خطر بزرگ در کمین پرسپولیس؛ هیچ کدام از جاهای خالی پر نشد

خطر بزرگ در کمین پرسپولیس؛ هیچ کدام از جاهای خالی پر نشد

پایگاه خبری فوتبالی – پرسپولیس فعلا خوب نتیجه گرفته است اما فصل طولانی و دشواری در پیش دارد. به خصوص که باید در لیگ قهرمانان هم حضور داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، از همان روزهای اول فصل نقل و انتقالات اهداف باشگاه پرسپولیس به صورت واضح اعلام شد. مربیان، مدیران و حتی افراد نزدیک به باشگاه می‌گفتند که این تیم در 3 پست نیاز مبرمی به بازیکن جدید دارد. 

اول دروازه‌بان دوم که بتواند در مواقع بحرانی جای علیرضا بیرانوند را پر کند. دوم یک مدافع چپ که بتواند در این پست با علی نعمتی رقابت کند. سوم یک مهاجم خارجی که در حد یورگن لوکادیا باشد و بتواند در آسیا گلیم پرسپولیس را از آب بیرون بکشد.

پرسپولیس در یک هفته توفانی موفق شد شهاب زاهدی، محمد حسین کنعانی‌زادگان و مسعود ریگی را جذب کند. جالب این که به جز زاهدی، درباره جذب دو نفر دیگر، چندان ضرورتی حس نمی‌شد و بیشتر به نظر می‌رسید قرار است نیمکت تیم تقویت شود. اما هر 3 نفر موقعیت خوبی در پرسپولیس پیدا کرده‌اند.

پس از جذب این نفرات، پرسپولیس تمرکزش را روی همان اهداف اولیه گذاشت. برای دروازه‌بان دوم سراغ محمدرضا خالدآبادی رفت اما دروازه‌بان جوان هوادار ترجیح داد به استقلال برود. برای دفاع چپ به جز یک مدافع تونسی که در ترکیه بازی می‌کند، گزینه‌ای مطرح نشد. برای مهاجم خارجی هم گزینه‌های زیادی بررسی شد اما هیچ کدام به سرانجام نرسید.

حالا فصل نقل و انتقالات تابستانی به پایان رسیده و پرسپولیس نتوانسته در هیچ کدام از پست‌هایی که جزو اهداف اهداف اولیه و اصلی‌اش بود بازیکن جذب کند. بیرانوند ذخیره مطمئن ندارد. اگر نعمتی غایب باشد امیری که مدافع تخصصی نیست باید جایش را پر کند. خط حمله پرسپولیس هم سیبل اصلی انتقادات است. این تیم حتی مهاجم ذخیره تخصصی هم ندارد و در این شرایط پروژه جذب مهاجم خارجی شکست خورد.

پرسپولیس فعلا خوب نتیجه گرفته است اما فصل طولانی و دشواری در پیش دارد. به خصوص که باید در لیگ قهرمانان هم حضور داشته باشد. تصور این که بیرانوند حتی یک از این بازی‌ها را از دست بدهد و پرسپولیس ناچار به استفاده از مهرشاد اسدی یا امیررضا رفیعی شود واقعا ترسناک است.

اگر به هر دلیل امیری مجبور شود به جای نعمتی بازی کند جای خالی‌اش در فاز هجومی پرسپولیس حس خواهد شد. در خط حمله هم پرسپولیس فقط با یک مهاجم تخصصی کار بسیار دشواری برای مقابله با تیم‌هایی مثل سپاهان در ایران و النصر و الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا دارد. به همین دلیل برخی معتقدند عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات ضعیف بوده است.

1359