بازیکن رکورددار الدحیل ؛ مغز متفکر در قلب دفاع

بازیکن رکورددار الدحیل ؛ مغز متفکر در قلب دفاع

پایگاه تحلیلی فوتبالی- بهترین پاسور هفته اول لیگ قهرمانان آسیا شاید به بازی با پرسپولیس نرسد.

به گزارش فوتبالی، یحیی گل‌محمدی برای آنالیز حریف این هفته تیمش در لیگ قهرمانان آسیا کار خیلی سختی دارد. تیمی که تا قبل از بازی گذشته مقابل المرخیه در لیگ قطر و لیگ قهرمانان بازی کرد شباهت کمی به تیمی دارد که قرار است میزبان پرسپولیس باشد. 

الدحیل در شرایطی، هفته اول مقابل استقلال تاجیکستان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد که دو ستاره خط حمله‌اش یعنی کوتینیو و اولونگا را در اختیار نداشت.

این تیم فقط در یک فاکتور توانست در هفته اول در میان برترین‌ها قرار بگیرد. ستاره‌ای در قلب دفاع بار تیم را بردوش کشید و به جای تمام ستاره‌های غایب در زمین ایفای نقش کرد و فقط نتوانست گل بزند. 

روبن سمدو در این بازی توانست با ارسال 119 پاس بیشترین پاس ارسالی در میان تمام بازیکنان هفته اول را از آن خود کند. نکته جالب این است که نفر دوم و سوم برترین پاس‌ها از تیم‌های آسیای شرقی بودند و سمدو با این آمار رکورد جالبی در میان بازیکنان تیم‌های غرب آسیا به نام خودش ثبت کرد. البته ارزش کار این بازیکن پرتغالی فقط به همین‌جا ختم نشد. حدود 90 درصد از این پاس‌ها به زمین حریف فرستاده شد تا ارزش کار این مدافع بیشتر شود و او یکی از طراحان اصلی حملات تیمش باشد. 

سمدو در بازی مقابل المرخیه غایب بود و احتمال دارد که به بازی با پرسپولیس هم نرسد. با اضافه شدن کوتینیو و اولونگا حتی کم‌شدن یکی از بازیکنان خوب الدحیل هم می‌تواند غنیمتی برای پرسپولیس و کادرفنی‌اش باشد.

4326