مشکل خارجی‌ها برای پرسپولیس؛ 72 میلیارد فقط برای 3 بازیکن؟

مشکل خارجی‌ها برای پرسپولیس؛ 72 میلیارد فقط برای 3 بازیکن؟

پایگاه خبری فوتبالی- بدون در نظر گرفتن خرید جدید خارجی، قرمزها باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را صرف پرداخت دستمزد بازیکنان خارجی حال حاضر خود کنند.

به گزارش فوتبالی،نگاهی به اسناد منتشر شده از قرارداد بازیکنان پرسپولیس حاکی از این است قرمزها سال گذشته 324.5 میلیارد تومان هزینه کردند که از این عدد مبلغ 155 میلیارد تومان سهم بازیکنان داخلی و 59 میلیارد تومان صرف بازیکنان خارجی شده است. 

لوکادیا، گولسیانی، هنانوف و شیخ دیاباته 4 بازیکن خارجی فصل گذشته پرسپولیس بودند و زمانی که قرارداد آن‌ها برای فصل گذشته امضا شد دلار 30 هزار تومان بود تا 59 میلیارد تومان مجموع دستمزد آن‌ها شود. البته  از این مبلغ 30 میلیارد تومان مختص به یورگن لوکادیا بود که قراردادش یک میلیون ارزش داشت. او حدود 40 درصد این مبلغ را هم گرفت و حتما به خاطر دارید که چطور به صورت ناگهانی از پرسپولیس جدا شد.

از مبلغ باقی مانده 29 میلیارد دیگر سهم 3 بازیکن دیگر گولسیانی، هنانوف و شیخ دیاباته بود که قرارداد گولسیانی 400هزار دلار بوده که به دلار یک سال قبل 9 یا 12میلیارد تومان می‌شد. همچنین گفته شد پرسپولیس با دیاباته قراردادی 375 هزار دلاری بسته بود که 11.2 میلیارد تومان رقم قرارداد او می‌شد.

پرسپولیس در پنجره زمستانی هم یک خرید خارجی دیگر داشت و با لئاندرو پریرا قراردادی یک سال و نیمه بست که قرارداد نیم فصل این مهاجم برزیلی با پرسپولیس 360 هزار دلار بوده و برای یک سال آینده باید 740 هزار دلار دیگر به او پرداخت کند.

با توجه به جدایی دیاباته از پرسپولیس اما همچنان پریرا و هنانوف را به‌عنوان بازیکن تحت قرارداد در اختیار دارد. قرارداد پریرا برای فصل آینده 740 هزار دلار است که با دلار 50 هزار تومانی امروز بالغ بر 37 میلیارد تومان می‌شود.

 همچنین اگر قرارداد هنانوف 20 درصد افزایش داشته باشد او باید در فصل آینده چیزی بین 210 تا 220 هزار دلار از باشگاه دریافت کند که رقمی بین 10.5 تا 11 میلیارد تومان خواهد شد. 

اگر پرسپولیس موفق شود قرارداد گولسیانی را یک فصل دیگر تمدید کند و با او به توافق برسد باید 20 درصد روی 400 هزار دلار فصل قبل این بازیکن بگذارد و این‌طوری رقم قرارداد گئو 480هزار دلار خواهد شد و رقم قرارداد ریالی او به 24 میلیارد تومان می‌رسد. 

آنطور که یکی از روزنامه‌های ورزشی چاپ امروز نوشته، حتی اگر پرسپولیس بازیکن خارجی دیگری جذب نکند باید مجموعاً رقم 72 میلیارد تومان را برای این سه بازیکن هزینه کند. این یعنی حدود یک پنجم کل سقف هزینه‌کرد باشگاه برای بازیکنان و مربیان در فصل آینده که 325 میلیارد تومان است باید به این سه بازیکن اختصاص پیدا کند که عقلانی نیست.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که باشگاه‎های ایرانی علاوه بر سقف بودجه با ممنوعیت قرارداد دلاری و یورویی مواجه هستند و باید منتظر ماند و دید قرمزها چگونه از این چالش عبور خواهند کرد.

7655