سرنوشت پدیده‌ای که حیف شد؛ 11 گل در 127 مسابقه

سرنوشت پدیده‌ای که حیف شد؛ 11 گل در 127 مسابقه

پایگاه خبری فوتبالی– آخرین باری که نام مهرداد بایرامی توجه‌تان را جلب کرد چه زمانی بود؟

به گزارش فوتبالی، احتمالا همین دیروز بوده که خبر پیوستنش به باشگاه پیکان را خواندید یا شنیدید. اما وقتی این خبر را شنیده‌اید از خودتان پرسیده‌اید این همان مهرداد بایرامی است که چند سال قبل از راه دور دروازه سید مهدی رحمتی را باز کرد؟ پاسخ مثبت است.

این مهرداد بایرامی همان بازیکنی است که 7 سال پیش در جریان بازی گسترش فولاد تبریز و استقلال به رحمتی گل زد و خودش را به عنوان یک استعداد تازه در فوتبال ایران معرفی کرد. 

در پایان همان فصل بایرامی که نامی برای خودش دست و پا کرده بود تیم‌های پرسپولیس و استقلال را خواهان خودش می‌دید. خیلی‌ها آینده خوبی را برای پدیده فوتبال ایران در آن فصل پیش‌بینی می‌کردند اما اوضاع اصلا مطابق میل بایرامی پیش نرفت. انتخاب‌های اشتباه بایرامی باعث شد اهالی فوتبال او را فقط با همان گل به رحمتی به یاد بیاورند. البته او یک بار هم در پاییز سال 1396 و با پیراهن سپیدرود رشت موفق شد یک گل به پرسپولیس بزند. اما چون سپیدرود در آن بازی شکست خورد، گل بایرامی از یادها رفت. این دو صحنه تمام آن چیزی است که پدیده 9 سال پیشِ فوتبال ایران از خودش به جا گذاشته است. 

بایرامی پس از درخشش با پیراهن گسترش فولاد، به تراکتورسازی رفت و در 21 بازی 11 گل زد و فصل نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. اما از این جا به بعد بود که اشتباه‌های بایرامی در انتخاب تیم شروع شد. او پس از فصل موفقیت‌آمیزش با تراکتور به فولاد خوزستان رفت اما در 9 بازی برای این تیم هیچ گلی نزد! سپس در فاصله‌های زمانی کوتاه، حضور در تیم‌های ماشین‌سازی، صبای قم، سپیدرود رشت، گل‌گهر سیرجان، نساجی مازندران، شهرخودرو، آلومینیوم اراک و سایپا (لیگ دسته اول) را هم تجربه کرد. در همه این مدت یعنی از فصل 1394-1395 که به فولاد خوزستان پیوست تا فصل گذشته که در سایپا بازی کرد در 127 مسابقه فقط توانست 11 گل بزند! بهترین عملکرد را هم در سپیدرود رشت از خودش به جا گذاشت و در 25 بازی 6 گل زد. 

علیرغم عملکرد ضعیفی که بایرامی در این سال‌ها داشته اما همیشه توانسته قرارداد ببندد و در سطح اول فوتبال ایران بازی کند. به جز فصل آخری که در سایپا و در دسته اول حضور داشت. این برای بازیکنی که روزگاری، مهم‌ترین پدیده فوتبال ایران محسوب می‌شد، موفقیت نیست. شاید اگر او در همان سالها فرصت بازی در یکی از دو تیم مطرح پایتخت را پیدا می‌کرد سرنوشت بهتری را هم برای خودش رقم می‌زد. اما حالا کار به جایی رسیده که فوتبالدوستان ایرانی از شنیدن خبر پیوستنش به پیکان یک لبخند حسرت‌بار و تلخ می‌زنند.

1359