دلیل جالب تعویض ترشتگن در بازی بارسلونا و وایادولید

دلیل جالب تعویض ترشتگن در بازی بارسلونا و وایادولید

پایگاه خبری فوتبالی - مارک آنره ترشتگن دروازه بان آلمانی در بازی بارسلونا و وایادولید در ترکیب اصلی قرار داشت اما بین دو نیمه تعویض شد و جای خود را به اینیاکی پنیا داد.

به گزارش فوتبالی، دلیل تعویض ترشتگن این بود که رکوردش در جایزه زامورا ضربه نخورد. در حقیقت برای محاسبه جایزه زامورا، تعداد بازیهایی محاسبه می شود که هر بازیکن در حداقل 60 دقیقه حضور داشته باشد. ترشتگن در نیمه اول، دو گل دریافت کرده بود و بارسلونا با نتیجه دو بر صفر عقب افتاده بود. به همین خاطر ترشتگن تعویض شد تا این دو گل دریافتی در رکوردش در جایزه زامورا محاسبه نشوند.

در حقیقت با گل به خودی کریستنسن و پنالتی لارین، ترشتگن در این فصل به هفده گل خورده در لالیگا رسید اما این دو گل در آمار جایزه زامورا محاسبه نمی شوند. بدین ترتیب دروازه بان آلمانی همچنان رکورد 15 گل خورده در 35 بازی را دارد و با میانگین 0.42 گل خورده همچنان بهترین رکورد تاریخ جایزه زامورا را دارد. میانگین قبلی متعلق به پاکو لیانیو و یان اوبلاک در فصل های 94-1993 و 16-2015 با 0.47 گل خورده در هر بازی بود.  ترشتگن در لالیگای امسال 25 کلین شیت داشته و اگر یک بار دیگر دروازه اش را بسته نگه دارد، با رکورد پاکو لیانیا با 26 کلین شیت در 94-1993 در بارسلونا برابری خواهد کرد.

4125