سوال روز/ غیبت چند داور سرشناس در لیگ بیست و سوم دردسرساز می‌شود؟

سوال روز/ غیبت چند داور سرشناس در لیگ بیست و سوم دردسرساز می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- فصل 03-1402 در حالی آغاز خواهد شد که برخی داوران نام آشنا در آن حضور نخواهند داشت.

به گزارش فوتبالی، دیروز خبر رسید که چند چهره سرشناس داوری نمی‌توانند در فصل جدید لیگ برتر قضاوت کنند. اسامی این داوران عبارت است از: اشکان خورشیدی، سعاد وفاپیشه، روح الله شریفی، محمدحسین زاهدی‌فر، علی صفایی و حمید حاج ملک.

درباره این خبر آمده است که این داوران به دلیل مردود شدن در تست آمادگی جسمانی فرصت حضور در فصل پیش رو را از دست داده‌اند. این در حالی است که در این بین نام دو داور دربی جنجالی فینال جام حذفی یعنی اشکان خورشیدی و محمدحسین زاهدی‌فر هم دیده می‌شود.

 دیداری که در آن خورشیدی نتوانست تا آخر بازی سوت بزند و به دلیل مصدومیت جای خود را به زاهدی‌فر داد و در ادامه، این داور هم در اقدامی عجیب سرمربی استقلال را از کنار زمین اخراج کرد تا در باور برخی هواداران این تیم به علت اصلی ناکامی آبی‌ها در آن بازی تبدیل شود.

نکته مهمتر اینکه چندی پیش هم با لحاظ قانون محدودیت سنی برای داوران، چند چهره مطرح داوری مثل علیرضا فغانی، مهدی سیدعلی، محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی مجبور به خداحافظی با قضاوت در لیگ برتر شدند تا حالا با مردود شدن چند داور برجسته دیگر، لیگ بیست و سوم بدون این افراد آغاز شود.

اعتراض به سوت‌های داوران در تمام ادوار اخیر وجود داشته و فصل قبل در حالی به اوج خود رسید که بسیاری از بازی‌ها توسط افراد باتجربه سوت زده شد و حال باید دید در غیاب این داوران و از آن مهمتر عدم بهره بردن از VAR چه حواشی و اتفاقاتی در بحث داوری، مسابقات فصل جدید را انتظار می‌کشد.

6442