واکنش‌ رسانه‌ها به قهر ناگهانی گل‌محمدی/ از فرش رونالدو تا ناز یحیی!

واکنش‌ رسانه‌ها به قهر ناگهانی گل‌محمدی/ از فرش رونالدو تا ناز یحیی!

پایگاه خبری فوتبالی- رسانه‌های مختلف گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های متفاوتی از تصمیم ناگهانی و ناراحتی سرمربی پرسپولیس داشته‌اند.

به گزارش فوتبالی، تصمیم ناگهانی سرمربی پرسپولیس برای فسخ قراردادش و ارسال اخطار به این باشگاه دیروز به‌یکباره و بدون پیش زمینه قبلی رسانه‌ای شد. 

گفته می‌شود سرمربی قرمزها بابت مطالبات معوقه خود که مربوط به آپشن‌های این سرمربی است، از مدیریت این باشگاه گلایه‌مند است و تهدید به فسخ کرده است. اتفاقی که باعث شده تحلیل‌ها و نظرات متفاوتی روی خروجی رسانه‌ها قرار بگیرد و به نوعی می‌توان گفت هر کسی تحلیل خاص خود را در این موضوع دارد.

روزنامه جام‌جم در خبر خود پیرامون این موضوع مدعی شده گل‌محمدی و درویش با لحن ناخوشایندی با هم درگیری لفظی داشته‌اند و حتی مدیرعامل پرسپولیس از یحیی خواسته بخشی از طلب ۴۰ میلیاردی خود را ببخشد که مورد قبول گل‌محمدی قرار نگرفته است: «از راهروهای باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که سرمربی قرمزها با درویش مدیرعامل این باشگاه هم درگیری لفظی داشته است و بابت همه مشکلات بعد از یک گفت‌و‌گوی سنگین که با لحن ناخوشایندی همراه بوده در نهایت به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند. حتی گفته می‌شود که درویش از گل‌محمدی درخواست کرده بخشی از قرارداد ۴۰ میلیاردی خود را ببخشد اما او زیر بار نرفته است. اما این باز هم پایان ماجرا نیست. چیزهای دیگری هم در میان است.» البته با توجه به شخصیت آرام یحیی گل محمدی، احتمال درگیری لفظی بالا نیست.

اما بخش ورزشی روزنامه سیاسی فرهیختگان به بررسی دلایل گل‌محمدی علاوه بر ناراحتی بابت دریافت ۱۵ درصد از مطالبات که به آپشن‌ها مربوط می‌شود، پرداخته است: «آنچه درظاهر پیداست گل‌محمدی به‌خاطر عدم دریافت 15 درصد از قراردادش که جزء آپشن‌ها بوده، قهر کرده است اما دو مورد دیگر را هم می‌شود به آن ربط داد؛ ابتدا دفاع او از شاگردانش در مقابل بدقولی باشگاه در پرداخت آپشن‌های فصل پیش و مورد دیگر بحث عدم ارائه پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی رضا درویش به گل‌محمدی که در هر دو مورد می‌توان به سرمربی پرسپولیس بابت اقدامی که انجام داده، حق داد. از این جهت که هیچ سرمربی‌ دوست ندارد تمرکز شاگردانش روی مسائل مالی باشد و این مساله روی تمرینات و بازی‌های او تاثیر مستقیم دارد. درخصوص موضوع تمدید قرارداد هم مطمئنا هواداران پرسپولیس حق را به یحیی می‌دهند؛ چراکه او عملکرد خوبی در تیمش داشته و مستحق ماندن در پرسپولیس است.»

فرهیختگان در ادامه بابت رفتار گل‌محمدی با آوردن اسم برانکو ایوانکوویچ و علیرضا بیرانوند انتقاد نسبتاً تندی هم داشته است: «اما اینکه سرمربی به‌خاطر عقب افتادن 15 درصد قراردادش که آن هم آپشن بوده 5 بار به باشگاه نوتیس دهد، از آن کارهایی است که فقط امثال بیرانوند انجام می‌دهند. درواقع در آینده در مورد یحیی به این شکل قضاوت خواهد شد که او همان مربی‌ای است که وقتی 15 درصد قراردادش عقب افتاد، باشگاه را تهدید به فسخ قرارداد کرد و 5 بار به باشگاه اخطار داد. درحالی‌که پرسپولیس مربی‌ای مثل برانکو ایوانکوویچ داشت که با وجود بهترین کارنامه، یک ‌سال حقوقش را از باشگاه نگرفت اما صدایش در نیامد، چه برسد به اینکه بخواهد به باشگاه اخطار دهد و تهدید به فسخ قرارداد کند. شاید بتوان گفت یحیی با این اقدام آینده خودش را در پرسپولیس به‌نوعی در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. مخصوصا اینکه درویش و مشاورانش چندان تمایل به حفظ او نداشتند و رویای بازگرداندن برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس را در ذهن دارند.»

