تفاوت با النصر و الدحیل؛ خارجی‌های پرسپولیس نیمکت‌نشین هستند

تفاوت با النصر و الدحیل؛ خارجی‌های پرسپولیس نیمکت‌نشین هستند

پایگاه خبری فوتبالی – پرسپولیس فقط دو بازیکن خارجی دارد که هیچ کدام در این فصل در ترکیب اصلی قرار نگرفته‌اند. 

به گزارش فوتبالی، با مشخص شدن قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا، مقایسه‌های بیشتری بین تیم‌های حاضر در مسابقات صورت می‌گیرد.

این مقایسه به خصوص بین تیم‌های ایرانی و عربستانی انجام می‌شود. سوژه اصلی این مقایسه‌ها هم بازیکنان خارجی هستند که اخیرا به لیگ عربستان و باشگاه‌های این کشور پیوسته‌اند.

مثلا النصر پیش از این تالیسکا و کریستیانو رونالدو را جذب کرده بود. پس از آمدن رونالدو راه برای آمدن بازیکنانی مثل سکو فوفانا، سادیو مانه، آلکس تلس، اوتاویو و مارسلو بروزوویچ هم به النصر پیوستند. 

همین امروز هم خبر پیوستن آیمریک لاپورت بازیکن منچستر سیتی به النصر منتشر شد.

الدحیل هم چند سال است بازیکنانی خارجی بزرگی مثل ادمیلسون و مایکل اولونگا را در اختیار دارد.

در مقابل این خارجی‌های معروف، پرسپولیس فقط دو بازیکن خارجی دارد. یکی وحدت هنانوف و دیگری گئورگی گولسیانی که هر دو مدافع هستند. اما تفاوت وحدت و گئورگی با خارجی‌های تیم‌های قطری و عربستانی این است که این دو نفر در پرسپولیس نیمکت نشین هستند.

نیمکت نشینی این دو بازیکن خارجی در پرسپولیس به این معنی است که بازیکنان داخلی این تیم کیفیت بالاتری نسبت به آنها دارند. اما بازیکنان خارجی النصر و الدحیل آنقدر کیفیت بالایی دارند که تصور نیمکت نشینی‌شان هم غیر ممکن است.

از این زاویه شاید نبرد پرسپولیس با این دو تیم یک جنگ نابرابر باشد. اما پرسپولیس چند سال است به طور مداوم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و شاید تجربه این چند سال بتواند به این تیم کمک کند.

1359