خیال راحت یحیی؛ چپ پرسپولیس پر است

خیال راحت یحیی؛ چپ پرسپولیس پر است

پایگاه خبری فوتبالی- در طول فصل گذشته دائما زمزمه‌هایی درباره احتمال جذب یک مدافع چپ توسط پرسپولیس و البته با تشخیص یحیی گلمحمدی شنیده می‌شد.

به گزارش فوتبالی، امید نورافکن مدافع چپِ سابقا استقلالیِ سپاهان مهم‌ترین مدافع چپی بود که به پرسپولیس لینک می‌شد.

دلیل این مساله هم ضعف سمت چپ خط دفاع پرسپولیس نسبت به عمق دفاع و سمت راست بود. البته این ضعف آن قدر هم شدید نبود که کادر فنی را مستاصل کند. اما گاهی توازن چپ و راست به هم می‌خورد و این برای تیم مشکل درست می‌کرد.

پرسپولیس در شروع فصل قبل محمد مهدی احمدی و وحید امیری را در اختیار داشت. احمدی دفاع چپ تخصصی بود. نعمتی قابلیت بازی در دفاع چپ و دفاع میانی را داشت و امیری هم در خیلی از پست‌ها توانایی بازی کردن داشت. احمدی خیلی زود به نفت مسجد سلیمان قرض داده شد تا فقط دو بازیکن در این پست باقی بمانند.

از شروع نیم فصل دوم نعمتی پیشرفت چشمگیری کرد و باعث شد خیال یحیی در پست دفاع چپ راحت شود. با بازی‌های خوب نعمتی، دیگر نیازی نبود امیری در دفاع چپ بازی کند و بخش زیادی از توانایی‌هایش در این پست بلااستفاده بماند. نعمتی در یک سوم پایانی فصل و بازی‌های پایانی جام حذفی درخشید و نقش مهمی در قهرمانی‌های پرسپولیس داشت.

حالا در فصل پیش رو احمدی دوباره به تیم برگشته است. نعمتی هم که به تازگی قراردادش را تمدید کرده و امیری هم از قبل قرارداد دارد. این یعنی 3 نفر در پست دفاع چپ. البته امیری در پست وینگر یا مهاجم بازی خواهد کرد اما اگر لازم باشد قادر است در دفاع چپ هم بازی کند.

حالا یحیی در دفاع چپ 3 بازیکن دارد. یعنی یکی بیشتر از فصل قبل. این باعث شده چپ پرسپولیس پر باشد و خیال یحیی از این قسمت زمین تیمش راحت. به این ترتیب پرسپولیس دیگر نیازی به جذب یک مدافع چپ ایرانی یا خارجی ندارد و می‌تواند بودجه‌اش را صرف خرید یک مهاجم خوب خارجی کند.

۱۳۵۹