«ریگی» در کفش پرسپولیس؛ الدحیل فکر اینجا را نکرده بود

«ریگی» در کفش پرسپولیس؛ الدحیل فکر اینجا را نکرده بود

 پایگاه خبری فوتبالی – منطقه‌ای از زمین پرسپولیس که همه نگرانش بودند با حضور مسعود ریگی تبدیل به نقطه قوت این تیم در بازی با الدحیل شد. 

به گزارش فوتبالی، چند روز پس از بازی پرسپولیس و الدحیل قطر، هنوز تحلیل‌ها و بررسی‌ها درباره این مسابقه ادامه دارد. نمایش پرسپولیس در این بازی به قدری خوب و چشم‌نواز بود که کارشناسان هنوز در حال بررسی جزییات آن هستند. 

چشم‌نواز بودن این مسابقه باعث شد نمایش یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در آن، چندان به چشم نیاید. البته این که بازیکن مذکور در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد هم در این «دیده نشدن» موثر بود. 

طبق آمارها و نمراتی که سایت‌‌های مختلف به بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه دادند، بعد از امید عالیشاه، این مسعود ریگی بود که بهترین عملکرد را داشت و بیشترین نمره را گرفت.  

هافبک دفاعی پرسپولیس در این مسابقه بسیار عالی و بی‌نقص بازی کرد. اگر هافبک و وینگرهای پرسپولیس در این مسابقه اینقدر بالا و هجومی بازی کردند به خاطر اطمینان خاطری بود بود که از پشت سر خودشان داشتند.  

مسعود ریگی با تجربه بالا و البته وظیفه شناسی و مسئولیت‌پذیری همیشگی‌اش فاصله بین خط دفاع و خط هافبک پرسپولیس را پر کرد. این مساله باعث شد بازیکنانی مثل یاسین سلمانی و سروش رفیعی با خیال راحت به کارهای هجومی تیم برسند. 

این دقیقا همان چیزی بود که الدحیل فکرش را هم نمی‌کرد. مدت‌هاست که میلاد سرلک نفر اصلی پرسپولیس در این منطقه است. اما او به دلیل اخراج در بازی با النصر نمی‌توانست مقابل الدحیل بازی کند. 

الدحیلی‌ها احتمالا فکر می‌‌کردند با غیبت سرلک، جانشین او نمی‌تواند وظایف سرلک را انجام بدهد. آنها در واقع انتظار داشتند بازیکنی که در این پست بازی می‌کند نقطه ضعف تیم پرسپولیس باشد. در واقع آنها فریب تصور اشتباه خودشان را خوردند. 

اما دقیقا برعکس چیزی که آنها انتظار داشتند ریگی بدون هیچ کار نمایشی و اضافه‌ای، همه وظایفی را که کادر فنی بر دوشش گذاشته بود انجام داد. الدحیل دقیقا از همین جا ضربه خورد 

ریگی 56 لمس توپ داشت و 46 پاس موفق. یعنی دقت 94 درصدی در پاس دادن. او پاس آخری را که منجر به گل امید عالیشاه شد را هم به این بازیکن داد. دو تکل موفق هم در زین داشت که منجر به از دست رفتن مالکیت الدحیل شد. 

ریگی در حالی این نمایش موفق و تاثیرگذار را داشت که در اوایل فصل نیمکت نشین بود و حتی با طعنه کمال کامیابی‌‌نیا هافبک دفاعی سابق پرسپولیس مواجه شده بود. اما هافبک 32 ساله پرسپولیس در این بازی حساس و دشوار یکی از بهترین بازی‌های عمرش را انجام داد تا باز هم کارشناسان او را تحسین کنند. 

 

1359