تیم منتخب هفته دوم؛ همه‌کاره‌ها

تیم منتخب هفته دوم؛ همه‌کاره‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- برخلاف هفته اول که تیم منتخب در سیطره استقلال، سپاهان و گل‌گهر قرار داشت، این بار تنوع خاصی در تیمهای دارای نماینده وجود دارد. 

به گزارش فوتبالی، البته بازهم این سپاهان است که سهام‌دار اصلی لقب گرفته با 1+3 نماینده. زندگی هفته دوم فصل با کاهش گل همراه بود که البته اتفاقی عادی در فوتبال ایران است. 

* حامد لک

مس رفسنجان فقط به یک دلیل در خانه به نساجی نباخت و با امتیاز، زمین را ترک کرد: حامد لک. او با دو سوپرواکنش توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد که یکی از آنها را کمتر گلری در ایران می‌تواند انجام بدهد. توانمندی‌های لک همیشه تحت‌الشعاع رفتارهایش قرار گرفته است.

ذخیره: فراتر از یک دروازه‌بان؛ پیام نیازمند حالا تبدیل به آخرین مدافع سپاهان شده و نقش ویژه‌ای در کم شدن فاصله خطوط بازی تیمش دارد. 

* حسن جعفری

گل مساوی تیمش را به زیباترین شکل ممکن زد و جای هیچ واکنشی هم برای مظاهری باقی نگذاشت. جعفری در سمت راست هم، عملکرد کاملا موفقی در امور دفاعی داشت و نساجی را وادار کرد تمام و کمال به سمت راست خودش معطوف شود.

ذخیره: بازگشت به خط دفاع، باعث نشده میلاد فخرالدینی از درخشش فاصله بگیرد. او البته هنوز هم در زدن ضربات آخر، بی‌دقت است وگرنه باید در این 2 هفته، 2 گل می‌زد.

* مرتضی پورعلی‌گنجی

یک نمایش باشکوه از شماره 8 در تبریز. مدافعی که برای گل زدن هم بدشانس بود که توپش به تیر دروازه برخورد کرد و هم بی‌دقت که دروازه خالی را با ضربه‌ای آکروباتیک، اشتباه نشانه گرفت. پورعلی‌گنجی با این روند، لیدر خط دفاع پرسپولیس و تیم ملی خواهد بود.

ذخیره: یک پاس گل با چاشنی شانس به نام محمدحسین کنعانی‌زادگان ثبت شد ولی او در امور دفاعی، بی‌نظیر بود و کلاس درس توپگیری از مهاجمان را در تبریز تشکیل داد. 

* مهران موسوی

تنها عنصر دفاعی آلومینیوم که برخلاف محمدزاده، حسینی و هوشمند در اراک ماند و راهی نساجی نشد. موسوی، زننده اولین گل تیمش در فصل جدید لقب گرفت آنهم با جایگیری در کورترین نقطه دفاعی حریف و استفاده از اشتباه پورحمیدی.

ذخیره: پیکان نمایش خوبی برابر گل‌گهر داشت ولی چندان صاحب موقعیت نشد چون مسیح زاهدی، خطر روی دروازه خودی را در همان نطفه خفه می‌کرد.

* ابوالفضل رزاق‌پور

یکی از قدرنادیده‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در یکی، دو فصل اخیر. دفاع چپی که فصل خوبی را در تراکتور سپری کرد و حالا تبریزی‌ها با نمایش آقایی و نادری، جای خالی‌اش را حس می‌کنند. او در گل‌گهر توانسته سمت چپ استاندارد و متعادلی در حمله و دفاع بسازد.

ذخیره: گلساز آلومینیوم، یونس اکبرپور بود؛ مدافع چپ جوانی که حالا با حضور حسینی بیشتر از همیشه می‌تواند بازی کند و خودش را نشان بدهد.

* محمدجواد حسین‌نژاد

ستاره نوظهور فوتبال ایران با یک پای چپ هنرمند. حسین‌نژاد، بازیکن ویژه‌ای است؛ هافبک قلدری که جنگیدن برای تصاحب توپ را بلد است و هافبک بازیسازی که توانایی دادن پاس نهایی و باز کردن مدافعان حریف را هم دارد. با او، کار نورافکن و کریمی برای برگشتن هم سخت شده.

ذخیره: بالاخره پس از چند سال، بابک مرادی گوشه‌ای از بازیهایش در زمان پوشیدن پیراهن ماشین‌سازی را تکرار کرد و خودی نشان داد.

* رضا اسدی

 حالا دیگر نمی‌توان به جای بازی‌اش اشاره کرد؛ این خود اسدی است که فارغ‌البال بازی می‌کند و در کمترین زمان ممکن، خودش را از محوطه خودی به محوطه حریف می‌رساند. آنچه او در صحنه گل دوم سپاهان رقم زد، نمایش کامل بازیکنی بود که هر روز بهتر از دیروز می‌شود.

