رونمایی از نسخه جدید نادر محمدی در ذوب آهن

رونمایی از نسخه جدید نادر محمدی در ذوب آهن

پایگاه خبری فوتبالی- ذوب آهن برای فصل جاری یک نادر محمدی جدید دارد.

به گزارش فوتبالی، یکی از تیم‌هایی که شروع نسبتا خوبی در فصل جدید لیگ برتر داشته، ذوب آهن است. آنها که از دو بازی مقابل دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان، یک امتیاز گرفته‌اند، با برد مقابل ملوان و مساوی با هوادار، با 5 امتیاز وارد تعطیلات موقت لیگ شدند.

نکته جالب اینکه یکی از تاکتیکهای محمد ربیعی برای گلزنی تیمش، استفاده از یک نادر محمدی جدید است.

محمد قریشی بازیکن سرشناس ذوب آهن، مثل نادر محمدی، توانایی ویژه‌ای در پرتاب اوت دارد و در دو بازی قبلی تیمش، او از این توانایی برای اینکه همبازیانش را در موقعیت گلزنی قرار دهد، استفاده کرده است.

این تاکتیک برای اولین بار در دهه 80 توسط علی علیزاده بازیکن آن سال‌های فجر سپاسی شیراز وارد فوتبال ایران شد.علیزاده در آن سال‌ها به خاطر همین ویژگی مورد توجه پرسپولیس و استقلال هم قرار گرفت. البته که آن روزها این تاکتیک آنقدر غیرقابل هضم بود که برخی مربیان به آن لقب "فوتبال دستی" داده بودند. 

با این حال رفته رفته خلق موقعیت از روی پرتاب بلند اوت دستی در فوتبال روز دنیا هم برای خودش جایی پیدا کرد و این مساله باعث شد تا هر تیمی برای خودش بازیکنی داشته باشد که این تاکتیک را اجرا کند. وقتی این تاکتیک همه گیر شد، بازیکنانی پیدا شدند که سعی کردند در آن به صورت منحصر به فرد عمل کنند. نادر محمدی شاید اولین کسی بود که اینگونه پرتاب‌ها را به همراه حرکات نمایشی و پشتک زدن انجام می‌داد اما حالا او تنها نیست و در هفته‌هایی که از لیگ گذشته محمد قریشی نشان داده می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد.

به هر حال اینکه محمد ربیعی دو بازیکن دارد که می‌تواند برای پرتاب‌های اوت دستی روی آنها حساب کند، اتفاقی خاص به حساب می‌آید چرا که ربیعی نشان داده برای خلق موقعیت با توانایی مشترک محمدی و قریشی برنامه دارد.

6442