رکورد عجیب منچسترسیتی در مورد جذب مدافعان گرانقیمت

رکورد عجیب منچسترسیتی در مورد جذب مدافعان گرانقیمت

پایگاه خبری فوتبالی - منچسترسیتی قهرمان لیگ انگلیس تخصص عجیبی در خرید مدافعان گرانقیمت دارد.

به گزارش فوتبالی، سیتی اخیرا یوشکو گواردیول را از لایپزیش خریده است و این بازیکن با انتقالی 90 میلیون یورویی به گران ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل شده است.  مدافع 21 ساله که مورد توجه باشگاه های دیگری نظیر چلسی، لیورپول و رئال مادرید هم قرار داشت، با قراردادی پنج ساله راهی اتحاد شد. گواردیول  پس از انتقالش گفت :" همیشه رویایم این بود که روزی در انگلیس بازی کنم و حالا این کار را با منچسترسیتی انجام می دهم و پس از فصل فوق العاده ای که داشتند، باعث افتخار من است. هر کسی که منچسترسیتی را در فصل گذشته دیده باشد، می داند که بهترین تیم دنیا هستند.  بردن سه جام، کیفیت این تیم را نشان می دهد."

این مدافع حالا به گران ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل شده و از هری مگوایر سبقت گرفته است. مگوایر در سال 2019 رکورد فن دایک را شکست و با انتقال 87 میلیونی به اولدترافورد به گران ترین مدافع تاریخ فوتبال تا آن زمان تبدیل شد. 

در حال حاضر گواردیول گران ترین مدافع تاریخ است، مگوایر در رده دوم قرار گرفته و دلیخت که با 85.5 میلیون یورو از آژاکس به یوونتوس پیوست، سوم است. فن دایک و وسلی فوفانا نیز در رده های بعدی جای گرفته اند.

در حقیقت هفت تا از 20 مدافع گرانقیمت تاریخ فوتبال متعلق به منچسترسیتی هستند. روبن دیاز با 71.6، ژائو کانسلو و آیمریک لاپورت با 65 ، بنجامین مندی با 57.5 ، جان استونز با 55.6 و کایل واکر با 52.7 میلیون یورو دیگر مدافعان گرانقیمت خریده شده توسط منچسترسیتی هستند.

4125