگشت بود: در 5 بازی، فعل و انفعالی از این دست رقم خورد. در این میان، پرسپولیس روی بازگشت تراکتور، بازگشت زد و استقلال، بازگشت را به طور کامل نشان داد: آنها از باخت به مساوی نرسیدند بلکه برنده شدند.

* تراکتور 2- پرسپولیس 3

 پرسپولیس روی بازگشت نصفه و نیمه تراکتور، بازگشت زد و با همه امتیازات، زمین را ترک کرد. آنها در خانه حریف با 2 گل در نیمه اول، جلو افتادند. 

تراکتور با حضور عباس‌زاده و درخشش او (زدن 2 گل و گرفتن یک پنالتی)، به بازی برگشت اما نتوانست بازی را کنترل کند و درنهایت پرسپولیس بازهم کار خودش را کرد، به بازی برگشت و برنده شد.

* مس کرمان یک- فولاد یک

 اولین شوک به علیرضا منصوریان روی نیمکت فولاد در دومین بازی وارد شد ولی آنها از پس مهارش برآمدند و سکته، ناقص بود و «رد» کرد. 

مس با یک تجربه منحصر به فرد، گل اول بازی را زد: اولین گل یک استرالیایی در تاریخ لیگ برتر. و همین بازیکن، به قدری از زدن گل خوشحال بود که دروازه خودی را هم باز و یک‌تنه همه کار کرد.

* ملوان یک - آلومینیوم یک

 دیداری که اشتباهات داوری در آن بیداد کرد و درنهایت مساوی تمام شد. ملوان در زمین خودش، گل اول را از روی نقطه پنالتی زد و صاحب نتیجه‌ای شد که سپاهان و پرسپولیس و تراکتور و بقیه، آرزویش را دارند: جلو افتادن از آلومینیوم. 

اما اراکی‌ها بعد از دقیقه 90 به بازی برگشتند و با سناریویی تقریبا مشابه، بازی را مساوی کردند: پنالتی ولی ریباند. از اشتباه داور هم نمی شود گذشت!

* استقلال 2- گل‌گهر یک

 تنها بازگشت کامل هفته‌ای که پر از برگشتن به بازی بود، نصیب استقلال شد. اگر فوتبال، یک بازی 90 دقیقه‌ای بود، گل‌گهر با 3 امتیاز کامل زمین را ترک می‌کرد ولی فوتبال عصر 2شنبه تا دقیقه 117 ادامه داشت و درنهایت استقلال با همان سناریوی همیشگی بازی را برد: بی‌احتیاطی بازیکن حریف، خطای پنالتی، کوین یامگا، گل و تمام!

* نفت 2- نساجی 2

 این بازی دقیقا انگ توضیحات امیر قلعه‌نویی درباره یک بازی فوتبال در حدود دو دهه قبل است: بازی، دو نیمه متفاوت داشت. نفت در خانه، یک 45 دقیقه درخشان را سپری کرد و 2 گل زد. نساجی از همان دقیقه اول نیمه دوم، بنای بازگشت به بازی را گذاشت و درنهایت هم هر دو گل را جبران کرد و با امتیاز به خانه بازگشت.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی