گزارش ویژه/ معتمدترین‌های بردیف و خمز؛ هفت بازیکن بالای دوهزار دقیقه!

گزارش ویژه/ معتمدترین‌های بردیف و خمز؛ هفت بازیکن بالای دوهزار دقیقه!

پایگاه خبری فوتبالی- هفت بازیکن فصل گذشته تراکتور رکورد ۲۰۰۰+ دقیقه حضور در میدان را ثبت کردند.

به گزارش فوتبالی، فصل گذشته برای تراکتور درحالی به پایان رسید که تی‌تی‌ها با قرارگیری در رتبه چهارم جدول و با حذف استقلال از مسابقات لیگ قهرمانان، به جای این تیم آسیایی شدند.

تراکتور فصل گذشته دو سرمربی با دو سبک کاری متفاوت به خود دید ولی با این حال هفت بازیکن قرمزها توانستند اعتماد هر دو سرمربی سخت‌گیر را جلب کرده و دقایق حضور بیشتری نسبت به سایر هم‌تیمی‌های خود ثبت کنند.

در صدر فهرست بیشترین حضور در میدان برای تی‌تی‌ها یک خارجی قرار دارد. گوستاوو واگنین‌ که یکی از خریدهای خارجی بردیف برای تراکتور بود، در ادامه نظر پاکو خمز را هم جلب کرد و با ۲۳۹۵ دقیقه حضور در زمین مسابقه بین همه هم‌تیمی‌های خود رکورددار است. هافبک برزیلی در فصل گذشته برای تراکتور سه گل زده و سه پاس گل هم ارسال کرد تا فصل آینده را هم در تبریز سپری کند.

نفر دوم فهرست فوق، محمدرضا اخباری است. کاپیتان تراکتور ۲۳۶۱ دقیقه برای تیمش بازی کرده و تراکتور در روزهای نبود وی معمولا به دردسر افتاده است. باوجود نقش اساسی اخباری در تراکتور، وی همچنان با پرشورها برای تمدید به توافق نرسیده و مشخص نیست فصل بعد هم با پیراهن تراکتور به میدان خواهد رفت یا نه.

نفر سوم لیست، آقای گل تراکتور در فصل گذشته است. رضا اسدی مهاجم ملی‌پوش تی‌تی‌ها با ۲۳۰۸ دقیقه حضور در میدان و ۱۱ گل زده آمار خوبی را برای خود ثبت کرده است. اسدی هم‌ همانند اخباری فعلا پاسخی به پیشنهاد تمدید سرخ‌پوشان نداده و شرایط نامشخصی دارد.

پس از نفرات فوق بالاخره به اسم ریکاردو آلوز برمی‌خوریم. ستاره پرتغالی که با ارسال ۱۳ پاس گل در اولین فصل حضورش در لیگ برتر ایران برای خود نامی دست‌وپا کرد و به محبوبیت زیادی هم رسیده است. ریکی با ۲۲۹۷ دقیقه فرصت حضور در زمین مسابقه، رتبه چهارم را از آن خود کرده و چه بسا اگر در اواخر فصل به مشکلاتی با سرمربی برنمی‌خورد، رکورد بهتری هم در این زمینه داشت.

بعد از ستاره پرتغالی، نام هادی محمدی دیده می‌شود. مدافع پرحاشیه‌ای که هنوز یک فصل از قراردادش باقی مانده و حتی ممکن است در صورت جدایی کیانی و اخباری، فصل بعد کاپیتان اول تی‌تی‌ها باشد! محمدی با ۲۲۴۰ دقیقه فرصت حضور در میدان نفر پنجم لیست است و اگر محرومیت‌های متمادی وی نبود، قطعا زمان بهتری هم ثبت می‌کرد.

ششمین بازیکن مورد اعتماد سرمربیان روسی و اسپانیایی، سیدابوالفضل رزاق‌پور است. مدافع چپ قائمشهری تراکتور که در طول فصول اخیر پای ثابت ترکیب تیمش بوده و توسط سرمربیان پرشمار تراکتور در این سال‌ها به بازی گرفته شده است. چپ‌پای ۲۵ ساله قرمزها ۲۱۲۶ دقیقه حضور در بازی‌های تیمش را ثبت کرده و جزو بالانشینان این رده‌بندی بین هم‌تیمی‌های خود می‌باشد.

اما آخرین بازیکن بالای ۲۰۰۰ دقیقه در ترکیب تراکتوری‌ها باز هم یک مدافع است. محمد آقاجان‌پور مدافع راست سرخ‌پوشان که همواره اولویت اول بردیف و خمز در این ناحیه از زمین بوده، با ۲۰۹۷ دقیقه حضور در مسابقات، جزو بازیکنان ثابت تیمش بوده و البته با سه گل زده آمار خوبی هم از خود برجای‌ گذاشته است.

نکته جالب اینکه هیچ بازیکنی از تراکتور تمام دقایق فصل را به میدان نرفته است. هم‌چنین تنها بازیکنی از تراکتور که حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته، دروازه‌بان چهارم این تیم، رضا سیف‌احمدی است؛ بازیکنی که در شش فصل حضور خود در جمع تی‌تی‌ها آمار صفر دقیقه بازی را ثبت کرده تا در نوع خود رکورددار باشد.

امیر ابراهیم‌زاده مهاجم جوان تراکتور با ۲۶ دقیقه فرصت بازی، سعید کریم‌آذر با ۶۷ دقیقه و شاهین ثاقبی با ۱۲۵ دقیقه بازی برابر تیم خود دیگر بازیکنان قعرنشین تی‌تی‌ها از این حیث هستند.

گزارش از سورنا روانبخش

1997