مورد باورنکردنی برای مهاجم پرسپولیس؛ حدود 7 میلیارد تومان برای هر گل!

مورد باورنکردنی برای مهاجم پرسپولیس؛ حدود 7 میلیارد تومان برای هر گل!

پایگاه خبری فوتبالی- شیخ دیاباته در حالی فصل کابوس‌واری را در پرسپولیس پشت سر گذاشت که به لحاظ مالی، سال بسیار خوبی را تجربه کرد.

به گزارش فوتبالی، در حالی قراردادهای فصل گذشته بازیکنان استقلال به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده که به نظر می‌رسد مدیران پرسپولیس هم در بستن قراردادهایی که ارقامش با عملکرد بازیکن همخوانی ندارد، دست کمی از همتایان استقلالی خود ندارند.

علاوه بر قرارداد لئاندرو پریرا که در مطلبی جداگانه به آن اشاره کردیم، حالا مشخص شده پرسپولیسی‌ها برای دیگر مهاجم خارجی خود یعنی شیخ دیاباته هم حسابی دست و دل باز بوده‌اند.

او که از تابستان سال گذشته به پرسپولیس آمد، یکی از ضعیف ترین دوران فوتبال خود را در جمع قرمزها تجربه کرد.

آی تی سی این بازیکن در هفته پنجم صادر شد و این یعنی او تا پایان فصل فرصت داشته در 26 بازی لیگ برتر و 5 بازی جام حذفی خودی نشان دهد اما مصدومیت های پیاپی چنین اجازه‌ای به او نداد. دیاباته تنها در 9 بازی لیگ بازی کرد و  مجموع دقایق حضورش در زمین به 364 دقیقه رسید و در کارنامه او، فقط 3 گل زده دیده می‌شود.

دیاباته نقشی به شدت ضعیف در قهرمانی پرسپولیس ایفا کرد و از این جالب‌تر اینکه او در مسیر منتهی به قهرمانی جام حذفی اصلا بازی نکرد تا عملا هیچ نقشی در این موفقیت نداشته باشد!

جزییات قرارداد شیح دیاباته که توسط یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده نشان می‌دهد مدیریت باشگاه پرسپولیس برای یک فصل قراردادی به ارزش 375 هزار دلار (بیش از 18 میلیارد تومان) با این بازیکن بسته که به آن 34 هزار دلار پاداش ( حدود یک میلیارد و 657 میلیون تومان) هم اضافه می‌شود.

حسابی سرانگشتی مشخص می‌کند دستمزد این مهاجم پرسپولیس نزدیک 20 میلیارد تومان بوده است؛ یعنی هر دقیقه بازی حدود 55 میلیون تومان و هر گلزنی بیش از 6 و نیم میلیارد تومان!

جالب اینجاست که 25 هزار دلار از پاداش‌ها به ازای قهرمانی‌های لیگ برتر و جام حذفی بوده که دیاباته کوچکترین نقشی در رقم خوردن آنها نداشته است. البته عجیب‌ترین بند قرارداد شیخ دیاباته آنجاست که باشگاه پرسپولیس پذیرفته حق ایجنت این بازیکن که حدود 2 میلیارد تومان است را هم پرداخت کند!

6442