روزنامه ایران ورزشی اما علاوه بر بحث مالی و عدم پرداخت آپشن‌ها، استقبال درویش از کریستیانو رونالدو و اهدای فرش به این فوق ستاره و جذب نبیل باهویی را از دیگر مواردی می‌داند که باعث خشم یحیی گل‌محمدی شده است: «مسأله دوم موضوع اهدای فرش و آن استقبال عجیب از کریستیانو رونالدو در بدو ورود النصر عربستان به ایران بود. یحیی بشدت از آن استقبال و اهدای فرش به رونالدو و مانه شاکی است. هر چند به نظر می‌رسید تولید کننده آن فرش نفیس برای تبلیغ خودش پا پیش گذاشته و به نوعی اسپانسر بوده و احتمالاً باشگاه پرسپولیس هزینه‌ای بابت آن فرش متقبل نشده اما یحیی از آن حرکت بشدت شاکی است. سرمربی پرسپولیس گفته این کار را نباید مدیرعامل باشگاه ما انجام می‌داد و اگر قرار بود هدیه‌ای داده شود یک پیشکسوت می‌توانست این کار را انجام دهد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند وقتی برای بازی با الدحیل به قطر رفتند فقط یک کارمند و عکاس باشگاه رقیب به فرودگاه آمده بود و حتی یک شاخه گل هم به آنها ندادند پس دلیلی نداشت آن شرایط عجیب برای تیمی که قرار است مقابلش قرار بگیرد ایجاد می‌شد.

موضوع سومی که باعث شده تا یحیی علناً مقابل درویش گارد بگیرد جذب بدون اطلاع نبیل باهویی مهاجمی است که بدون نظر نهایی گل‌محمدی به پرسپولیس پیوست و سرمربی تیم در یک عمل انجام شده قرار گرفت.

یحیی همان زمان صراحتاً گفت از این مسأله خبر نداشته اما در مصاحبه‌های بعدی کوتاه آمد ولی از این موضوع شاکی است بخصوص که باهویی نه شرایط بازی دارد نه کیفیت فوتبالش به گونه‌ای است که او را به هفته‌های آتی امیدوار کند.»

تحلیل روزنامه همشهری هم جالب توجه است؛ این روزنامه موفقیت‌های اخیر یحیی را به نوعی عامل ناز این سرمربی می‌داند و با تیتر اصلا من قهرم! چنین نگاشته است: «موفقیت‌های یحیی باعث افزایش اعتماد به نفس او و هر بار هجوم به همین حربه قهر و تهدید به استعفا شده است. گل‌محمدی پارسال دوگانه گرفت و در مسیر تصاحب هر دو جام هم از رقبای بسیار قدرتمندی همچون سپاهان و استقلال عبور کرد. او رقیب سنتی را در 2 بازی پیاپی با فاصله کوتاه در دور برگشت لیگ و فینال جام حذفی شکست داد و یکی از 3‌دبل تاریخ پرسپولیس را رقم زد. اینها موفقیت‌های کمی نبودند و بدیهی است که سرمربی قرمزها را در موضع برتر قرار می‌دهد. بنابراین برای مدیران چاره‌ای غیراز تمکین در برابر خواسته‌های او باقی نمی‌ماند، چون یحیی امروز همراهی افکار عمومی را با خودش دارد. پس رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس که در جریان جذب مهاجم هم بد عمل کرد و به‌خاطر حواشی استقبال از رونالدو هم پایگاه چندان محکمی بین هواداران ندارد، مکلف است خواسته‌های سرمربی تیمش را اجابت کند. به‌همین سادگی!»

در پایان باید اشاره داشت روزنامه ورزشی گل هم با تیتر قهرمان قهر به این تصمیمات تکراری گل‌محمدی کنایه زده و نوشته: «پرسپولیس و یک قصه تکراری؛ یحیی نرفته برمی‌گردد؟»

1997