رونمایی از بندهای قرارداد فصل گذشته مدافع استقلال؛ غلامی در سرزمین آپشن‌های عجیب!

رونمایی از بندهای قرارداد فصل گذشته مدافع استقلال؛ غلامی در سرزمین آپشن‌های عجیب!

پایگاه خبری فوتبالی- قرارداد بسته‌شده با عارف غلامی در فصل گذشته، یکی از عجیب‌ترین قراردهایی است که مدیران وقت استقلال با یک بازیکن بسته‌اند.

به گزارش فوتبالی، وقتی یک سایت خبری قرارداد فصل گذشته استقلالی‌‍‌ها را منتشر کرد، مشخص شد که عارف غلامی گرانترین بازیکن فصل گذشته آبی‌ها بوده است چرا که  12 میلیارد تومان رقم قرارداد پایه او بوده و مجموع آپشن‌های او به رقم عجیب 13 میلیارد تومان رسیده که البته برخی از این آپشن‌ها، فعال نشده است. نگاهی دقیق‌تر به قرارداد بسته‌شده با غلامی، حاوی نکات جدیدی است که امروز یکی از خبرگزاری‌ها به آن پرداخته است.

ایرنا با انتشار جزییات قرارداد مدافع استقلال، دست روی بندهای عجیب این قرارداد گذاشته که اگر بخواهیم به اولین آن اشاره کنیم، آپشن حق امضا برای بازیکنی است که قرار به تمدید قراردادش بوده و اصولا این آپشن برای بازیکنی فعال می‌شود که قرار است به عنوان خرید جدید به یک تیم ملحق شود. در این باره دیروز یک گزارش مفصل نوشتیم والبته با زیرلفظی سر سفره عقد، مقایسه اش کردیم.

دیگر مورد عجیب در قرارداد غلامی، پاداش 50 میلیون تومانی به ازای هر گل یا پاس گل برای بازیکنی است که در خط دفاع بازی می‌کند. جالب اینکه تنها دو بازیکن دیگر در استقلال، صاحب چنین بندی در قراردادشان بودند. نفر اول، صالح حردانی است که قرار بود برای هر گل یا پاس گل، 25 میلیون تومان پاداش بگیرد و نفر بعدی هم رضا میرزایی است که پاداش 30 میلیون تومانی برایش تعیین شده بود.

عجیب‌تر از این موارد، بندی است که به پاداش مربوط به کلین‌شیت ارتباط دارد و تنها بازیکنی که در قراردادش چنین بندی وجود دارد، عارف غلامی بوده که به ازای هر دیداری که استقلال گل نخورده، 50 میلیون تومان پاداش گرفته است.

تا یادمان نرفته به این نکته اشاره کنیم که در این قرارداد فوق عجیب، یک بند خاص دیگر هم وجود دارد. اگر آپشن یک میلیارد تومانی بابت حضور در 50 درصد کل بازی‌های رسمی را مورد خاصی ندانیم، اینکه بابت حضور عارف در هر بازی رسمی استقلال در لیگ برتر، 50 میلیون تومان به حساب این بازیکن واریز شود، چیزی نیست که به سادگی از کنار آن عبور کرد.

بهترین پایان برای این گزارش، محاسبه ایرنا از ارزش قرارداد غلامی در فصل گذشته است: رقم ناقابل 28 میلیارد تومان!

1984