گزارش ویژه/ درباره استقلالی‌های خارج از لیست؛ از اینجا رانده، از آنجا مانده!

گزارش ویژه/ درباره استقلالی‌های خارج از لیست؛ از اینجا رانده، از آنجا مانده!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال از لحظه زده شدن سوت پایان فصل قبل، وارد یک لابیرنت عجیب و غریب از مشکلات، معضلات و اتفاقات باورنکردنی شد. 

به گزارش فوتبالی، قراردادهای بسته شده فصل پیش به قدری برای بازیکنان منفعت و سود مالی داشت که آنها حاضر بودند روی نیمکت یا سکو بنشینند و حتی از لیست ۱۸ نفره خارج شوند اما به تیم دیگری نروند و قراردادشان با استقلال را بگیرند. خروجی‌های نکونام بعد از چند باری گفته شد دوباره به لیست برگشتند، حالا دیگر جایی در هیچ تیمی ندارند.

* عارف غلامی

خیلی زود و شاید به عبارت بهتر در همان روزهای ابتدایی بسته شدن استقلالِ جدید، عارف غلامی فهمید جایی در این تیم ندارد. فارغ از اینکه این تصمیم درست یا غلط است و مباحث غیرفوتبالی در آن تاثیر گذاشته یا نه، غلامی همچنان تیمی ندارد و در این یکی، دو هفته اخیر بحث برگشتنش به استقلال برای چندمین بار مطرح شده بود که با توجه به لیست آبی‌ها، تقریبا محال است. غلامی 8 مرداد در فضای مجازی نوشت که با تیمی خارجی قرارداد بسته ولی اولویتش استقلال است و 5 روز فرصت دارد با آبی‌ها به توافق برسد. حالا حدودا 2 ماه گذشته، او البته با استقلال مذاکره کرده بود اما بر سر قیمت بالایی که به باشگاه داده بود، جذب او منطقی نبود و استقلال سقف  را می شکافت. هر چند گفته می شد نکونام از نظر فنی عارف را نمی خواهد اما در نهایت عارف با استقلال به توافق نرسید. گویا تیم اروپایی هم منحل! شده است که خبری از حضور غلامی در آنجا نیست. 

* امید حامدی‌فر

بازیکن جوانی که ابتدای فصل قبل و با مشورت مستقیم علیرضا منصوریان از صنعت نفت به استقلال پیوست و خیلی زود از جمع مردان مدنظر ساپینتو حذف شد. حامدی‌فر در دقایق اندکی که فرصت بازی داشت، چیز خاصی نشان نداد و نکونام هم نامش را در فهرست خروج قرار داد. در نهایت حامدی‌فر پس از ماجراهای سقف قرارداد به استقلال بازگشت ولی واقعیت این است که او جایی در استقلال ندارد و فعلا هم تیمی برای جذبش درست و حسابی وارد عمل نشده است. صحبت فولاد کمی جدی‌تر از بقیه بود که البته به زمان حضور منصوریان برمی‌گشت که خودش فعلا خانه‌نشین است. 

* رافائل سیلوا

احتمال اینکه این برزیلی تبدیل به قسمت دوم ماجرای استراماچونی شود، کم نیست‌. او در همان روزهای اول فصل نقل و انتقالات، قراردادش را به دلیل عدم پرداخت مطالبات مالی به صورت یک‌طرفه فسخ کرد. نام او البته در لیست آبی هادک و قرار داشت ولی درنهایت فسخ کرد. مدیران  در دوران حجت کریمی احتمالا فکر می‌کردند سیلوا راهی تیم دیگری می‌شود و دیگر خبری از پرداخت سال دوم قرارداد نیست ولی مرد برزیلی، استراحت را به فوتبال ترجیح داد. فعلا که خبری از سیلوا در یک تیم جدید نیست و بازگشت او به استقلال هم با توجه به جذب مهاجم آرژانتینی منتفی است. باید دید پرداخت بدهی او به وردن کدام مدیر استقلال می‌افتد؟

* علیرضا رضایی

خرید عجیب فرهاد مجیدی که در فصل قبل، نمایش‌های اسفباری درون دروازه استقلال داشت، قطع همکاری با او، جزو اولین تصمیم‌های نکونام بود. رضایی اما تا روز آخر هم با استقلال تمرین کرد و هم راضی نشد به صورت قرضی به تیم دیگری برود. استقلال اما در ساعات آخر نقل و انتقالات، نام رضایی را از فهرستش خارج کرد ولی چون او راضی به فسخ نشد، فعلا باید تا نیم‌فصل بیرون باشد تا تیم جدیدی پیدا کند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی