سوژه روز/ به نام استقلال، به کام رقبا

سوژه روز/ به نام استقلال، به کام رقبا

پایگاه خبری فوتبالی- گزینه های نقل و انتقالاتی مدنظر باشگاه استقلال یکی پس از دیگری به جمع رقبای این تیم پیوسته‌اند.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته بود که پیوستن مسعود ریگی به پرسپولیس به صورت رسمی انجام و اعلام شد. نکته مهم این انتقال این بود که نه تنها مسعود ریگی به عنوان یک بازیکن استقلالی که سابقه بازی در این تیم را هم دارد شناخته می‌شود، بلکه از او به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر جواد نکونام یاد میشد اما در نهایت سر از اردوی رقیب آبی‌ها در آورد.

ریگی پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی است اما توانایی بازی به عنوان دفاع وسط را هم دارد، در فصلی که گذشت نتوانست در سپاهان پر فروغ ظاهر شود و عملا جایی در تفکرات ژوزه مورایس نداشت و به همین دلیل تصمیم به جدایی از این تیم گرفت. از همان روزهای ابتدایی نقل و انتقالات رسانه‌ها و افراد نزدیک احتمال بازگشت این بازیکن به استقلال را جدی خواندند اما بعدها خبر آمد که ریگی در اولویت لیست خرید جواد نکونام نیست. این در حالی بود که سرمربی جدید آبی‌ها قصد داشت عارف آقاسی را به خدمت بگیرد که البته او هم تراکتور را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد.

حالا مسعود ریگی به چهارمین بازیکنی شده که در نقل و انتقالات تابستانی امسال مدنظر جواد نکونام بوده اما سر از تیمی دیگر در آورده و به اصطلاح فوتبالی‌ها هایجک شده است؛ چرا که پیش از این هم رضا اسدی راهی سپاهان شد، عارف آقاسی به تراکتور پیوست و علیرضا بیرانوند هم به پرسپولیس برگشت تا عملا ستاره‌های لیست استقلال در تور رقبای این تیم بیفتند.

البته استقلالی ها درباره ریگی چندان نگران نیستند چون او در دو فصل گذشته در سپاهان خوب ظاهر شد و پس از بازگشت از مصدومیت بازیکن خوبی نشان داد. این نکته را نباید فراموش کرد که یحیی گل محمدی به خوبی می تواند از ریگی بازی بگیرد و با سبک او آشناست. به این شرط که ریگی دوباره مصدوم نشود. البته ریگی همان سالی هم که به استقلال رفت، در آستانه پرسپولیسی شدن بود اما در نهایت سر از استقلال درآورد. ریگی چون قبلا در پدیده مشهد، شاگرد یحیی بود، مد نظر سرمربی پرسپولیسی ها بود.

با این شرایط وضعیت خط دفاع استقلال همچنان یک چالش جدی برای نکونام است چرا که عارف غلامی و رافائل سیلوا جدا شده‌اند و علاوه بر ادامه حضور محمدحسین مرادمند، فقط آرمین سهرابیان برای این پست جذب شده است.

6442