تغییر مکان مجسمه مایکل جکسون از ورزشگاه فولام

تغییر مکان مجسمه مایکل جکسون از ورزشگاه فولام

پایگاه خبری فوتبالی- مجسمه مایکل جکسون که در خارج از ورزشگاه فولام قرار داشت به نقطه ای دیگر انتقال پیدا کرد.

به گزارش فوتبالی، مجسمه نیم تنه خواننده فقید و مطرح موزیک پاپ به نقطه ای حدود 250 مایل دورتر از مکان فعلی خود در شمال غربی انگلستان انتقال داده خواهد شد. این مجسمه که در سال 2011 در محوطه خارجی ورزشگاه کریون کاتیج و در زمان ریاست مالک سابق باشگاه محمد الفاید که اوایل این ماه در سن 94 سالگی درگذشت ، رونمایی شده بود. این در حالی بود که هواداران فولام در آن زمان از ساخت این مجسمه ناراضی بودند. یکی از هواداران فولام گفته بود: "ما یک تیم ورزشی هستیم و این مجسمه ربطی به فوتبال ندارد." مایکل جکسون تنها یکبار در سال 1999 در یک بازی دسته اول انگلیس و در دیدار فولام مقابل ویگان در ورزشگاه فولام حاضر شده بود و به همین دلیل الفاید اصرار داشت که جکسون یکی از طرفداران بزرگ باشگاه فولام است و در آن زمان روزنامه دیلی استار مدعی شد که او پس از حضور در ورزشگاه این تاجر را برای ساخت مجسمه یادبود خود وسوسه کرده است.

بری هیلز، ستاره سابق فولام درباره تجربه برخورد جکسون با بازیکنان فولام پس از آن دیدار صحبت کرده بود. او به دیلی استار گفته بود: ملاقات شگفت انگیزی با مایکل جکسون بود و در باید بگویم که کمی عجیب بود. او برای خودش یک سوپراستار بود، یادم می‌آید که او در رختکن راه می‌رفت و به کل تیم می‌گفت عالی بازی کردید اما فقط 14 نفر از ما بازی کرده بودیم، نه کل آن 30 نفری که او به آنها تبریک گفته بود!» 

 زمانی که شاهد خان در سال 2013 مدیریت باشگاه فولام را به دست گرفت، مجسمه به سرعت برداشته شد و شاهد خان اصرار داشت که این مجسمه باید در محل دیگری قرار گیرد. با این حال، فولام در هما فصل ۱۴-۲۰۱۳ از لیگ برتر سقوط کرد و الفاید تغییر محل مجسمه را به زمانی دیگر موکول کرد. الفاید قبل از اهدای مجسمه به موزه ملی فوتبال در منچستر، مالکیت آن را پس گرفت و مجسمه جکسون تا سال 2019 در خارج از ورزشگاه کریون کاتیج باقی ماند. در نهایت با پخش یک مستند افشاگرانه Leaving Neverland این مجسمه از محوطه بیرونی ورزشگاه برداشته شد هرچند موزه ملی فوتبال اصرار داشت که تصمیم برای برداشتن مجسمه از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود . طبق اعلام سان مکان این محسمه تا تابستان سال ۲۰۲۳ نامعلوم بود تا اینکه اخبار مشخص شد مکان جدیدی برای این مجسمه تعبیه شده است و حالا قرار است مجسمه این اسطوره موسیقی به مکان جپی منتقل شود. 

۱۰۰۹