گزارش فنی/ مناقشه در نقطه امن پرسپولیس؟

گزارش فنی/ مناقشه در نقطه امن پرسپولیس؟

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه پرسپولیس در این سال‌ها هر زمان که بیرانوند را درون خود داشته یکی از امن‌ترین نقاط جهان محسوب می‌شد!

به گزارش فوتبالی، اگرچه همیشه گفته می‌شد که حضور یک خط دفاع با ثبات و با اقتدار شاید بیش از بیرانوند به پرسپولیس کمک کرده اما غیبت او و اتفاقاتی که در آن سال رقم خورد کمی عقاید را تغییر داد. بیرانوند بعد از یک تعطیلات پرحاشیه در پرسپولیس ماندنی شد تا باز هم پرسپولیسی‌ها بدانند امسال هم قرار است دروازه امنی داشته باشند. 

با این حال یک اتفاق شاید این نقطه امن را به یک منطقه مناقشه‌برانگیز تبدیل کند. یحیی گل‌محمدی برای ذخیره بیرانوند به دنبال یک دروازه‌بان زیر 23 سال خارجی است. تا این‌جای کار شاید مشکلی در کار نباشد و این خبر خوبی به نظر برسد. مشکل اما از قانون این فصل سازمان لیگ شروع می‌شود.

قانونی که براساس آن هر بازیکن خارجی باید در 60 درصد از بازی‌های تیمش حضور پیدا کند. هر بازیکن خارجی که نتواند امسال این میزان بازی کند، سال آینده یک نفر از سهمیه باشگاه سوخت می‌شود. با این شرایط انتخاب این دروازه‌بان توسط یحیی گل‌محمدی یک پیام مهم برای دروازه‌بان نیمه یاغی تیمش دارد: «قرار نیست فیکس باشی.» 

این پیام را بیرانوند به خوبی دریافت کرده و مصاحبه دیروزش را هم می‌توان واکنش نه چندان دوستانه او به پیام کادر فنی دانست. البته او هم با بیان این که حضور این دروازه‌بان خارجی به دلیل این که نمی‌تواند در 60 درصد بازی‌ها حضور داشته باشد یک سهمیه از فصل آینده را خواهد سوزاند به یحیی گل‌محمدی گفت که می‌خواهد دروازه‌بان فیکس تیمش باشد. بیرانوند امروز در مصاحبه‌ای گفت:«می‌خواهم یک سوال بپرسم؛ اگر بحث جذب یک دروازه‌بان خارجی باشد، اطلاع دارید که هر بازیکن خارجی پس از ورود به فوتبال ایران باید در 60 درصد مسابقات بازی کند و در غیر این‌صورت یک سهمیه از سال آینده می‌سود.  پرسپولیس در حال حاضر سه بازیکن خارجی دارد که شاید یکی از آنها 50-40 درصد بازی کند. حضور این دروازه‌بان می‌تواند یک سهمیه را برای سال بعد بسوزاند. در حال حاضر یک دروازه‌بان خارجی زیر 23 سال فقط سهمیه را می‌سوزاند. ای کاش این کار را نمی‌کردند، زیرا جدا از سوزاندن سهمیه 15-14 میلیارد پول می‌گیرد که باشگاه می‌توانست این مبلغ را برای هزینه هتل، هواپیما و سایر امکانات کنار می‌گذاشت.» 

با وجود این صحبت‌ها به نظر می‌رسد که تصمیم یحیی گل‌محمدی برای جذب دروازه‌بان خارجی جدی است و درویش هم با این که زمانی در برآوردن این خواسته تعلل کرد اما در نهایت راضی به انجام آن شده است. برخلاف صحبت‌های بیرانوند مشخص است که حضور این دروازه‌بان نه سهمیه فصل آینده که آرامش این فصل شماره یک را مورد تهدید قرار خواهد داد. 

اتفاقی که احتمالا یحیی گل‌محمدی سعی در انجام آن دارد. آماده نگه‌داشتن بیرانوند برای طول فصل، دروازه‌بانی که در هفته‌های پایانی فصل گذشته هم اشتباهاتی داشت. در کنار آن هم شاید یک تقابل نرم با اتفاقاتی که در فصل نقل و انتقالات رقم خورد

4326