شروع مربیگری ستاره سابق بارسلونا و منچسترسیتی در لیگ بلژیک

شروع مربیگری ستاره سابق بارسلونا و منچسترسیتی در لیگ بلژیک

پایگاه خبری فوتبالی - یحیی توره هافبک ساحل عاجی اسبق بارسلونا که مربیگری را در آکادمی تاتنهام آغاز کرده بود، حالا برای ادامه مسیر خود تصمیم گرفته است که راهی فوتبال بلژیک شود.

به گزارش فوتبالی، یحیی توره قرار است که به عنوان کمک مربی در باشگاه استاندارد لی یژ در فوتبال بلژیک فعالیت کند و به دستیار کارل هوفکنس تبدیل شود. هافبک سابق بارسلونا و منچسترسیتی تصمیم گرفته که به کادر فنی استاندارد لی یژ ملحق شود. هوفکنس اخیرا جای رونی دیلا را روی نیمکت تیم بلژیکی گرفته است. دیلا نیز راهی کلوب بروژ خواهد شد. شایعاتی در مورد حضور هوفکنس روی نیمکت لسترسیتی و سوانزی مطرح بود اما این مربی در نهایت هدایت استاندارد لی یژ را به عهده گرفت. 

توره از دوران حضورش در منچسترسیتی با فرگل هارکین، مدیر ورزشی استاندارد لی یژ آشنایی دارد. یحیی در اوایل دوران فوتبالش در تیم "بورن" در فوتبال بلژیک بازی کرده است. او یکی از بهترین هافبک های تاریخ تیم ملی ساحل عاج است که تجربه چهار بار کسب جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا را دارد و یک چمپیونزلیگ، یک جام ملت های آفریقا و سه لیگ برتر انگلیس کسب کرده است. توره بیش از 300 بازی در منچسترسیتی داشت که 79 گل و 49 پاس گل از خود به جای داشت و در سطح ملی نیز در 97 بازی، 19 گل برای ساحل عاج به ثبت رساند.

4125