حدادی‌فر: سرعت پیشرفت ما بسیار کُند است/ بلغارستان تیم باکیفیتی است

حدادی‌فر: سرعت پیشرفت ما بسیار کُند است/ بلغارستان تیم باکیفیتی است

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان و مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: با این سرمایه‌گذاری‌ها شاید در چند سال آینده هیچ شانسی برای صعود از مرحله گروهی آسیا هم نداشته باشیم‌ و سرعت پیشرفت ما بسیار کُند است.

به گزارش فوتبالی، قاسم حدادی‌فر در حاشیه برگزاری کلاس مربیگری درجه A آسیا اظهار داشت: یک دوره خوب تشکیل شده که در یک جو خیلی خوب و صمیمی با حضور مدرسان AFC برگزار می‌شود. مدرسان آن از مدرسان خوب فوتبال آسیا هستند و جمعی صمیمی را از بازیکنان سابق و خوب فوتبال داریم. در این چند روز مطالب خوبی یاد گرفتیم و امیدوارم بتوانیم تا آخر این کلاس این مسیر را ادامه داده و بهره خوبی ببریم. در نهایت هم بتوانیم این نکات را آموزش بدهیم.

وی درباره شروع لیگ قهرمانان آسیا در روزهای آینده و وضعیت تیم‌های ایرانی اضافه کرد: اگر بخواهم کلی و حقیقی بگویم شرایط برای فوتبال ما واقعا سخت است. از قافله فوتبال آسیا عقب ماندیم و سرعت پیشرفت ما بسیار کُند است. می‌بینیم که در شرق و غرب آسیا سرعت پیشرفت خیلی زیاد است. با این سرمایه‌گذاری‌ها شاید در چند سال آینده هیچ شانسی برای صعود از مرحله گروهی هم نداشته باشیم‌ اما در نهایت جوانان ایرانی پتانسیل خیلی خوبی دارند که باید آنها را به خوبی پرورش داده و امکانات و سخت‌افزار خوبی در اختیارشان قرار بدهیم.

حدادی‌فر ادامه داد: با این وجود چندان به شرایط فوتبال باشگاهی‌مان خوشبین نیستم زیرا بسیاری از باشگاه‌های ما مثل ذوب‌آهن در مضیقه و درگیری هستند. امیدوارم نواقص برطرف شود و ما هم با اهمیت دادن به بازیکنان پایه و سرمایه‌گذاری شرایط را تغییر بدهیم و بازیکنان خوب و باکیفیت را به کشورمان بیاوریم و به خوبی پیشرفت کنیم.

کاپیتان و مربی سابق ذوب‌آهن درباره شرایط این تیم در لیگ برتر گفت: ذوب‌آهن از لحاظ بودجه و یارگیری فصل را خوب شروع کرده است. با مدیریت و کادرفنی جدید و تیم خوبی که دارند، فکر می‌کنم نیاز به زمان هست چون ۷۰، ۸۰ درصد تیم عوض شده و بازیکنان جوان هستند. با این وجود می‌توان به این تیم امیدوار بود. البته ذوب‌آهن کار زیادی دارد تا به روزهای خوبش برسد. امیدوارم با هم‌اندیشی و فکر و ایده خوب این فاصله جبران شود.

وی درباره دیدار اخیر تیم ملی مقابل بلغارستان نیز افزود: فکر می‌کنم بازی خیلی خوبی برای تیم ملی بود. هرچند می‌گویند بلغارستان کیفیت همیشگی خودش را نداشت اما ایران خیلی خوب بازی کرد و اگر مقداری هشیارتر بودیم، با اختلاف گل بیشتری برنده می‌شدیم‌. محک خوبی بود و امیدوارم از این دست بازی‌ها بیشتر برای تیم ملی فراهم شود. بلغارستان تیم باکیفیتی است و بازیکنان خوبی دارد. تیم ما خوب بازی را مدیریت کرد و به برتری رسید.