روایت رویانیان از اختلاف سرمربی و کاپیتان پرسپولیس: گل محمدی به مهدوی کیا اعتقادی نداشت!

روایت رویانیان از اختلاف سرمربی و کاپیتان پرسپولیس: گل محمدی به مهدوی کیا اعتقادی نداشت!

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل اسبق پرسپولیس در تازه‌ترین گفت و گویش، ادعایی جنجالی را درباره یحیی گل‌محمدی و مهدی مهدوی‌کیا مطرح کرده که قطعا می‌تواند واکنش سرمربی قرمزها را به دنبال داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، هواداران پرسپولیس در فصل 1391/92، شیفته مهدی مهدوی‌کیا بودند و رفتاری که یحیی گل‌محمدی با این ستاره داشت را نپسندیدند. مهدی روی آنتن زنده تلویزیون در برنامه نود اشک ریخت و بلافاصله یحیی در واکنشی دراماتیک، در پایان فینال جام حذفی و شکست مقابل سپاهان در ضربات پنالتی و در مقابل دیدگان 100 هزار تماشاگر پرسپولیسی از سمتش استعفا داد.

 آن زمان در ماجرای میان یحیی و مهدیوی‌کیا هر چه اتفاق افتاده بود، عملا بخشی از محبوبیت گل‌محمدی را زیر سوال برد. تیم او در فینال جام حذفی روبه‌روی سپاهان، دو بار از حریف پیش افتاد و فاصله‌ای با بردن جام قهرمانی نداشت اما هر دو بار این سپاهانی‌ها بودند که به بازی برگشتند و نهایتا در ورزشگاه آزادی و در روزی که مهدی مهدوی‌کیا فقط 5 دقیقه در زمین حضور داشت، میزبانشان را شکست دادند و قهرمان جام حذفی شدند تا یکی از تلخ‌ترین روزهای مربیگری یحیی گل‌محمدی رقم بخورد.

«حیا رفت، یحیی ماند!» این تیتر یکی از روزنامه‌های ورزشی صبح ایران، یک روز بعد از شکست پرسپولیس یحیی برابر سپاهان در فینال جام حذفی بود. تیتری که به خداحافظی مهدی‌ مهدوی‌کیا و رفتار گل‌محمدی با او اشاره داشت. برخلاف چیزی که آن روزنامه تصور می‌کرد، یحیی هم چند روز بعد از پرسپولیس جدا شد.

محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس در بخشی از گفت و گوی مفصلش با خبرگزاری ایسنا روابط یحیی و مهدوی‌کیا اینگونه توضیح داده است: "یحیی گل‌محمدی، مهدوی‌کیا را نمی‌خواست. او چون بازیکن بزرگی بود، پیش‌دستی کرد و رفت. قبل این که به ما بگوید این تصمیم را گرفت و اشک مردم را در برنامه نود درآورد. چون یک آدم احساسی بود، از فوتبال خداحافظی کرد. مهدوی‌کیا قبل از این که به ما بگوید به تلویزیون رفت و اشک مردم هم در آمد. فردوسی‌پور هم با هنر هفت گانه خودش از چشم، گوشی و بینی، دست و حس ششم و هفتمش و خلاصه از همه هنرهای خودش استفاده کرد و مهدوی‌کیا را به گریه انداخت. اسطوره ما لطمه خورد."

به گفته رویانیان، یحیی برنامه‌ای برای بازی دادن به مهدوی‌کیا در جام حذفی نداشت:" او آخرین بار با وجود تمایل نداشتن گل‌محمدی در جام حذفی و با برنامه‌ریزی و خواهش ما چند دقیقه بازی کرد و از فوتبال خداحافظی کرد. بازیکن و مربی ما لطمه دیدند. دیگر آقا یحیی هم نتوانست ادامه بدهد."

البته گذرزمان باعث شد مهدوی کیا و یحیی گل محمدی، همه چیز را حداقل در ظاهرا فراموش کنند. در زمانی که مهدوی کیا، سرمربی تیم امید ایران بود، دو بار پرسپولیس با تیم امید بازی دوستانه برگزار کرد که یک بار تیم امید سه بر یک از سد پرسپولیس گذشت و یک بار هم پرسپولیس چهار بر دو تیم امید را شکست داد. اگر آن جمله معروف را کمی دستکاری کنیم به این جمله می رسیم:" می گذرند اما فراموش نمی کنند!"

7655