ذخیره: مرکز زمین پیکان دراختیار محمدجواد آزاده است؛ هافبکی که مانور رسانه‌ای ندارد و فوتبالش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

* طالب ریکانی

صنعت نفت در این چند فصل اخیر، بردهای زیادی نداشته ولی کارگردان همان تعداد معدود هم کسی جز طالب ریکانی نبوده است. تیم ویسی، جوانان خوبی دارد ولی همچنان روی کاکل شماره 10 می‌چرخد که این هفته، گل اول را زد و گل دوم را ساخت.

ذخیره: با فاصله گرفتن از روزهای سخت در رفسنجان، قائم اسلامی‌خواه حالا در هوادار تبدیل به بازیکن مهمی شده که این هفته گل دوم تیمش را ساخت.

* مهدی مهدی‌پور

 استقلال کندِ نکونام نیاز به بازیکنی دارد که بتواند روی ضربات آزاد، تیمش را به سمت برد ببرد و برابر ملوان، مهدی‌پور دقیقا چنین نفری بود. ارسال کرنر او بود که گل را ساخت و روی ارسال او بود که چشمی خطر ساخت. خود شماره 9 هم می‌توانست گل بزند که ضربه‌اش مهار شد.

ذخیره: اگر بی‌دقتی در زدن ضربات آخر نبود، مهدی ترابی تبریز را با گل ترک می‌کرد. سرعت شماره 9 وقتی توپ را دارد، هر خط دفاعی را از بین می‌برد.

* شهریار مغانلو

دومین گل آقای گل فصل قبل در دومین بازی فصل جدید یعنی مغانلو در تلاش است رکورد خودش در لیگ 22 به عنوان ضعیف‌ترین آقای گل تاریخ لیگ برتر را بشکند. شماره 70 برابر همشهری، پنالتی منجر به گل اول را گرفت و خودش گل دوم را به عنوان تیر خلاص زد.

ذخیره: در برهوت مهاجم درست و حسابی، محمدرضا آزادی با رحمتی به قائمشهر رفت و این هفته گل تیمش را به مس زد. آزادی بدشانس است که ضربات مهلکش توسط دروازه‌بان‌ها، دفع می‌شود.

* امین قاسمی‌نژاد

روزهای خوب شهرخودرو تکرار می‌شود؟ قاسمی‌نژاد این هفته با نمایشی که برابر شمس‌آذر داشت، این انگاره را تقویت کرد. او در قزوین، گل اول تیمش را ساخت و گل دوم را با یک فرار هوشمندانه به پشت مدافعان حریف، زد.

ذخیره: سلاح اصلی ملوان برابر استقلال، مسعود زائرکاظمین و سرعت بالایش بود که یک بار نتیجه داد و در یکی، دو مورد دیگر در لحظه آخر با دخالت مدافعان حریف از چارچوب دور شد.

* تیم هفته: سپاهان

بردن تیمهای ربیعی اصلا کار راحتی نیست ولی سپاهان توانست با کلین‌شیت، دربی را ببرد و راهی راند بعدی شود. سپاهان در فولادشهر، نمایش کاملی داشت و جز در معدود دقایقی، توانست همشهری را کاملا خلع سلاح و رام کند.

ذخیره: یک نمایش درخشان از صنعت نفت بعد از باخت سنگین خانگی در هفته اول یعنی آنها خیلی زود به خود آمده و نمی‌خواهند مثل فصل قبل، کارشان به دقیقه 90 بکشد.

* بازیکن هفته: رضا اسدی

نگین خط میانی سپاهان با اندامی ورزیده و هوش بالا. اسدی را باید روی صحنه گل دوم سپاهان، آنالیز کرد. او با هوش خودش توانست به راحتی توپ را از قریشی بگیرد و بدون مکث، آن را 65 متر جلوتر به مغانلو برساند و گل دوم تیمش را بسازد.

ذخیره: کاپیتان همه‌کاره یعنی طالب ریکانی؛ مردی با شوت‌های مهلک و قدرت ارسال پاس نهایی که هر دو را برابر فولاد در اهواز، با موفقیت کامل نشان و انجام داد.

* سرمربی هفته: ژوزه مورایس

جرات بالایش در بازی دادن به یک جوان قابل ستایش و تفکرش برای جلو بردن نیازمند و فشرده کردن خطوط تیمش، دیدنی بود. مورایس واقعا مربی خوبی است که باید خریدهای طلایی ساکت را به قهرمانی برساند. او کار بسیار سختی در این فصل دارد. 

ذخیره: ریکاوری و روحیه دادن، توانایی ویژه‌ای است که عبدالله ویسی دارد. صنعت نفت در هفته دوم، هیچ نشانی از تیم هفته اول و بازی با استقلال نداشت.